|
||||
|
||||
מין אנאלי לא אסור בהחלט, אלא שנוי במחלוקת. הגבר חייב מהתורה ביחסי מין כלפי אשתו ("שארה כסותה ו*עונתה* לא יגרע). האיסור לדבר עם האישה בזמן התשמיש הוא רק על דברים שאינם קשורים ליחסי המין. ה"אימה ויראה כאילו כפאו שד" אינם חובה הלכתית, אלא מידה הראויה לצדיקים (הרמב"ם בפירוש המשניות סנהדרין ז' ד'). קיומן של הגבלות על צורות שונות של מגע אינטמי (למשל, "נגיעה באותו מקום") הוא גם כן עניין שנוי במחלוקת בין פוסקי ההלכה. |
|
||||
|
||||
דברי הטור שכל המסתכל באותו מקום נוהג בה מנהג הפקר. ועיין בבית יוסף שם בשם הראב"ד בשער הקדושה. ועיין באליה רבה שהאריך לדחות דברי הרמ"א בשו"ע אה"ע סימן כ"ה סעיף ב' ודברי הלבוש באותו סימן. וז"ל: אפשר כיון דבש"ס דילן משמע להתר לא חשו לדברי הזוהר, מ"מ יש לירא שמים להחמיר כמשמעות דברי הזוהר. והאגור סימן של"ו כתב דמותר לשמש מעשה בהמה פנים נגד אחור ודווקא דרך אקראי בעלמא וס"ל לא"ר דמשמע שאף באקראי יש להחמיר. ועיין בבאר היטב (שם באה"ע כה') שהביא כעין זאת שכתבתי למעלה בשם הרב בדק הבית. |
|
||||
|
||||
דברי הרמ''א בשו''ע אה''ע דבש''ס דילן. מ''מ יש לירא שמים, וס''ל לא''ר דמשמע - שם באה''ע כה. הללויה. |
|
||||
|
||||
אני חילוני: כזה נולדתי וכזה אמות. |
|
||||
|
||||
אז איפה למדת לדבר חרדית? |
|
||||
|
||||
כשתלמד כל יום 12 שעות רצופות גמרא ופוסקים, על כרחך תתרגל לשפה. |
|
||||
|
||||
נראה שיש לך ביוגרפיה מעניינת. הייתי שמח לשמוע פרטים, אם בא לך לשתף. |
|
||||
|
||||
הללוי''ה. |
|
||||
|
||||
טוב, דילן הוא סמכות רוחנית גם עבור חילונים רבים. |
|
||||
|
||||
העולה מדבריך, שהנחרצות בה קבעת ''אסור בהחלט'' היתה מיותרת. |
|
||||
|
||||
אני סבור שלא, מהסיבות הבאות: 1) מחלוקות בין אחרונים הם דבר שבשגרה אבל תמיד נשאלת השאלה כיצד לנהוג. לדוגמא: הרמב"ם פסק במפורש שהנוצרים (כנענים בדפו"ר) הם עובדי עבודה זרה. כמעט כל הראשונים חולקים על הרמב"ם בעניין זה (התוספות, הרא"ש ועוד הרבה), אבל נוהגים על-פי פסיקתו המפורשת של הרמב"ם. 2)חדירת הקבלה לפסיקה ההלכתית היא משמעותית מאד. נהוג להחמיר מאד בהלכות שמקורן מהקבלה ויש לכך דוגמאות. המפורסמת שבהם היא איסור הז"ל שמקורה המדוייק הוא בזוהר, והשו"ע פוסק מפורשות שזה העוון החמור ביותר בתורה. |
|
||||
|
||||
מה זה בדפו"ר, מה זה רא"ש ומה זה שו"ע? |
|
||||
|
||||
אני מתנצל. כאשר אני מבין שבן שיחי הוא דתי או חרדי, אני משתמש בראשי תיבות משותפים. דפו"ר = דפוסים ראשונים רא"ש = רבינו אשר (מהפוסקים הראשונים) שו"ע = שולחן ערוך (קודקס ההלכתי) |
|
||||
|
||||
ומה זה הז"ל? |
|
||||
|
||||
הוצאת זרע לבטלה. מעכשיו אני אכתוב בלי ראשי תיבות. |
|
||||
|
||||
מעניין שכדוגמא לחדירת הקבלה הבאת מעשה שאין בו חדירה. |
|
||||
|
||||
וגם אין בו קבלה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |