|
||||
|
||||
העולה מדבריך, שהנחרצות בה קבעת ''אסור בהחלט'' היתה מיותרת. |
|
||||
|
||||
אני סבור שלא, מהסיבות הבאות: 1) מחלוקות בין אחרונים הם דבר שבשגרה אבל תמיד נשאלת השאלה כיצד לנהוג. לדוגמא: הרמב"ם פסק במפורש שהנוצרים (כנענים בדפו"ר) הם עובדי עבודה זרה. כמעט כל הראשונים חולקים על הרמב"ם בעניין זה (התוספות, הרא"ש ועוד הרבה), אבל נוהגים על-פי פסיקתו המפורשת של הרמב"ם. 2)חדירת הקבלה לפסיקה ההלכתית היא משמעותית מאד. נהוג להחמיר מאד בהלכות שמקורן מהקבלה ויש לכך דוגמאות. המפורסמת שבהם היא איסור הז"ל שמקורה המדוייק הוא בזוהר, והשו"ע פוסק מפורשות שזה העוון החמור ביותר בתורה. |
|
||||
|
||||
מה זה בדפו"ר, מה זה רא"ש ומה זה שו"ע? |
|
||||
|
||||
אני מתנצל. כאשר אני מבין שבן שיחי הוא דתי או חרדי, אני משתמש בראשי תיבות משותפים. דפו"ר = דפוסים ראשונים רא"ש = רבינו אשר (מהפוסקים הראשונים) שו"ע = שולחן ערוך (קודקס ההלכתי) |
|
||||
|
||||
ומה זה הז"ל? |
|
||||
|
||||
הוצאת זרע לבטלה. מעכשיו אני אכתוב בלי ראשי תיבות. |
|
||||
|
||||
מעניין שכדוגמא לחדירת הקבלה הבאת מעשה שאין בו חדירה. |
|
||||
|
||||
וגם אין בו קבלה... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |