|
||||
|
||||
אם כי לפעמים יוצאות לי תמונות ממש ממש יפות, כמו זו למשל (סנטראל פארק): ולקולקציה המלאה: |
|
||||
|
||||
לי אף פעם לא יוצאות תמונות יפות - אני תמיד שוכחת שצילום הוא אמנות האור, ותמיד מתמקדת בקומפוזיציה על חשבון האור. התוצאה דומה יותר לרישום פחם (אבל עם קומפוזיציה מעולה). |
|
||||
|
||||
המצלמה הדיגיטלית היא אחד האסונות של הטכנולוגיה המודרנית. של מי היה הרעיון לתת לכל אמא את היכולת לצלם אינסוף תמונות של תמונות של התינוק שלה ולהפיץ אותן באינטרנט? זה כמו לתת אקדח לשימפנזה - פשוט חוסר אחריות 1. כמו שנאמר, אם אלוהים היה רוצה [שנבצע פעולה X], היה נותן לנו [איבר שמבצע X]. (זה לא אישי, לב"ף. גם את בסך הכל קורבן של המערכת) ---------------- 1 כמובן שבשביל ליצור הקבלה מושלמת היינו צריכים אקדח שגם יכול לעשות ממש מפתה בשביל השימפנזה, למשל אקדח שמדפיס בננות 2, אבל ניחא. 2 כל אנשי ההייטק באתר - הנה הסטארטאפ הבא שלכם! |
|
||||
|
||||
אבל הלא אלוהים נתן לנו - מצלמה דיגיטלית! פשוט לקח לנו קצת זמן לעלות על זה. |
|
||||
|
||||
לא ממש הבנתי מה הבעיה שלך. |
|
||||
|
||||
טכנופתיה מצויה. מכל סוגי הסוציופתיה המצויים, זה אחד החביבים בעיניי. (סתם, אני מזמין את טכנופת לנמק יותר בפירוט אם בא לו.) |
|
||||
|
||||
נראה לי יותר כמו תינוק-פתיה. או אולי נכון יותר התנהגות-אימהית-מסוג-מסוים-פתיה. |
|
||||
|
||||
אין לי בעיה, ממש לא. פשוט ניצלתי אותך כדי להציג את השקפת העולם שלי, שאומרת שלא רק שהעולם היה מקום טוב יותר לפני שהוא הפך לכפר גלובלי (בו לכל אחד וכו'), אלא גם שהגישה המוגזמת של כל אחד לכל דבר גוררת גם שימושים שעשויים להיות חסרי אחריות (כמו לתת אקדח בננות לשימפנזה). במקרה הספציפי של הפצת תמונות של תינוק (חמוד מאד, אגב) ברשת, עולה שאלה מוסרית אחרת - האם זכותה של אם להשוויץ גוברת על זכותו של קטין, המעוגנת בחוק, לפרטיות1? ------------------ 1 - הנחה סמויה - כל דבר שעולה לרשת נשאר שם לנצח, ולו אם רק ב-cashe של גוגל. |
|
||||
|
||||
התפוצה הרחבה נובעת מפיזור המשפחה ברחבי העולם. לגבי זכותו של הקטין לפרטיות, זה לא כאילו שאני מפרסמת את התיק הרפואי שלו. לפי ההגיון הזה, אני גם לא צריכה להוציא אותו לרחוב כדי שלא יסתכלו עליו, או חו''ח יצלם אותו איזה לווין ריגול. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם זה חוק או לא, אבל מקובל לצנזר בכלי התקשורת תמונות של ילדים, ולא בלי סיבה. כמובן שבתור אמא שלו יש לך את הסמכות לפרסם את התמונות שלו איך שאת רוצה, אבל אני חושב שדי בטוח להניח שיהיה הרבה יותר קשה להשיג תמונות ילדות של בני דורות קודמים מאשר של תינוקות וילדים עדכניים יותר (לדוגמה), ואני ממש לא בטוח שהשינוי הוא לטובה. ומן הסתם זה תקף גם לתחומים אחרים של החיים (GPS, למשל1), ולא רק לתצלומי תינוקות. אם הבנת אותי לא נכון אז אני מתנצל - אין שום סיבה לקחת את זה בתור התקפה אישית, כי לא לכך הכוונה. איש איש הישר בעינו יעשה, בסך הכל ניצלתי את ההזדמנות כדי להעלות את משנתי הטכנופתית. -------------------------- 1 - מכשיר ארור. |
|
||||
|
||||
האם זה לא אומר שלתמונות של ילדים בני דורות קודמים יהיה ערך אספני רב יותר מאשר לתמונות הפושטיות של ילדים בני זמננו? |
|
||||
|
||||
מה יש לך נגד GPS? |
|
||||
|
||||
מכשיר ארור. אנשים עשירים ושאינם עשירים קונים אותו כדי להרשים את עצמם ביכולות הטכנולוגיה בזמן שאין להם שום צורך בו. למעשה, כל מה שהם עושים זה להפוך את עצמם לצרכנים של מוצרי מותרות מיותרים לחלוטין תחת מעטה של טכנופיליות, ומעמיקים עוד טיפה את הדקדנטיות שלהם. |
|
||||
|
||||
נראה לי שמי שארור כאן הם האנשים, לא המכשיר. |
|
||||
|
||||
נקודה טובה. המכשיר (או מערך הלוויינים) עצמו נועד מלכתחילה כדי לעשות משהו הרבה יותר מוסרי ויפה - לאפשר למעצמות טכנולוגיות להרוג אנשי עולם שלישי ביתר יעילות במקרה של מלחמה. |
|
||||
|
||||
שאצטט שוב את ההודעה הקודמת שלי? |
|
||||
|
||||
שכנעת אותי. |
|
||||
|
||||
תכלס צודק. גם שעון עם שניות זה זבל. |
|
||||
|
||||
עדיין יש לי את הקאנון A1 והניקון והעדשות, החצובות, הזומים והפילטרים ומעל לכל, התיקים האלה שתלויים על הצד כספחת, רק כדי לאזן את מצלמת הוידאו התלויה מהצד השני. הכל מעלה אבק במדף. עכשיו יש דיגיטאלית קטנה כקופסת גפרורים, שנישלפת בזרירות מהכיס ומצלמת על המקום כאוות נפשינו, כמו זו למשל: (ומי שרוצה להתיחקק, יתחקק נא כאוות נפשו) |
|
||||
|
||||
חתיך קטן יש לך בבית! |
|
||||
|
||||
ברצוני לחזק את ידיו של הטכנופט המצוי: תשמרו את היהולמים שלכם בבית. לא כולם נהנים לראות תמונות של יצורים חסרי ישע וזבי חוטם בעלי חיוך דבשי. לא כולם חייבים לראות כמה מוצלחים ויפים היהלומים הקטנים שלכם. זה לא תמיד מעניין. זה קיטש. תמונות משפחתיות דינן להשאר בדל"ת אמות. תודה ולהתראות. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין - מי מכריח אותך לראות את התמונות הללו? |
|
||||
|
||||
אני לא מבינה אתכם - פשוט אל תסתכלו. אני, לפחות, נהניתי הנאה מרובה מהתינוק המתוק הזה, פטפטתי אתו בשפת התינוקות (באופן קצת חד צדדי, אבל בכל זאת), זללתי בתאווה את אוזניו הווירטואליות ובכלל... היה כיף! |
|
||||
|
||||
כאמור, התמונות המשפחתיות שלי הועלו לרשת כדי לחלוק אותם עם חברים וקרובי משפחה בחו"ל. בד"כ האתר פתוח רק לבעלי הרשאה, אבל עקב בקשות שונות מקרובים מבוגרים שלא מסתדרים עם ססמאות, פתחתי אותו לכלל הציבור. מה שלא אומר שהציבור *חייב* להכנס. את/ה למשל, מתבקש שלא. |
|
||||
|
||||
אחד הדברים שמאפיינים בני אדם זה הצורך הטבעי בחיי חברה. לא רק במובן הטריויאלי שכל תינוק זקוק למבוגרים שיטפלו בו כדי שיוכל לחיות אלא גם במובנים עמוקים יותר. אנחנו כנראה החיות היחידות ששואבות הנאה מהסתכלות באחרים, אם זה בני אדם אחרים או בחיות אחרות. יכול מאד להיות שזה גם קשור ליכולת המעולה שלנו לזהות פרצופי אנוש, תוים אנושיים, ''לקרא'' את מצבם הנפשי של אחרים על פרצופם. אנחנו נהנים להסתכל באחרים ללא שום צורך פרקטי נראה לעין. אנחנו נהנים לצאת לרחוב ולהסתובב בין אנשים זרים לחלוטין ולבחון אותם, או לשבת בבית קפה על המדרכה וליצור קשר עם זרים, רק מתוך היכולת והצורך שלנו לממש את הקשר החברתי. לא מדובר על סתם הנאה הדוניסטית אלא על סבר מה עמוק הקשור בפעילותו השוטפת והתיקנית של הגוף. ישנם מספיק מחקרים המצביעים על הקשר בין חיי חברה במידה זו או אחרת ועל התרומה החיובית למערך ההורמונלי, החיסוני ועוד שלנו. עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו. |
|
||||
|
||||
כל מילה בסלע. רציתי רק להעיר שהחוויה מתעצמת כשהנצפה הוא נקבה עירומה ובריאה בגיל הפריון המוקדם שלה. כחובב בריאות מושבע אינני מחמיץ את התרגול היומי במועדון הסטריפטיז השכונתי. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שאתה חובב בריאות? "עכשיו זה רשמי: הפורנוגרפיה מעוורת תמונות ארוטיות יוצרות צוואר בקבוק בעיבוד המידע במוח וגורמות לנו לא לראות את מה שמולנו" |
|
||||
|
||||
>> עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו - אתה מתכוון, בדומה להרגשת ההנאה שאני שואב מעישון? לדעתי, בני-אדם הם יצורים הרבה יותר מסובכים, ואי אפשר "להעמיד" את ההתנהגות שלנו על המערך ההורמוני והחיסוני שלנו או על הנאות הדוניסטיות. במקרה שלפנינו, אני חושב לדוגמא על עצמי (כמובן): אני די מחבב פעוטות, ואני סובלני כלפי תמונות שלהם. מצד שני, אני מאוד לא אוהב את התהליך שבו בחורות סקסיות הופכות לדודות שמראות תצלומים. אז בסופו של דבר, אני לא שואב הנאה מתמונות כאלה, למרות כל ה"מערך ההורמונלי והחיסוני" שלי, ואפילו למרות ש(אם נתעלם מהאמהות שלהם) אני יכול להנות מהפעוטות עצמם. |
|
||||
|
||||
ללא ספק אני אהנה מאד מצפיה בעגבניות הרקובות והביצים הסרוחות שאתה עומד לספוג על המשפט ההוא עם הדודות. נא לצרף תמונות. |
|
||||
|
||||
אבל כתבתי גם ''סקסיות''. זאת שאלה של איזונים. |
|
||||
|
||||
יכול להיות, אני לא יודע. אבל בגלל שאתה אדם תבוני, אתה יכול לשקול את הסיכונים שטמונים בעישון. אני לא שמעתי על אנשים שחלו בסרטן בגלל טיול קצר ברחובה של עיר. ולא, אני רוצה להתרכז במימד של האינטראקציה בין רני אדם, לא לסכנה מזיהום אוויר וכיוב'. אתה רץ קדימה מהר מדי. אני לא העמדתי שום דבר על הדוניזם חיסוני. אני כתבתי שיש מחקרים שמראים על ההשפעה החיובית של מערכת בין אישית (ואפילו טיפול בחיות מחמד) על גופינו. הנאה איננה רגש השמחה או הכיף אלא משהו יותר עמוק, שקשור כמובן ברגשות. כשאתה אומר שאתה מחבב פעוטות, ומי לא, הרי אמרת בדיוק את מה שהתכוונתי אליו. זה שאתה לא סובל שדוחפים לך תמונות תחת האף לא מראה שאנחנו, כבני אדם, לא שואבים הנאה-סיפוק-התעלות-רווחה מהתבוננות גרידא באנשים אחרים. אני לא מבין למה תמיד צריך למשוך לכיוון קיצוני של מין ובחורות ערומות. מי שהולך להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו, לא מחפש ריגושים מיניים, אלא ''ריגושים'' אנושיים. |
|
||||
|
||||
מין ובחורות ערומות זה השוטה. אני ילד טוב ואני לא עושה דברים כאלה. "להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו"? אתה לא כזה זקן. |
|
||||
|
||||
ל.ב.פ, שמעת איך הוא דיבר עלייך? |
|
||||
|
||||
כן, הוא אמר שאני סקסית (שמעה סלקטיבית היא כישור חשוב אצל דודות מזדקנות). |
|
||||
|
||||
המממ... החלטתי לסלוח לך כי קראת לי סקסית. לא קורה לי הרבה בימנו. יש משהו מאד לא מושך, כנראה, בערפדון שלי שמקרין גם עלי. |
|
||||
|
||||
מה זה "להתיחקק"? |
|
||||
|
||||
"להיתחקק," לחוקק את עצמנו עד יובש, כמו בתגובה 325241 |
|
||||
|
||||
פתאום שמתי לב שכתוב למעלה "קישורים לדוגמאות יתקבלו בברכה". אז מה אתה רוצה ממני? לא דחפתי לך תמונות של הגוזל איפה שלא מתאים, מה גם שאתה לא חייב לפתוח את הלינק. |
|
||||
|
||||
גשי נא שוב לכל התגובות שלי, ותמצאי לי בבקשה את ההודעה בה ביקשתי ממך לא לפרסם תמונות של ילדים בכלל או שלך בפרט באתר זה או אחרים. אחרי שתעשי את זה, שימי לב שחזרתי כמה פעמים על המסר ''לא איכפת לי מה אף אחד עושה, כולל את'' (לאו דווקא במילים אלו), והמסר ''התגובה שלי לא מכוונת אישית נגדך, אלא רק מנצלת את ההזדמנות כדי לצאת נגד החברה האנושית כולה''. |
|
||||
|
||||
''לצאת נגד החברה האנושית כולה'' זה אולי נחמד כדי להתחמק מהעובדה שאתה מעליב מתדיינים, אבל זה גם לא נכון (אני חלק מהחברה האנושית כולה ולא מצלם או מעלה צילומים לרשת) וגם לא משנה את העובדה שאתה מעליב מתדיינים. |
|
||||
|
||||
רגישות יתר כבר הרגה מספיק אנשים. לא צריך להוסיף גם אותי (בתור חלל) לרשימה. |
|
||||
|
||||
מר טכנופת היקר, התגובות שלך באופן כללי הצליחו בעיקר להרגיז מתדיינים אחרים. אם יש בהן איזשהו ערך מעבר לזה, אני נאלץ להודות שאני מתקשה למצוא אותו. כמובן שאם היה איזשהו רקע אידאולוגי או פוליטי ל"דיון" כאן, אז מידה מסויימת של כעס הייתה צפויה. אבל בדיון כ"כ תמים על "האם אתה מצלם ?" וכל עניין האמהות... ובכן, קשה לקורא הממוצע להחליט מה בעצם מציק לך. אמהות, תינוקות, קופים, לווינים ואנשים עשירים, וגם כאלו שלא. מן בליל לא ברור של טענות כעוסות שכל אחת מהן בנפרד מצליחה להרגיז כמה אנשים, וכולן ביחד לא בדיוק מסתכמות לאיזושהי "משנה סדורה". לפחות לא בלי עוד הרבה הסברים מצידך. למה שלא תנסה לעשות איזושהי הערכות מחדש ? למשל להתנצל בפני אלו שהעלבת (אפילו אם לא התכוונת ולא אמרת), לחזור בך מההצהרות הבומבסטיות שהפרחת ולפרסם תגובה שבה תצהיר במרוכז את טענותיך בצורה ברורה, פשוטה, מנומקת, וללא עלבונות אישיים. יכול להיות מעניין. אני מבטיח שאם תעשה כן אני אצטרף לדיון על ה-GPS. מצד שני אני לא בטוח שדיון איתי זה פרס, אבל צריך להתחיל מאיפשהו. מה אתה אומר ? __________ - מומלץ להמנע מאנלוגיות לקופים. הדודות הסקסיות נוטות להתרגז מזה. נשים - לך תבין. - באנשים עשירים אפשר ואפילו מומלץ לסנוט. באנשים לא עשירים - לא. - כשאתה מותח ביקורת נסה לנמק את עצמך. סיכום כל ההרהורים, התובנות והכעסים שלך על נושא מסויים עד היום במשפט סתום אחד הוא מתכון ישן וודאי לאי-הבנות. - אם אתה מרגיש דחף בלתי נשלט לנתח את הבעיות הפסיכולוגיות של מתדיין ספציפי, אז אני מציע את עצמי בתור "דוגמן הבית לבעיות פסיכולוגיות". מובטחות שעות רבות של נבירה וחיטוט בשלל של חוויות מעצבות גרוטסקיות, מטופשות, משעממות ומרגיזות לכל המשפחה. |
|
||||
|
||||
איזה נחמד אתה. בטוח שלא עשית מילואים בעזה? |
|
||||
|
||||
"מילואים בעזה"? מאיפה האסוציאציה? |
|
||||
|
||||
מהחדשות. |
|
||||
|
||||
והנה נשיא איחוד הטכנופתים: |
|
||||
|
||||
נו, כל זמן שהוא עדיין לא יודע את מספר הטלפון של אלוהים, כנראה נשאר לו עוד שריד של שפיות... אם כי לא הרבה, יש להניח. (אחרי שנים בצינוק מבודד...) |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהייתה לו הרבה ממנה גם לפני כן. |
|
||||
|
||||
אל תזלזל בכושרו של השב"כ להוציא אדם משיווי משקל נפשי, כשהוא עבד בכור (הוא היה סתם טכנאי זוטר, אפילו התואר שלו אינו במדעים) הוא היה שפוי ומועיל (ופעיל שמאל קיצוני, כנראה אחד עם פנטזיות גדולה). על מנת להקטין את הנזק בשיחרורו, דאגו שבריאותו הנפשית לא תישמר במיטבה בשנותיו בכלא (לא שאני בא בטענות), זכור לי ראיון איתו מהכלא (אז הרי הם ניתנו רק לעיתונאים אחראיים ועמדו במבחן הצנזורה) בו הוא מאשים את השב"כ שמרגל אחריו בעזרת היונים. מה שמרגיז היא האימפוטנטיות של הממשל כלפי איש שמפר את תנאי שיחרורו באופן קבוע ובגלוי (זה המקום בוא אני מזכיר איך דרשו מעצר עד תום ההליכים לילדה בת 14 שהפרה את תנאי שיחרורה והדיון מחליף כיוון). |
|
||||
|
||||
וענונו ריצה את עונשו, ושילם את חובו לחברה. |
|
||||
|
||||
אבל על פי הצלם, הוא ואלוהים קרובים מאוד. ממש כמו אב ובן. |
|
||||
|
||||
"צלם" בקמצים או בסגולים? |
|
||||
|
||||
גם וגם, אבל הכוונה היא בעיקר לגיל יוחנן (אהא, יוחנן! תפסנו עוד ישועי). |
|
||||
|
||||
ומיהו, במטותא, גיל יוחנן? |
|
||||
|
||||
היכנסי לקישור וחפשי את השם שלו. |
|
||||
|
||||
בצלם בקמצים יש רק קמץ אחד. סימן הניקוד השני הוא פתח |
|
||||
|
||||
עדיף היה לכתוב: "בצלם בקמצים יש רק קמץ אחד. הקמץ השני הוא פתח". |
|
||||
|
||||
''יש פה אחד חבל שהוא איננו'' ''יום אחד, היה לילה'' |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |