בתשובה לאביב י., 28/11/05 23:39
עלייה ברמת האלימות 349727
שכנעת אותי. לא חשבתי על זה בצורה הזו בכלל.

מצד שני, חשבתי שמשחקים כמו קוויק וכאלו הם כבר מזמן מרובי משתתפים, וגם שם מתפארים במנועים פיזיקליים מתוחכמים (טוב, אני מודה, אף פעם לא התעניינתי ממש בז'אנר).
עלייה ברמת האלימות 349811
השאלה היא עד כמה העולם סטאטי. במשחקים מסויימים (half-life ו-GTA), העולם מאוד דינאמי - אפשר להרים כמעט כל דבר ולשים אותו בכל מקום. ב-GTA נוספת לעניין גם בעיית הדב"שים האינסופיים. אם תסתכל על משחקים מרובי משתתפים המבוססים על half-life2, תוכל להבחין שכמות הדברים שיכולים לזוז מהמקום שלהם, שאינם כלי נשק, היא מינימלית. תשווה את זה, למשל, למשחק המקורי, שבו המנוע הגרפי והמשחקיות אפשרו לדברים לעוף בצורה די רנדומלית, אם צריך.
זה קצת חורג מסתם הבדלים במה שאנשים רואים בעולם שהם משחקים בו. אם אני מתנגש עם מכונית בגדר ב-GTA, הגדר נפרצת, ואפשר לעבור דרכה רגלית. אבל אם השחקן השני הגיע לשם שתי דקות אחרי, והמידע לא עבר אל המחשב שלו, עבורו הגדר תהיה סגורה, ואני אוכל לעבור דרכה. זה יראה כמו באג, או צ'יט.
עלייה ברמת האלימות 350084
אכן.

חשובה גם ההבחנה בין משחקים מרובי משתתפים (Quake Unreal CS HL2 וכו') לבין משחקים עם המוני משתתפים (כמו WOW). מדובר בחיות שונות לחלוטין.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים