|
||||
|
||||
בהתחשב בהצלחה המחרידה של WoW ודומיו, אני לא בטוח עד כמה הצרה הזו היא אכן "צרה". מה גם שעולם רב משתתפים וירטואלי כמו של GTA נשמע לי להיט בטוח. |
|
||||
|
||||
לא שיחקתי ב-WOW (שגעון) וגם לא קראתי הרבה על המשחק, אבל אני מנחש שאין במשחק מנוע פיזיקלי (אפילו לא מנוע פרימיטיבי כפי שיש ב-GTA). משחקים עם המוני משתתפים בד"כ מבוססים על סטטיסטיקות ואירועים (אתה לא מעדכן פעולה כמו "המכונית התהפכה, עף לה הפגוש שפגע בחבית דלק שהתפוצצה וגרמה לתאונת שרשרת במרכז הכביש" (המון מידע להעביר ברשת, שסביר להניח שיהפוך ללא רלבנטי לפני שהוא מגיע) אלא "האורק עם סיכוי פגיעה של 80% תקף את האביר וגרם לו לנזק של 16HP" (גם קצת מידע וגם לא נורא אם הוא מתעקב). במשחקים המוניים בד"כ יש פער בין מה שרואה כל משתתף ועיקר המאמץ הוא לשמור על עולם קונסיסטנטי באמצעות עדכון תוצאות של מעשים (פחות מעניין איך נראים המעשים במדויק לכל שחקן, ברמת המיקרו). GTA נראה לי בלתי אפשרי (היום) כמשחק רב משתמשים, אבל כמשחק עבור 2-4 (או קצת יותר) זה נראה לי פיזיבילי (ל-VICE CITY היה איזה MOD שהוסיף אפשרות להוספת שחקן, אבל אאז"נ היו בו לא מעט באגים ובעיות). |
|
||||
|
||||
שכנעת אותי. לא חשבתי על זה בצורה הזו בכלל. מצד שני, חשבתי שמשחקים כמו קוויק וכאלו הם כבר מזמן מרובי משתתפים, וגם שם מתפארים במנועים פיזיקליים מתוחכמים (טוב, אני מודה, אף פעם לא התעניינתי ממש בז'אנר). |
|
||||
|
||||
השאלה היא עד כמה העולם סטאטי. במשחקים מסויימים (half-life ו-GTA), העולם מאוד דינאמי - אפשר להרים כמעט כל דבר ולשים אותו בכל מקום. ב-GTA נוספת לעניין גם בעיית הדב"שים האינסופיים. אם תסתכל על משחקים מרובי משתתפים המבוססים על half-life2, תוכל להבחין שכמות הדברים שיכולים לזוז מהמקום שלהם, שאינם כלי נשק, היא מינימלית. תשווה את זה, למשל, למשחק המקורי, שבו המנוע הגרפי והמשחקיות אפשרו לדברים לעוף בצורה די רנדומלית, אם צריך. זה קצת חורג מסתם הבדלים במה שאנשים רואים בעולם שהם משחקים בו. אם אני מתנגש עם מכונית בגדר ב-GTA, הגדר נפרצת, ואפשר לעבור דרכה רגלית. אבל אם השחקן השני הגיע לשם שתי דקות אחרי, והמידע לא עבר אל המחשב שלו, עבורו הגדר תהיה סגורה, ואני אוכל לעבור דרכה. זה יראה כמו באג, או צ'יט. |
|
||||
|
||||
אכן. חשובה גם ההבחנה בין משחקים מרובי משתתפים (Quake Unreal CS HL2 וכו') לבין משחקים עם המוני משתתפים (כמו WOW). מדובר בחיות שונות לחלוטין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |