|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה גם מה שאני חשבתי (והוספתי בראשי שזה נשמע כמו מחקר שמתאים לאוניברסיטת בר אילן לעשות). יש בקהל דוקטור או גנטיקאי לעת מצוא, שיסביר לנו איך הגיעו למסקנות כה מרחיקות לכת? |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי קורצקי הוא מביה"ס לרפואה של הטכניון.לצערך,מחקרים דומים נעשים גם באונ' ת"א,באונ' העברית, בYALE,בהרווארד ובכלל במגוון רחב של אוניברסיטאות בארץ ובעולם-דווקא על בר אילן לא שמעתי בעניין. |
|
||||
|
||||
אגב ,גם טכנית מחקרים כאלו לא ממש מיועדים להתבצע בבר אילן -שכן מטבעם מחקרים אלו הם בעלי השלכות מחקריות רפואיות (בד"כ מודלים להתפשטות מחלות גנטיות) ונעשים בבתי ספר לרפואה.לבר אילן יש ביה"ס חדש להנדסה אבל עדיין אין לה ביה"ס לרפואה (למרות שאם איני טועה היא האונ' השניה בגודלה בארץ ומדורגת בין 250 האונ' הטובות בעולם) . |
|
||||
|
||||
אתה טועה. בר אילן ממוקמת במקום 302 בעולם (http://ed.sjtu.edu.cn/rank/2005/ARWU2005_301-400.htm) הרבה מתחת לעברית (78), לטכניון (117), לתל אביב (118), לוויצמן (152) מקום אחד מעל בן גוריון (303) והרבה מעל חיפה (שנמצאת במקום 400 ומשהו). |
|
||||
|
||||
גם אתה טועה. בר אילן (וגם ב"ש) ממוקמת בין המקומות 301 עד 400. הסדר הפנימי הוא לפי הא"ב. כנ"ל עם הטכניון ות"א, שממוקמים במקומות ה 101 עד 150. שים לב להערה בסוף: Institutions within the same rank range are listed alphabetically.
|
|
||||
|
||||
נו טוב אז אני טועה.ואני מכיר את הקישור רק שלא הצצתי בו הרבה זמן. |
|
||||
|
||||
ו300 ומשהו זה לא "רק"-הם סוקרים משהו כמו 10,000 אונ' בכל העולם כמדומני ולא נראה לי שזה כולל מכללות. |
|
||||
|
||||
מדוע שטויות? סיפר לי גנטיקאי שיש דמיון גנטי בין היהודים. למרבית הפלא גם בין יהודים תימנים ליהודים אשכנזים. |
|
||||
|
||||
תן לי לנחש - הגנטיקאי הזה היה יהודי ציוני. ועוד ניחוש - האלמוני שצעק ''שטויות'' הוא שמאלן שמפקפק בהיות היהודים עם. |
|
||||
|
||||
אגב, הפלסטינאים הם בעלי גנטיקה דומה לשלנו. כנראה שהם היו פעם יהודים שהתנצרו ואחר כך התאסלמו. הגנטיקאי הוא באמת ציוני אבל גנטיקאי. |
|
||||
|
||||
זו טענה ידועה, אבל לא ראיתי אף מחקר שתומך בה. אנו דומים לכל עמי האזור, אבל דומים ביותר דווקא לכורדים (מעניין, שהרי אברהם בא מאור כשדים ודאג להביא בנות לבנותיו משם) וחשוב מכך, נבדלים מספיק בכדי לדעת שהתפצלנו מהם לפני כ3000 שנה לפחות. העובדה שה"פלשטינאים" דומים לנו אין בה די כדי להגיד מתי קרה הפיצול ולקבוע האם הם הוא קרה לאחר תקופת אברהם (או לדעת מבקרי המקרא, תקופת המלכים המוקדמת) או לפניה. הסברה הרווחת היא שמדובר בתערובת של עמי האזור שנדדו לארץ עם פרוץ הציונות. |
|
||||
|
||||
מדובר על כפרים ביהודה ושומרון. בן צבי כתב ספר שנים לפני קום המדינה-נדמה לי שיחד עם בן גוריון אך אינני בטוח. הם טענו (לא הוכיחו) שתושבי א"י הערבים הם צאצאי היהודים שנשארו כאן והתאסלמו . בן גוריון השתעשע באפשרות שאם התושבים יתגיירו, אז תפתר בעיית א"י. רוב הפלסטינאים לא היגרו לתוך א"י; כבר הוצג החשבון של הגידול הטבעי כאן באתר. |
|
||||
|
||||
חשבון זה טוב, הבעיה היא שאין לך נתונים אמינים על שיעור הגידול הטבעי עד לקום המדינה (ולמעשה גם לאחר מכן), לראיה בימים אילו יש חילוקי דעות מסדר גודל של עשרות אחוזים על כמות ערביי 48 (מה שאתם מכנים פלשטינאים). הם טענו שמדובר בצאצאי יהודים מומרים, אני טוען שמדובר בצאצאי חייזרים מגוירים שלא כהלכה, לשתי התאוריות יש תקפות דומה. |
|
||||
|
||||
לא. יש הוכחות יותר תקפות לאיסלום של יהודים יושבי הארץ מאשר לגיור חייזרים. בית שאן, למשל, נקראה סקיטופוליס בתקופה הביזנטית, אבל חזרה משום מה להקרא תחת הכיבוש הערבי. |
|
||||
|
||||
ללא ספק הוכחה מופתית, רק שהשם "אשאן" מוזכר כבר במאה ה20 לפני הספירה, מאות שנים לפני כיבושה ע"י דוד. כבר מתקופת בית שני מדובר בעיר מעורבת, אשר שיעור היהודים בה פחת בעקבות רעידת האדמה וקרנה ירד בכלל, עד שבתחילת המאה הקודמת לא היו בה יותר מכמה עשרות יהודים. הגיוני שלאחר השלטון היווני והרומי בארץ תהיה שאיפה לשנות את השם, אופציה סבירה היא חזרה לשם קדום כאילו לציין חזרה לשורשים (למרות שהכנעני שחי בה כבר צטרף אל הדודו, אני מודע לפער הזמנים). לעומת זאת, ידוע שהחייזרים אוצרים ידע עתיק, לכן הם יכלו לדעת את השם הקודם ולשנות את שם העיר בהתאם ... |
|
||||
|
||||
I agree with your version of logical thinking and i am almost sure that many chazayrim walk among us thinking they are jewish and with a goya as a mother.
|
|
||||
|
||||
חייזרים או כוזרים? |
|
||||
|
||||
לפני שקראתי את התגובה שלך לא הצלחתי להבין איך הוא הסיק את זה מדברי ... מחקרים גנטיים על דנ"א מכרומוזום Y ומיטכונדריאלי הוכיחו ש"טוהר" היהודים מבחינה גנטית הוא באזור ה85% למיטב זכרוני (לממצאים מדוייקים יותר - pubmed). זאת אל מול אוכלוסיות יהודיות שונות ברחבי העולם (כלומר מוצא משותף, אך מטרום תקופת הגלות, לא בהכרח מיציאת מצריים), כלומר הכוזרים לא היוו חלק משמעותי מיהדות אשכנז. כמובן שמבחינה הלכתית מי שהתגייר, הוא וילדיו יהודים כשרים לכל דבר עד סוף הדורות, גם מלכות בית דוד (ומלך המשיח) מזרע רות המואביה, שבחרה להצטרף לעמנו. |
|
||||
|
||||
מילא מואביה, אבל אישה שיש לה זרע? |
|
||||
|
||||
מדובר על מס' כפרים בודדים באזור הרי יהודה (יאטה הוא הידוע שבהם), שאכן יש בהם צאצאי יהודים שאולצו להתאסלם, (הסבר חלופי, ולא פחות מתקבל על הדעת הוא שהם צאצאי יהודיות שנאנסו ע"י ערבים). ראה מחקרו של פרופ' בראוור על מוצאם של ערביי יש"ע - רובם הגיעו לכאן במחצית השניה של המאה ה19 ובמחצית הראשונה של המאה ה 20, החל ממקומות קרובים כמו מצרים וירדן, וכלה במקומות מרוחקים כמו סודן ופקיסטן. |
|
||||
|
||||
אני רואה שאתה מכריח אותי לחזור על הויכוח שהיה לי עם יעקב ולצורך זה לחפש סטטיסטיקות ישנות. כשאתפנה אביא לך את המקורות והמספרים. הסיכום של המספרים הוא שרוב ערביי א''י לא באו מבחוץ. |
|
||||
|
||||
אנחנו דומים לכורדים? הכורדים אינם עם שמי. אז יכול להיות שאחרי הכל חיסלו אותנו בשל טעות בהבחנה? |
|
||||
|
||||
שמי מעיד על המוצא הלשוני (מניין באה השפה, הלשון באה מהפה), אין לו קשר לשיוך גנטי. |
|
||||
|
||||
זה ברור. רק הקטע הוא שאת זה היה צריך לפרסם ב1935. (ואז מן הסתם היו רודפים אותנו בטענה אחרת) |
|
||||
|
||||
נו טוב, זה ברור, בזה אשמים ווטסון וקריק האנטישמיים, שבמקום לפרסם את גילוי הדנ"א ב35 התעקשו ללכת לגן ילדים או משהו. מצד שני ספק אם נולדה אז הבחורה היהודיה שממנה נגנבה התגלית. |
|
||||
|
||||
אני הייתי תובעת אותם וגם את גן הילדים שהלכו אליו. |
|
||||
|
||||
איפה בדיוק כתוב שם שאנו דומים לערביי 48 יותר מלכורדים ? |
|
||||
|
||||
A multidimensional scaling plot placed six of the seven Jewish populations in a relatively tight cluster that was interspersed with Middle Eastern non-Jewish populations, including Palestinians and Syrians. Pairwise differentiation tests further indicated that these Jewish and Middle Eastern non-Jewish populations were not statistically different וזה בא אחרי המשפט:Despite their long-term residence in different countries and isolation from one another, most Jewish populations were not significantly different from one another at the genetic level. Admixture estimates suggested low levels of European Y-chromosome gene flow into Ashkenazi and Roman Jewish communities כל זה מתוך התקציר של הרפרנס השני ברשימה שנתתי.
|
|
||||
|
||||
Did you ever wonder why jewish people assume the format and genetic structure of the people in the country they live in? Do i have to explain any farther ? You were born in Iraq ? Than you look like an arab even though you are jewish. And thats how it is for the rest of the world.
|
|
||||
|
||||
סמי יקירי, הנרי קיסינג'ר היקה דומה חיצונית יותר לסדאם חוסיין (נו טוב, לטארק עזיז) מאשר ליורגן קלינסמן. |
|
||||
|
||||
לא רע |
|
||||
|
||||
דרגת הקירבה הדרושה על מנת לאשש את הטענה שערביי 48 הם יהודים מומרים היא גדולה בסדר גודל מהנתון. ע"פ התאור הנ"ל, אין סיבה להניח שדווקא ערביי א"י הם המומרים, מדוע לא ערביי סוריה ? מדוע לא שאר האוכלוסיות במזרח התיכון ? קירבה גנטית מסויימת בין יהודים לתושבי המזרח התיכון היא הגיונית, שכן זה הוא מקום מוצאו של העם היהודי (בעיקר א"י, מצריים ועירק), כדי להראות שמקור אוכלוסיה כל שהיא מן היהודים, יש להראות קריבה גדולה יותר בינם לביננו מכל האוכלוסיות האחרות, וזאת רק בתור תנאי הכרחי. |
|
||||
|
||||
סיפרתי לך מה שמעתי. הידע שלי מאד שיטחי בתחום. |
|
||||
|
||||
מדובר באותם גנטיקאים שגילו גם את קרבתנו לפלסטינים. |
|
||||
|
||||
כל בני משפחת כהן הם קרובים גנטית, ולכן הרמן כהן וסעדיה כהן הם קרובי משפחה רחוקים. |
|
||||
|
||||
תכלס, הם יכולים לתרום מח עצם זה לזה? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שתרומת מח עצם היא מדד לקרבה גנטית (זתומרת מעבר לקרבת משפחה מדרגה ראשונה)... אולי מה שחשוב זה אם בני משפחת כהן יכולים לתרום מוח זה לזה. |
|
||||
|
||||
סיפור ישן על עזר וויצמן הוא שכאשר היה שר ביטחון הוא מינה את ציפורי לסגנו. שאלו אותו ידידיו- למה מינית אותו, הרי הוא טיפש? ענה להם עזר: אין דבר, יש לי מספיק שכל בשביל שנינו. צחוק הגורל הוא שבדיעבד התברר שהוא לא היה כל כך טיפש ודווקא ציפורי היה אחד מחברי הממשלה היחידים (אם לא היחיד, אינני זוכר) שהתנגד למלחמת לבנון, ודרש משרון פרטים והסברים על מטרות המלחמה. |
|
||||
|
||||
התשובה של ויצמן ניתנה לא על מינוי ציפורי אלא על מינוי רפול לרמטכ''ל. וההמשך ידוע |
|
||||
|
||||
לי, כמו לראובן, זכור שהדבר נאמר ביחס לציפורי. זו היתה אמירה שלא לפרסום, שהודלפה. טקס מינויו של רפול לרמטכ"ל שודר בשידור ישיר ברדיו. מיד עם תום הטקס שאל אחד הכתבים את ויצמן איך הוא מרגיש בעקבות המינוי, ונענה בתשובה ויצמנית: "אני מרגיש איתן". |
|
||||
|
||||
The only resemblence that i can notice is that they both wear shoes other than that its like sky and earth.
|
|
||||
|
||||
התימנים נועלים נעליים? אתה בטוח? |
|
||||
|
||||
You should know better if they wear shoes because i dont see them around me since i dont live in Israel.
|
|
||||
|
||||
אתה אולי מתכוון לזה? אין הכותב אחראי לקישור שעושה כבוד הרב הכהן בין המחקר הגנטי להוכחת אמיתות התורה |
|
||||
|
||||
הנה קישור עם לינקים ל- וסיכומים של כל המחקרים הגנטיים על יהודים- אם מישהו פה ייקח על עצמו להתעמק בעניין ולדווח מה יוצא מכל זה בסופו של דבר- אני אשמח מאוד. |
|
||||
|
||||
בגדול, 3 נושאים 1. יש קרבה גנטית עד כדי אי יכולת להבדיל, בין יהודים מארצות המגרב, יהודים מארצות המזרח (עיראק) ויהודים ממרכז אסיה, וקרבה גנטית צמודה, אך פחות קרובה, בין הקבוצה שלעיל לבין יהודים אשכנזים. 2. היהודים קרובים יותר גנטית לתושבי צפון הסהר הפורה כמו כורדים, טורקים ואשורים, מאשר לערבים בירדן, לבנון או א"י. 3. המחקר שבראש הכתבה. |
|
||||
|
||||
תודה. אבל יש כאן סתירות, לפחות לכאורה. למשל, איך מסתדר זה the men and women who founded the Jewish communities had surprisingly different genetic histories.... A new study now shows that the women in nine Jewish communities from Georgia, the former Soviet republic, to Morocco have vastly different genetic histories from the men.... The women's identities, however, are a mystery, because, unlike the case with the men, their genetic signatures are not related to one another or to those of present-day Middle Eastern populations.., עם המחקר שבראש הכתבה.
|
|
||||
|
||||
אין סתירה. הם כותבים שיש שוני משמעותי בין הד.נ.א. המיטוכנדריוני (הנורש תמיד מהאם) לבין כרומוזום הy (הנורש תמיד מהאב), שמצביע על כך שה"אמהות הקדומות" שלנו היו ממוצא אחר מה"אבות הקדומים" שלנו, או אם תרצה, שבני אברהם לקחו להם נשים מבנות האזור. |
|
||||
|
||||
אבל אם הגברים היהודים נטו לקחת נשים מקומיות, כפי ששהסיקו במחקר הלונדוני מ-2002, איך זה מסתדר עם 4 אמהות בלבד ל-40 אחוז מהאשכנזים, במחקר הנובחי? |
|
||||
|
||||
השאלה היא מאיזו תקופה היו המקומיות הללו... אולי מדובר בבנות הכנעני? אולי בבנות בלהה וזלפה? |
|
||||
|
||||
לכן אמרתי שאם מישהו יקח על עצמו לבדוק תעניין לעומק, אני אשמח מאוד. |
|
||||
|
||||
לא קשיא. זה בתקופת היסוד, וזה בתקופה מאוחרת. יהודים הגיעו לאירופה בתקופה בה כבר התקבע שיהדות הצאצא נקבעת עפ''י האם. |
|
||||
|
||||
כן קשיא. יהודים הגיעו לאירופה בתקופה הרומאית. הקהילות הראשונות היו באיטליה. אא''ט אז עדיין קבעו לפי האב. |
|
||||
|
||||
החידוש במחקר הנ''ל הוא בכך, שלפניו החשיבה המקובלת היתה שהקהילות היהודיות באירופה נוסדו ע''י סוחרים יהודים שהגיעו לשם בתקופת האימפריה הרומאית, ולקחו להם נשים מבנות המקום. המסקנה בעקבות המחקר הנ''ל היא שלא כך הדבר, אלא מדובר על משפחות יהודיות שלמות שהשתקעו במקום. |
|
||||
|
||||
אז המחקר של אוני לונדון בדבר נשים מקומיות פשוט לא נכון? לסרוק דף מהר בעיניים ולזנק למסקנות גם אני יכולה. אבל אם מישהו פה, אי פעם, בפרץ של אנרגיה וזמן פנויים, יבדוק את כל המחקרים שבלינק שלי לעומק, יבסס כל אחד מהם, יבדוק איך הם מסתדרים ביניהם, ואז יחזור לפה עם מסקנות עם בשר, או עם הודעה על עורבים פורחים- אז אני אשמח. (ואם לא- אז אני אחזיק מעמד גם בלי לשמוח). (אסתי, פורשת בלית ברירה לעמלה). |
|
||||
|
||||
שוב, אין בהכרח סתירה בין המחקרים, כי לא יודעים על איזו תקופה מדברים. |
|
||||
|
||||
נכון, לכן כתבתי שיש כאן סתירות /לכאורה/ לפחות. (יאללה ביי). |
|
||||
|
||||
אולי היהודים מגאורגיה הם מצאצאי הכוזרים? |
|
||||
|
||||
לא קשיא שוב ,הקהילה באיטליה נוצרה הרבה לפני הגלות (כקהילה היהודית הקדומה ביותר)ובכל אופן לאחר הגלות לא מעט יהודים מישראל היגרו לקהילה ברומא (רוב היהודים לא חיו ברומא כידוע לך) ו''הטביעו'' את הקהילה היהודית בגנום יהודי אוריגינלי-הקהילות היהודיות באירופה ,בצפון אפריקה וגם במזה''ת לא היו אנדמיות .מה שלא ניתן לומר,אולי,לגבי יהודי הקווקז. |
|
||||
|
||||
אסתי מותק,אכטונג: The haplotypes of Y chromosome (paternally inherited) and mtDNA (maternally inherited) were analyzed in representatives of six Jewish communities (Ashkenazic, North African, Near Eastern, Yemenite, Minor Asian/Balkanian, and Ethiopian). For both elements, the Ethiopian community has a mixture of typically African and typically Caucasian haplotypes and is significantly different from all others.The other communities, whose haplotypes are mostly Caucasian, are more closely related. כלומר ,במאמר קדום זה מוצאים כי כל היהודים מכל העדות קרובים הן מהצד האב והן מצד האם -ורק אצל אתיופים נמצא עירבוב משמעותי של סמנים אירופידים (לבנים למיניהם) ואפריקנים (שחורים).בניגוד לשאר הקהילות היהודיות שברובן המוחלט הן אירופידיות (שייכות לענף האנושי הלבן) -כנראה שהתימנים הם קצת פחות אירופידיות.U. Ritte, E. Neufeld, M. Broit, D. Shavit and U. Motro. The differences among Jewish communities—Maternal and paternal contributions. Journal of Molecular Evolution 1993,435-440. נבדק במחקר גם כרומוזם X (ע"י השוואת מוטציות במיקרוסטליסטים-אזורים שבעבר נחשבו לג'אנק ד.נ.א והיום ידועה,לפחות לחלקם,חשיבות פונקציונלית-אני מאמין שלכולם תתגלה בסוף-ואני לא היחיד שחושב כך) ,כרומוזום מין שמועבר מאב לבת או מאם לבן\בת ונמצא דמיון בקרב כל הקהילות -יש חריגות סטטיסטיות של דפוס התורשה בקרב גרוזיניות (מופיע במאמר מ2002) presenting data from a panel of X-chromosome microsatellites, which indicates that, in the case of the Georgian Jews, the female-specific founder event appears to have resulted in elevated levels of linkage disequilibrium עוד אומר המאמר מ2002 כי היהודים נטו לקחת נשים מקומיות-לא מכיוון שהד.נ.א המיטוכנדריאלי דומה לזה של גויות אלא משום שהוא די שונה בין קהילות שונות ומצביע על אפקטים מייסדים-מה שבהר ושות' מדברים עליו ב2004,קודם למחקר הנוכחי:These patterns of variation were compared with those of five Near Eastern (n=327) and 10 host European (n=849) non-Jewish populations. Only four mtDNA haplogroups (Hgs) (defined on the basis of diagnostic coding region RFLPs and HVS-1 sequence variants) account for ~70% of Ashkenazi mtDNA variation. While several Ashkenazi Jewish mtDNA Hgs appear to derive from the Near East, there is also evidence for a low level of introgression from host European non-Jewish populations. HVS-1 sequence analysis revealed increased frequencies of Ashkenazi Jewish haplotypes that are rare or absent in other populations, and a reduced number of singletons in the Ashkenazi Jewish sample. These diversity patterns provide evidence for a prolonged period of low effective size in the history of the Ashkenazi population. The data best fit a model of an early bottleneck (~100 generations ago כלומר-השוני בד.נ.א האמאי יכול להיות מוסבר ע"י צוואר בקבוק -ברוב האוכלוסיות לא היו מצבים שבהם יש יותר גברים מנשים ואילו באוכלוסיה היהודית (כמו שאומר המחקר מ2002) דווקא כן נמצאו מצבים כאלו-עובדה היא שמגוון הוריאציות בכרומוזום Y גדול מהוריאציות בד.נ.א המיטוכנדריאלי-עכשיו תחשבו שלפני הגלות היהודים התפצלו מ4 אמאות (די הגיוני אם נמצאו להם כבר אבות משותפים ועוד אלף ואחד סמנים משותפים) בעודו זמן שבו מופיע האב המשותף-לפני 4000 שנים בערך ,עד לגלות (2500 שנה לאחר מכן) יש לנשים מספיק זמן להיבדל זאת מזאת-אך עוד יותר מהסביבה השכנה ,בגלות עצמה היהודים נודדים למקומות רבים בו זמנית (משפחות ) ובכל פעם יש לנו אפקט מייסד-שכן יש מעט נשים ונישואים פנימיים -יוצא שהוריאציות בכל מעבר כזה שונות סטטיסטית ,מאוד,מוריאציות של עם שלא עבר דילול והקמת קהילות ע"י קבוצות קטנות (זה מאוד מתיישב עם המחקר שיש 4 אמאות לפני 1500 שנים ולא יותר מאוחר וקרוב אלינו) -תחשבו שאם תשימו בניתוח שונות 4 נבדקים ב3 קבוצות תמצאו ,תמיד,הבדלים מובהקים כמעט לגבי כל משתנה.DM Behar, MF Hammer, D Garrigan, R Villems, B … - European Journal of Human Genetics, 2004 - nature.com כמו כן בהר אומר שנמצאו גם מקרים של חדירת ד.נ.א אמאי מנשים גויות אירופאיות אלא שאחוז המקרים הללו הוא זניח. מחקר נוסף מ1991 מחזק טענה זאת: The umbers of differences imply that these modern Jews stem from a minimum of 21 maternal lineages that were already distinct from one another~ 4,000 years ago. In three of four cases where a type was found in more than one person, it occurred in both Ashkenazic and Sephardic populations כלומר ההתפצלות חלה ,כנראה,באותו התאריך שבו התפצלנו מאב אחד -אבל עדיין כמה ש4000 שנים נשמעות רחוקות זה עדיין הרבה יותר קרוב מהמרחקים שנמצאים בין כל עם לכל עם (אולי נוציא את הגרמנים והאנגלים שהתפצלו לפני פחות מ2000 שנים) ובכל מקרה -יהודים הרבה יותר דומים בתוך עצמם.אשכנזים נושאים ד.נ.א מיטוכנדריאלי שאופייני למזרח התיכון ולא לאירופה-ושוב ,גם אם היינו חיים מאז ההתפצלות יחד ומתחתנים בתוכנו בלי להתערבב עדיין היה נמצא ,כנראה, שהתפצלנו לפני אותו מס' דורות אפשרי -מהסיבה הפשוטה ,רק אפקטים מייסדים -כלומר כאלו שבהם פתאום יש צוואר בקבוק מעט מאוד שורדים ומקימים את הקהילה "מחדש" יכולים לצמצם את הפער ולטשטש את המרחק -עם שחי באופן יציב על אוכלוסייה 'גדולה' (N>5000) ישמור על נתונים שבאמצעותם יהיה ניתן לפענח את ההתפצלות הראשונית.
Tikochinski Y, Ritte U, Gross SR, Prager EM, Wilson AC. mtDNA polymorphism in two communities of Jews Am J Hum Genet. 1991 Jan;48(1):129-36. |
|
||||
|
||||
וחשוב לציין שהתורה עצמה מספרת על אברהם אבינו כעל אוסף גרים אל היהדות גם נשים וגם גברים-כך שיוצא שבגדול יש יותר מ4 וריאציות התחלתיות של דנא אמאי.מה גם שמחקרים מתקדמים יותר מצמצמים עוד ועוד את כמות האמאות ומראים יותר ויותר על קרבה,ולא משנה מי החוקר-ככל שמספר הנבדקים עולה וככל שהשימוש מתרחב על יותר סמנים-לומדים יותר. לגבי אחוז התרומה הגויית לדנא האמאי-הן אצל מזרחיים והן אצל אשכנזים הוא קטן מ4% ובכל אופן -יהודי ללא סמנים יהודיים משמעותיים כלל (כלומר אוטוזומליים,כרומוזומליים וכ"ו) אינו בנמצא. |
|
||||
|
||||
אמאי זה אימהי ? |
|
||||
|
||||
קרבי זה אחי |
|
||||
|
||||
זה שונה לגמרי. |
|
||||
|
||||
אגלה לכם סוד:שהייתי קטן אובחנתי כדיסגרף,כלומר -כזה שלא ניתן לקרוא את כתב היד שלו ושנוטה לחוסר סדר ושיטתיות בכתיבה. מה שנעלם אצלי לגמרי ,אגב, ברגעים שאני לוקח קצת יותר זמן (כל שיכול להיות שהדיסגרפיה קשורה אצלי למהירות הכתיבה ולזווית הכתיבה-היה על זה משהו באבחון שהיה מזמן)-וזאת למרות שידעתי לכתוב בגיל מאוד מוקדם (פחות מ3-פשוט אמי הייתה מורה נלהבת). בצבא יצא לרופא צבאי לראות את כתב היד שלי והוא אמר לי : "אתה יכול ללמוד רפואה".השאר היסטוריה. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי, למדת רפואה או היסטוריה? |
|
||||
|
||||
הרושם שלי: הוא למד קצת מזה וקצת מזה וקצת מפה וקצת משם. |
|
||||
|
||||
למדתי בביה''ס לרפואה אבל לא רפואה כי אם ''מדעי הרפואה'' בתואר הראשון והשני -ובכל מקרה אני עוסק,כרגע,במחקר קליני. |
|
||||
|
||||
"גילי"? תגובה 342196 |
|
||||
|
||||
חררמפפפפ. |
|
||||
|
||||
סליחה, אל תיפגע - דיסגרפיה, הקשורה בליקויי כתב יד ובביצוע לקוי של משימות גראפיות, כפי שמשתמע משמה, היא עניין לחוד. שגיאות כתיב, פיסוק, תחביר, הרווחה וסגנון המופיעות בתגובותיך הן עניין לגמרי אחר הקשור, ככל שאפשר לשפוט כאן, בכמה גילויי דיסלקציה ובקשיי ריכוז. ועכשיו ברצינות-ברצינות: *יש* דבר כזה, "אמאי", או ש*אין*? כי לדעתי או שיש או ש*יכול להיות*, לשונית-עקרונית, אבל בינתיים לא מצאתי לכך סימוכין אצל אבן-שושן (אולי משום שזה המצוי ברשותי הוא ישן למדי). |
|
||||
|
||||
קשיי ריכוז-צודקת.אני די בטוח שיש לי רמה מסויימת של ADHD אבל אני איכשהוא הצלחתי להתגבר עליה אז לא הגעתי מעולם לאבחון בנושא.לגבי דיסלקציה-אין לי בעיה בפענוח כתב (המקור הנוירולוגי של דיסלקציה הוא עודף חיווטים באזורים שאמונים ,בין היתר, על פענוח כתב) יש לי דיסגרפיה -כנראה שאינטראקציה עם קצת היפראקטיביות גורמת לאי סדר. לגבי "קצת פה וקצת משם" זה די מעליב ולא במקום.יש לי "קצת" בהרבה תחומים אבל יש גם תחומים שיש לי בהם "הרבה". |
|
||||
|
||||
אתה רופא? |
|
||||
|
||||
תגובה 363442 |
|
||||
|
||||
לא.אני הוכשרתי למחקר רפואי ובזה אני עוסק ,אך איני רופא. |
|
||||
|
||||
המחקר הזה מראה שלקיחת נשים מקומיות היה עניין משותף לרוב הקהילות היהודיות בגולה. אשכנזים וספרדים כאחד. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. נשים אינן מעבירות תורשה לבניהן? |
|
||||
|
||||
לא. למזלנו. |
|
||||
|
||||
פרט ופרש. |
|
||||
|
||||
השערה שלי - 4 אמהות עם גנים שולטים, ששרדו הלאה. |
|
||||
|
||||
והכוונה, יותר מגנים של נשים אחרות. כך שאת הגנים של הנשים האלה ניתן לאבחן. |
|
||||
|
||||
כרומוזום הY מיוחס לאב קדום בן 4000-3500 שנים (או קצת יותר) ככל הנראה קראו לו אברהם -התנ"ך מתאר את שושלת הנישואים של האבות עם נשים שבאו משבטים אחרים-אל תשכח שאברהם היה היהודי הראשון והוא אסף גרים מכל מיני שבטים-כך שאמור להיות פער במוצא בין הmtDNA הנשי לכרומוזום הגברי. |
|
||||
|
||||
ואפשר לכתוב אמאי. |
|
||||
|
||||
בוודאי שאפשר. עובדה. כתבת. :-) |
|
||||
|
||||
וזה מתאים בהחלט לסיפור התנכ''י שהנשים היו סוריות (בנות לבן הארמי). |
|
||||
|
||||
סוריה זה אשור. ושים לב שהמילה ''סוריה'' משמרת את השם הזה. |
|
||||
|
||||
I have read this article but thats only a needle in a hay stack as far as proof is concerned. As i said earlier you look like the non jewish person in the country that you were born in. This is based on inter cultural marriages to gentiles.
|
|
||||
|
||||
שטויות במיץ! יש מחקרים רבים מכיוונים רבים ומגוונים שמפריכים את טענתך חסרת הבסיס-זאת משאלת לב ולא האמת לאמיתה. תרשה לי לציין כי יהודים אשכנזים הם אמנם בהירים יותר ממזרחיים בממוצע אך עדיין רחוקים מהמראה האירופאי הקלאסי-זה שנטול נגיעות מזרח תיכוניות -והד.נ.א המיטוכנדריאלי אינו מחט בערימת שחט-אם יש אמאות לא יהודיות חייבים לראות זאת.מה גם שהיסטורית גיורים היו אסורים באיסור חמור מאז עליית הנצרות באירופה -כך שאם היו גיורים הם היו מועטים ממילא.גם הכרומוזום הגברי נבדק-ושוב טענתך לא מתיישבת עם מבחן המציאות. מה שכן בשלב מסויים בחצי הראשון של האלף השני באירופה היו רק 20,000 יהודים (מובא בספרו של מוטולסקי) כך שגם חדירה של כמות אפסית של גויים בעלי מראה נורדי יכלה להשפיע במידה מסויימת באמצעות אפקטים מייסדים-אם כי כל המחקרים שנעשו עד היום-ונעשו המון,פשוט המון ע"י מספר חוקרים רב מאונ' שונות ונחשבות והתוצאות פורסמו בטובי כתבי העט השונים ,מראים כי תרומת הגויים לגנום האשכנזי בטלה בשישים. |
|
||||
|
||||
אסורים - נכון. לא תמיד. לא בכל מקום. ככל הנראה, בסביבות מסע הצלב ה-3, ישבו בצרפת יהודים, מאוד עשירים, שגם החזיקו להם בעבדים מקרב הנוצרים העניים ביותר. בסופו של דבר, רוב הנוצרים הללו הפכו ליהודים. |
|
||||
|
||||
נועה אנחנו מדברים על כמויות גדולות שנדרשות כדי לייצר שינוי ברמת האוכלוסיה .נכון שהאוכלוסייה היהודית באירופה סבלה מתנודתיות קיצונית בגודלה-הן כתוצאה של רדיפות (מסע הצלב בשנת 1300 שבמהלכו נטבחו 300,000 יהודים לגדות הדנובה;מגיפות שפקדו את כלל אירופה) אבל כנראה שלא התאפשרה התבוללות בתקופות שבהן היהודים היו אוכלוסייה מצומצמת.בסופו של דבר מבחינה גנטית (וכמו שאמרתי ואחרים הותירו קישורים בדקו את הנושא במאות מחקרים מכל הזוויות במשך 30 שנים) התרומה הלא יהודית לגנום היהודי בטלה בשישים ,לכל הפחות. |
|
||||
|
||||
(נועה: מהניסיון שלי, כשפונים אליך בשם פרטי ובטון דידקטי כנראה שהטיעון חלש. אני ממליץ להכות בברזל בעודו חם) |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון שכשפונים אישית אל נועה בשם פרטי וכו', הטיעון חלש, או שכשפונים "אליך", במובן של "אל האדם" בשם פרטי וגו' - הטיעון חלש? (-: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |