|
||||
|
||||
קודם כל -השמאל שולט בעם ובעולם באמצעות שליטה (שהתאפשרה לו בשל נסיבות היסטוריות עגומות ובמקרה של הארץ בלא מעט תתכנות ומניפולטיביות צינית שכוסתה באידיאולוגיה טהורה כביכול) במוקדי הכוח (מערכת המשפט,התשקורת והפקולטות למדעי הרוח והחברה (וגם חלק ממדעי החיים) באמצעותם הוא עורך אינדוקטורינציה להמון) באמצעות אלו מתאפשרת לו שליטה בשאר המערכות. שעושים אינטראקציה מחומר תיעודי שמתקבל ממגוון מקורות היסטוריים כתובים מצטיירת תמונת ההשתלטות הרבה קודם לאלטנלה והאפליה העדתית והאנטי דתית הקשה מאוד. אנשי אגודת השומר,למשל,נהגו לירות (ממש ככה) בשומרים שלא מאגודתם כדי להשתלט על מעט ממקומות העבודה שהיו אז .ישנן פרשיות רבות שמעידות על כך,למשל:פרשת אברהם יוסף ברל ופרשת מאירקה חזנוביץ ופרשת בורטונובסקי ,מצ"ב קישורים-שמצאתי במיוחד בשבילך היום: http://www.izkor.gov.il/izkor86.asp?t=0&dir=0&am... לפרשיות אחרות לא מצאתי קישורים.http://www.snunit.k12.il/heb_journals/katedra/73189.... בתחילת 1911 נקעה נפשם של תושבי סג'רה (עליחה ראשונה) מאנשי השומר. הם הבינו כי התנהגותם של אנשי השומר עלולה ממיטה עליהם הוצאות כספיות אדירות וכן סכסוך דמים עם אנשי סג'רה הערבית. לאחר מספר פרשיות של הרג ערבים על ידי אנשי השומר, ורציחות נקמת דם הלכו אנשי סג'רה וכרתו ברית שלום עם אנשי הכפר סג'רה הסמוך. כתגובה הכריזו אנשי השומר שביתה . במהלך השביתה הזמינו אנשי סג'רה שומרים אחרים שלא נמנו על אנשי השומר הם הזמינו פועלים מקבוצת "כורי חול" התל אביבית כעבור מספר לילות נורה השומר צבי בורטנובסקי למוות. ברצח נחשדו אנשי השומר, ולאחריו פחדו אנשי סג'רה ומסרו חזרה את השמירה לאגודת השומר. אנשי האגודה כבשו בדרך זו את השמירה ברוב המושבות בגליל אולם לא הצליחו להתגבר על אנשי זיכרון יעקב ופקידי הברון וידעו להתנגד לאנשי השומר, ועל אנשי פתח תקווה שהעסיקו את השומר האגדי אברהם שפירא. מעניינת הייתה תשובתם של אנשי אם המושבות ששלחו אליהם את התשובה עם אברהם שפירא . פנה שפירא ואמר: "זה שלושים שנה שאני שומר בשדות המושבה מימי לא הרגתי ולא נהרגתי, ומבטחי בקב"ה , ואילו אתם כבר הרגתם למעלה מ-30 ערבים, ויצרתם אצלם שנאה מיותרת שלא תינקו ממנה" (אברהם שפירא, זיכרונותיו של שומר יהודי, 1953, עמ' 122-120). לגבי דה-האן: דה האן, היה גאון פוליטי,הוא התריע בפני רבה של העדה החרדית, הרב זוננפלד כי הכוונה לאסור להצביע בבחירות 1920 עלולה לגרום בכיה לדורות. הוא הכיר את דרכי פעולתו של השמאל, עוד מזמן חברותו בתנועה ההולנדית, הוביל דה-האן, בין היתר, גם את ההתנגדות לפרויקט 'כבוש העבודה', שבמסגרתו כפו בני ה'עליה השניה' על יתר תושבי הארץ היהודים שלא להעסיק פועלים ערבים בעבודות החקלאות. "כבוש העבודה" אמר דה-האן, "היא מלת קסם המכסה על גזילת פרנסה מאוכלוסיה שלמה". אולם האיסור להצביע היה מוחלט וקולו היה כקול קורא במדבר. ראשי העדה החרדית קלטו די מהר את טעותם כשאסרו על הציבור להצביע בבחירות , והרב זוננפלד בירושיים נתן את בירכתו לדה האן לפעול פעולה פוליטית כדי לצמצם את השפעתם של אנשי השמאל ולהביא את כוחו המספרי של הרוב שומר התורה והמצוות לידי ביטוי פוליטי. דה האן התחיל לפעול בשני מישורים. המישור הראשון היה מול הערבים, הוא טען כי דרך הפעולה של השמאל כפי שהתבטאה בתהלוכת האחד במאי 1920 תהיה להקצין את היחסים בין היהודים והערבים, ולהביא את המצב לרתיחה בטחונית שתאפשר לאנשי השמאל להגביר את השפעתם ולהקים כח צבאי שיגביר את כוחם. . בשנת 1924 יזם דה-האן פגישה בין הרב יוסף חיים זוננפלד לבין האמיר פייסל והמלך עבדאלה. דה-האן האמין כי על רקע אחדות דעות בנושאים הדתיים, ניתן לפתור את הקונפליקט עם הערבים שאותו, לדבריו, העמיקה ההנהגה הציונית. לאחר שהותר נדרו של הרב זוננפלד שלא לצאת מארץ ישראל, הגיעו הרב זוננפלד ודה-האן, יחד עם הרב ראובן שלמה יונגרייז, הרב משה לייב ברנשטיין והרב אברהם חיים נאה לירדן והתקבלו בכבוד רב בארמון המלוכה. בפגישה זו אמר פייסל, שיצג את התנועה הערבית הבינלאומית ובכלל זאת גם את הפלסטינאים, כי "הערבים מכירים בזכויותיהם ההסטוריות של היהודים על ארץ ישראל". "עם זאת", הוסיף פייסל, "אנו חוששים מהציונים אשר מביאים הנה את תרבות הכפירה. אנו מסכימים לשאת ולתת על הקמת מדינה בארץ ישראל והשלטון בה, רק אתכם, היהודים החרדים, משום שאתכם אנו מכירים ועליכם אנו סומכים שלא תהרסו את יסודות החנוך והצניעות של בנינו ובנותינו". בסיום המפגש העניק פייסל לרב זוננפלד את תואר הכבוד הגבוה ביותר במדינות ערב ואילו דה-האן נתכבד בלבישת כפיה מוזהבת, שמסמלת גם היא את אחד האותות המכובדים ביותר בקרב הערבים. הישג נוסף שעמו חזרה המשלחת הוא היתר תקדימי של המלך חוסיין, לפיו יבוטל החוק האוסר על יהודים להתגורר בעבר הירדן ואילו הם יוכלו להתישב במדינה "בתנאי שהציונים לא יצלחו במזימתם להביא לכאן את 'תרבות הכפירה' ". המישור השני בו פעל דה האן היה מול הבריטים, הוא היה אדם מהפנט עם קסם אישי כובש והצליח לשכנע את איל התקשורת הבריטי הלורד נורדקליף בנכונות עמדותיו. הוא צייר לפניו את התמונה שבה הפקיעו מהיהדות החרדית את זכותה להוות גורם משפיע ככל האחרות ובסיועו של ד"ר חיים ויצמן אוישו כל המשרות בועד, באנשי ארגוני השמאל. דה-האן הבין כי כל הכספים שהעבירו הבריטים לועד הלאומי כדי לשקם את נזקי המלחמה, מופנים כעת על מנת ליסד את שלטונם של אנשי השמאל בארץ, אשר בקשו לבנות לעם היהודי בית מנוכר המנותק לחלוטין ממסורת ישראל. בסיועו של הלורד נורתקליף, נפגש דה האן עם שר המושבות הבריטי, וסוכם ביניהם כי יפגשו לפגישת עבודה בנובמבר 1924 בלונדון. פעולותיו של דה האן היו רציניות ויעילות, הם הפחידו את אנשי השמאל, בתחילה נלחמו נגדו בדרכם על ידי השחרת שמו בתקשורת, והצגתו כהומוסקסואל . 'הארץ' כתב על משלחת העדה החרדית למלך פייסל : "בוגדים ופרובוקטורים השמים את מסוה האורתודוקסיה על פניהם למען הכות את עמם בלשון" ואילו בכתב העת 'עונג שבת' ההסתה לא הותירה מקום לדמיון: "אכן מטורף האיש ומנוול בלי קץ ואין רוגם בו אבן ואין מוחצו בעץ".. ימים ספורים לאחר הפרסומים קבל דה-האן מכתב החתום בידי 'היד השחורה': "הנני מודיע לך שאם לא תעזוב את ארצנו לפני ה-24 לחדש זה, יירו בך כמו בכלב שוטה". אז עוד התיחס דה-האן לאיומים הללו בציניות. את הפגישות שנהג לערוך באותה העת נהג להתנות בכך ש"לא ארצח לפני כן". מה שלא ידע דה-האן הוא ש'היד השחורה', היתה בעצם יד רשמית מאד שהיתה חלק מה'ההגנה'. מספר ימים לפני הרצח הגיע אברהם תהומי, מראשי הארגון, לבית הכנסת 'שערי צדק' ברחוב יפו שבו נהג דה-האן להתפלל ודרש ממנו לעזוב את הארץ לאלתר. תהומי ואברהם גיורא, גם הוא ממפקדי ההגנה הבכירים בירושלים, חזרו לאותו בית הכנסת חמשה ימים לאחר האזהרה. כאשר יצא דה-האן מהתפילה ניגש אליו צעיר ושאל "מה השעה"? דה-האן טרם הספיק להשיב ואת גופו פילחו שלשה כדורי אקדח. הוא נפטר במקום בארוע שהקדים בכ- 70 שנה את מה שנחשב לרצח הפוליטי הראשון בישראל-'רצח רבין'. הרצח נעשה באופן דומה ועל רקע דומה של נסיונות גישור עם הערבים למען עתיד היהודים בארץ ישראל. דה-האן נקבר בהלויה המונית ב'הר הזיתים' בטקס אשר נחרט היטב בתודעת הצבור החרדי. מרבית העתונים העבריים התעלמו מן הרצח ואחדים מהם גם הצדיקוהו ברמז. יוצא דופן ביחסו לרצח הנפשע היה איש תנועת העבודה, משה בלינסון, שגינה את הרצח גם הוא, רק בשל הנזק שהוא עשוי להביא למפלגה: "דגל התנועה אל יהיה נכתם, לא בדם נקיים ולא בדם חייבים, אחרת - תהא תנועתנו בכל רע, כי הדם מושך אחריו דמים. הדם תמיד מתנקם ואם פוסעים פעם בדרך זו, שוב אין יודעים אנה אפשר להגיע". במהלך השנים חזר לכותרות ספורו של דה-האן כאשר תהומי רמז שיצחק בן צבי, שהיה באותה העת מראשי הממסד הציוני וההסתדרותי בירושלים, הוא שנתן את הוראת הרצח. מאוחר יותר טענו אחרים שגם בן גוריון היה שותף להחלטה. בהולנד, מולדתו, ממשיך דה-האן להחשב כאחד מגדולי הסופרים שידעה המדינה. ספריו ושיריו מודפסים ונקראים גם היום בידי רבים. גם בארץ עולה שמו מעת לעת, אולם לרוב לא בהקשר של יוזמות לסיום הקונפליקט היהודי-ערבי. בחדש האחרון, למשל, זכה במקום הראשון בפסטיבל קולנוע של המכללות הסרט 'הקדוש דה – האן' שהביא את ספורו. וזה אפילו לא קצה קצהו של הקרחון האפל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הדברים די ידועים, אבל: א. למה "כהומוסקסואל"? דה האן היה ככל הנראה הומוסקסואל והדבר ניכר בכתביו - סיפרו "הצינור" בו תיאר יחסים הומוסקסואליים וספר שיריו "מרובעים", בו חשף את נטיותיו. כנראה אנשי העדה החרדית רואים בהומוסקסואליות פגם ולא מוכנים לקבל זאת: ב. דווקא אברהם תהומי היה מאלו שפרשו מההגנה בסופו של דבר והקימו את האצ"ל: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%9... |
|
||||
|
||||
תראה -בויקיפדיה לא מדובר בעריכה אובייקטיבית .בתור מי שמכיר מעט את הנושא ,אני יודע שיש שם ממש מלחמות ימין ושמאל מי יכניס מה לרשת (ובד"כ השמאל -המתקיים מאמצעי התקשורת מנצח) . דה-האן מעולם לא הצהיר שהוא הומוסקסואל ויכול מאוד להיות שהוא סתם היה פרובוקטיבי. גם על טולקין היו בעבר שמועות כי הוא הומוסקסואל מכיוון שהוא תיאר בשר הטבעות (באחוות הטבעת ככל הזכור לי) את פרודו וסאם רצים ערומים בדשא בעידודו של הארכי-פדופיל טום בומבדיל .וזאת מלבד תיאורי החיבה המוגזמת בין פרודו וסאם. שמועות כאלו היו על הרבה כותבים-שים לב שבויקיפדיה חוקקים זאת כעובדה מה שמריח לא טוב בפני עצמו. וגם אם הוא היה הומוסקסואל באמת-זאת עדיין השמצה ,אין כאן שום פסול במעשיו ובאידיאולוגיה שלו עצמה -זאת הכפשה דמגוגית. מצטייר הרושם כאילו שאצל אנשי ההגנה לא היו הומואים ושאר ירקות וכאילו שהם לא ידעו על זה...נשמע לך הגיוני? אז תהומי היה ממקימי האצ"ל אבל : א.הוא ממש לא היה לבד בתכנון וביצוע רצח דה-האן,זה מצטייר הרבה יותר כמזימה רחבה מאוד. ב.אני תומך לח"י והאצ"ל לדידי הוא גרסא קצת יותר יידית של ההגנה. בויקיפדיה נטען כאילו רוב היישוב הזדהה והבין את הרצח -זאת טענה איומה בפני עצמה.סביר להניח שאדם שהיה כותב את אותו הדבר על רצח רבין היה מסתבך בצרות צרורות -מה גם שזה ממש לא נכון או ,לכל הפחות,חד משמעי. |
|
||||
|
||||
"אני תומך לח"י" לא פירקו את הלח"י לפני 40 שנה או משהו? |
|
||||
|
||||
אני מקווה שלפני 57 שנה בערך, אחרת חיו כאן עם מחתרת חמושה די הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
חח,התכוונתי שמבחינה אידיאולוגית הכי קרוב לל''חי ובמובנים רבים גם דה-האן.המטרה העליונה של הלח''י הייתה הקמת מדינה יהודית ולא הקמת מדינת מפלט הנשלטת ע''י אידיאולוגיית שמאל ממזרח-אירופי. |
|
||||
|
||||
באמת מעניין מה יש לך לומר על כשלונה של אידאולוגיית הלח"י לרכוש לה אהדה רבה בקרב הציבור העברי (אח"כ הישראלי)? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. אתה טוען שהיתה קירבה אידאולוגית בין לח"י ודהאן? |
|
||||
|
||||
מנוקדת המבט שלי כן.הלח"י היה אמוני יותר.לגבי מידת האהדה אל הלח"י,מדובר בנסיבות היסטוריות ,במרכיבים האנושיים של העליות הראשונות -ובשימוש הנרחב שעשתה ההגנה ומנהיגיה,קם לאחר קום המדינה ,בשחיתות כדי להשיג את השלטון .לאחר זמן מה לא הייתה ברירה לציבור אלא להסתגל. אני לא חושב שהיהודים מהמזרח העדיפו את ההגנה שהייתה קרובה מאוד ,או בעצם הורכבה מהקיבוצים שייצגו חילוניות בוטה,בוז ליהדות ובוז לכל מה שאינו אשכנזי. לצערי הרב אדוני כל הארץ (מצחיק שבכינוי התנכ"י הזה משתמשים ,במקור,שמאלנים שבעים כדי להגדיר מתיישבים),כלומר אותם קיבוצניקים ,השתלטו מוקדם מדי על מוקדי הכוח ופעמים אף הקימו אותם עוד טרם שהייתה יכולת תגובה מהמחנה האמוני ,כך שהתוצאות לפנינו. הדוגמא הבוטה והמפורסמת ביותר למידת האכזריות שההגנה הפעילה כדי לחזק את שליטתה,חוץ מהסיזונים הנפשעים, הייתה הטבעת האלטלנה על ניצולי השואה שהיו בתוכה -מה שכלל ירי בניצולים שקפצו למים . הלח"י האמין במדינה יהודית אמיתית ,גם האצ"ל ,אלא שהאצ"ל והלח"י לא הפעילו שיטות אלימות כנגד ההגנה מכיוון שארגונים אלו היו הרבה פחות ציניים ביחס להגנה-מטרתם לא הייתה להקים כאן מושבה אירופית שתהווה מקלט למתבוללים שנבעטו מאירופה ולגויים אירופיים (יש גם דוגמאות כאלו) .מטרתם לא הייתה להקים כאן מדינה שגזענית לכל דבר שהוא מזרחי ומטרתם גם לא הייתה להקים כאן מדינה מושחתת וחסרת תרבות (מה שההגנה הובנתה אליו -מאמרה של רחל דרור-אלבוים מדברת על השרשת הגסות והבורות בדורות שהיו השלד של ההגנה במאמרה "הוא הולך ובא,מקרבנו הוא בא העברי החדש" (אלבוים-דרור, רחל. 1996. "'הוא הולך ובא, מקרבנו הוא בא העברי החדש': על תרבות הנוער של העליות הראשונות". אלפיים 12: 104-135) ) מטרתם הייתה להקים כאן מדינה יהודית אמונית סוציאלית בעלת חוקה וכבוד מובנה לדעת. יש לי הרושם שהלח"י יכל להצליח הרבה יותר עם הערבים.היחס של הערבים ללח"י היה מכובד יותר והם הבינו שמדובר באנשים בעלי רגשות לאומיים ודתיים שלא היו זרים להם.את המושחתים המוזרים של ההגנה (גם אם לא כולם היו כאלו החלק שלבסוף השתלט -כפי שניתן לראות,הוא כזה) הם לא יכלו לקבל -הם מייצגים קולניאליסטים דמוי אירופים שבעים וחסרי אידיאולוגיה. |
|
||||
|
||||
אתה בעצם אומר שלא הבדלי הלאומים והדתות הם הגורם הבעייתי ביחסי יהודים ערבים, אלא חוסר הלאומיות של הציונים השמאלנים? לא נראה לי. קשה לי להאמין שערבי מוסלמי מרגיש קרוב יותר או סבלני יותר כלפי יהודי דתי מאשר יהודי חילוני. להיפך - הדתי הוא זה שטוען שהוא יודע מהי הדת הנכונה, והוא המתחרה האמיתי של המוסלמי (במיוחד כשיש מקומות קדושים לשתי הדתות) לעומת החילוני, שחוסר האמונה שלו מאפשר לו להיות פשרני יותר. אני לא יודע מה בדיוק היה בתקופת קום המדינה, אבל עובדה היא שהיום הימין הדתי הקיצוני מלבה את הסיכסוך ולא השמאל החילוני. |
|
||||
|
||||
הטיעון שלך פשטני ולא מעמיק ומתעלם מאוד מההיסטוריה.אתה יודע שלפני קום המדינה ,למשל ,הרב הראשי של חברון והקאדי של חברון (אם אני לא טועה בתארים-בעיקרון של הסיפור אני בטוח לא טועה) ישבו וכתבו יחד את "דע מה שתשיב לכופר" .אתה יודע,למשל,שהשומרונים היו קהילה עצומה בפני עצמה מבחינת הגודל עד שהמוסלמים החלו לטבוח בהם מכיוון שהם נחשבו,מבחינתם,לחסרי דת ורק אישור שהם קיבלו מהסמכות הרבנית הגדולה שהייתה שם באותו הזמן -לפיו הם כן בעלי דת ,מנע מהם כליה.אתה בכלל יודע מה הלך בקהילות היהודיות בארצות ערב? אני אפילו לא מתכוון להיכנס איתך לדיון ארוך או לצוטט יותר מדי-כי אין לי כוח ואני מתחיל להתמכר לאתר הזה.אתה יודע שיאסין אמר לרב פרומן -שאם היהודים היו דתיים אזי שהערבים והיהודים היו פותרים את כל הבעיות בניהם ב5 דקות-וידעתי את זה עוד הרבה קודם לכך ,אין לך בכלל מושג.אני לא מאשים אותך בזה. אתה יודע שאחד ,בעל מטווח בעיר נתניה הוכנס לכלא לאחר שהואשם במכירת נשק לא חוקית לערבים ,כנקמה,הכניסו אותו לתא עם ערבים ביטחוניים (ודברים כאלו קורים) -הם רצו להזיק לו-והתחילו להתלחש ,הוא ידע ערבית ושמע אותם מתכננים.הוא התחיל להניח תפילין (זה לא סיפור בדוי-שמעתי מהשותף השני במטווח שהייתי נוהג להתאמן בו) ואז אחד אמר לשני-זה אל תיגע בו ,הוא מקובל-אז זה דמיון מזרחי פרוע אולי.אבל זה מה שמדבר אליהם. אתה יודע שבן לאדן ,בכרוזים שלו-אומר על היהודים כי הם נטשו את הדת ולכן מחכים להם ייסורים...אתה יודע מה ערבי חש כלפי יהודי חילוני,מהיכרות טובה עם המטריה,הוא חש,למרות החיוכים-זלזול עמוק ואמיתי באדם חסר אמונה -ואם הוא חסר אמונה לפחות מצפים ממנו להיות לאומי-כמו האירופאים במהותם (בפעם האחרונה שהייתי באנגליה אמר לי ידיד אנגלי -אדם מהוגן שעוסק במחקר ,אה לונדון היא לא אנגלית בכלל, היא מלאה שחורים וPAKIS (פקיסטנים)-למרות הליברליזם,לכאורה,זאת הדעה השלטת -האירופאים לא זנחו את הלאומיות,מבוססת הגזענות (בשל העיוותים הקולוניאליסטים שחדרו אליהם מהאצילים שרק ניצלו את הלאומיות והדתיות אך מעולם לא היו חלק ממנה-היום האצילים האלו הם המובילים,יחד עם המתבוללים,של השמאל העולמי) למרות הכל. אתה יודע שה'עם' הפלסטיני נחשב למאוס בפני כל ערבי שתדבר איתו כמעט .שדיברתי עם מצרי ושאלתי אותו עם הוא פלסטיני הוא כמעט התעלף-וזאת תגובה נפוצה.הם סוס טרויאני שנוצר ע"י השמאל ואוחד במניע של שנאה למדינת ישראל-> ליהודים.המתנחלים שעצמם ספגו את רעל התקשורת מאמינים כי הערבים ולא השמאל שמוחק את זהותנו הם האוייבים-ולכן נמנעים מהבנה איתם,למרות שיש מקרים של מתיישבים לאומיים ודתיים מאוד שהערבים מעריכים מאוד (וזאת הערכה הדדית)ואני עצמי ראיתי ושמעתי . אתה יודע שהיום-כמעט כל מי שיש לו משהו נגד יהודים,לא זונח לרגע את הטיעון שאנו הקוסמופוליטיים של העולם ושאנו פועלים לבולל את העמים כי ככה נחוש בטוחים יותר. זה אפילו לא קצה הקרחון.תרצה תאמין-תרצה לא תאמין,אני לא אכנס כאן ליותר מדי ציטוטים. אבל בכל זאת מצאתי ואני מציע לך לקרוא את 2 המאמרים הללו: |
|
||||
|
||||
ערבי יחוש נוח יותר עם יהודי דתי שמאמין ,לפחות,שיש דין ויש דיין מאשר עם חילוני "נאורי" עטוף פרחים וחיוכים מזוייפים ששולל כל דתיות באופן כללי-מה המכנה המשותף במקרה הזה?רצון לחיות?? את זה יש גם לג'וק-זה מונע ממך להפעיל עליו K300? |
|
||||
|
||||
מכיוון שזה עלה לא מזמן בדיון אחר: בזמנה של אגודת השומר כבר לא היו "פקידי הברון" בארץ, שכן הברון הסתלק מניהול המושבות בשנת 1900. האם ייק"א (שקבלה מהברון את המושבות) המשיכה את הניהול הריכוזי ע"י פקידים? |
|
||||
|
||||
יק''א המשיכה במשטר הפקידות. היא אפילו החמירה אותו למדיניות גירוש מתוכננת ש המתיישבים. מטרתה המוצהרת הייתה 'טיהור' ארץ ישראל מיהודים תוך מספר שנים מכיוון שמומנה ע''י יהודי מערב אירופה האנטי-ציונים. פיק''א ביטלה את משטר הפקידות. |
|
||||
|
||||
מאין שאבת את הקביעה שמטרתה המוצהרת של יק"א היתה "טיהור א"י מיהודים תוך מספר שנים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |