|
||||
|
||||
לא ממש הבנתי מה הבעיה שלך. |
|
||||
|
||||
טכנופתיה מצויה. מכל סוגי הסוציופתיה המצויים, זה אחד החביבים בעיניי. (סתם, אני מזמין את טכנופת לנמק יותר בפירוט אם בא לו.) |
|
||||
|
||||
נראה לי יותר כמו תינוק-פתיה. או אולי נכון יותר התנהגות-אימהית-מסוג-מסוים-פתיה. |
|
||||
|
||||
אין לי בעיה, ממש לא. פשוט ניצלתי אותך כדי להציג את השקפת העולם שלי, שאומרת שלא רק שהעולם היה מקום טוב יותר לפני שהוא הפך לכפר גלובלי (בו לכל אחד וכו'), אלא גם שהגישה המוגזמת של כל אחד לכל דבר גוררת גם שימושים שעשויים להיות חסרי אחריות (כמו לתת אקדח בננות לשימפנזה). במקרה הספציפי של הפצת תמונות של תינוק (חמוד מאד, אגב) ברשת, עולה שאלה מוסרית אחרת - האם זכותה של אם להשוויץ גוברת על זכותו של קטין, המעוגנת בחוק, לפרטיות1? ------------------ 1 - הנחה סמויה - כל דבר שעולה לרשת נשאר שם לנצח, ולו אם רק ב-cashe של גוגל. |
|
||||
|
||||
התפוצה הרחבה נובעת מפיזור המשפחה ברחבי העולם. לגבי זכותו של הקטין לפרטיות, זה לא כאילו שאני מפרסמת את התיק הרפואי שלו. לפי ההגיון הזה, אני גם לא צריכה להוציא אותו לרחוב כדי שלא יסתכלו עליו, או חו''ח יצלם אותו איזה לווין ריגול. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם זה חוק או לא, אבל מקובל לצנזר בכלי התקשורת תמונות של ילדים, ולא בלי סיבה. כמובן שבתור אמא שלו יש לך את הסמכות לפרסם את התמונות שלו איך שאת רוצה, אבל אני חושב שדי בטוח להניח שיהיה הרבה יותר קשה להשיג תמונות ילדות של בני דורות קודמים מאשר של תינוקות וילדים עדכניים יותר (לדוגמה), ואני ממש לא בטוח שהשינוי הוא לטובה. ומן הסתם זה תקף גם לתחומים אחרים של החיים (GPS, למשל1), ולא רק לתצלומי תינוקות. אם הבנת אותי לא נכון אז אני מתנצל - אין שום סיבה לקחת את זה בתור התקפה אישית, כי לא לכך הכוונה. איש איש הישר בעינו יעשה, בסך הכל ניצלתי את ההזדמנות כדי להעלות את משנתי הטכנופתית. -------------------------- 1 - מכשיר ארור. |
|
||||
|
||||
האם זה לא אומר שלתמונות של ילדים בני דורות קודמים יהיה ערך אספני רב יותר מאשר לתמונות הפושטיות של ילדים בני זמננו? |
|
||||
|
||||
מה יש לך נגד GPS? |
|
||||
|
||||
מכשיר ארור. אנשים עשירים ושאינם עשירים קונים אותו כדי להרשים את עצמם ביכולות הטכנולוגיה בזמן שאין להם שום צורך בו. למעשה, כל מה שהם עושים זה להפוך את עצמם לצרכנים של מוצרי מותרות מיותרים לחלוטין תחת מעטה של טכנופיליות, ומעמיקים עוד טיפה את הדקדנטיות שלהם. |
|
||||
|
||||
נראה לי שמי שארור כאן הם האנשים, לא המכשיר. |
|
||||
|
||||
נקודה טובה. המכשיר (או מערך הלוויינים) עצמו נועד מלכתחילה כדי לעשות משהו הרבה יותר מוסרי ויפה - לאפשר למעצמות טכנולוגיות להרוג אנשי עולם שלישי ביתר יעילות במקרה של מלחמה. |
|
||||
|
||||
שאצטט שוב את ההודעה הקודמת שלי? |
|
||||
|
||||
שכנעת אותי. |
|
||||
|
||||
תכלס צודק. גם שעון עם שניות זה זבל. |
|
||||
|
||||
עדיין יש לי את הקאנון A1 והניקון והעדשות, החצובות, הזומים והפילטרים ומעל לכל, התיקים האלה שתלויים על הצד כספחת, רק כדי לאזן את מצלמת הוידאו התלויה מהצד השני. הכל מעלה אבק במדף. עכשיו יש דיגיטאלית קטנה כקופסת גפרורים, שנישלפת בזרירות מהכיס ומצלמת על המקום כאוות נפשינו, כמו זו למשל: (ומי שרוצה להתיחקק, יתחקק נא כאוות נפשו) |
|
||||
|
||||
חתיך קטן יש לך בבית! |
|
||||
|
||||
ברצוני לחזק את ידיו של הטכנופט המצוי: תשמרו את היהולמים שלכם בבית. לא כולם נהנים לראות תמונות של יצורים חסרי ישע וזבי חוטם בעלי חיוך דבשי. לא כולם חייבים לראות כמה מוצלחים ויפים היהלומים הקטנים שלכם. זה לא תמיד מעניין. זה קיטש. תמונות משפחתיות דינן להשאר בדל"ת אמות. תודה ולהתראות. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין - מי מכריח אותך לראות את התמונות הללו? |
|
||||
|
||||
אני לא מבינה אתכם - פשוט אל תסתכלו. אני, לפחות, נהניתי הנאה מרובה מהתינוק המתוק הזה, פטפטתי אתו בשפת התינוקות (באופן קצת חד צדדי, אבל בכל זאת), זללתי בתאווה את אוזניו הווירטואליות ובכלל... היה כיף! |
|
||||
|
||||
כאמור, התמונות המשפחתיות שלי הועלו לרשת כדי לחלוק אותם עם חברים וקרובי משפחה בחו"ל. בד"כ האתר פתוח רק לבעלי הרשאה, אבל עקב בקשות שונות מקרובים מבוגרים שלא מסתדרים עם ססמאות, פתחתי אותו לכלל הציבור. מה שלא אומר שהציבור *חייב* להכנס. את/ה למשל, מתבקש שלא. |
|
||||
|
||||
אחד הדברים שמאפיינים בני אדם זה הצורך הטבעי בחיי חברה. לא רק במובן הטריויאלי שכל תינוק זקוק למבוגרים שיטפלו בו כדי שיוכל לחיות אלא גם במובנים עמוקים יותר. אנחנו כנראה החיות היחידות ששואבות הנאה מהסתכלות באחרים, אם זה בני אדם אחרים או בחיות אחרות. יכול מאד להיות שזה גם קשור ליכולת המעולה שלנו לזהות פרצופי אנוש, תוים אנושיים, ''לקרא'' את מצבם הנפשי של אחרים על פרצופם. אנחנו נהנים להסתכל באחרים ללא שום צורך פרקטי נראה לעין. אנחנו נהנים לצאת לרחוב ולהסתובב בין אנשים זרים לחלוטין ולבחון אותם, או לשבת בבית קפה על המדרכה וליצור קשר עם זרים, רק מתוך היכולת והצורך שלנו לממש את הקשר החברתי. לא מדובר על סתם הנאה הדוניסטית אלא על סבר מה עמוק הקשור בפעילותו השוטפת והתיקנית של הגוף. ישנם מספיק מחקרים המצביעים על הקשר בין חיי חברה במידה זו או אחרת ועל התרומה החיובית למערך ההורמונלי, החיסוני ועוד שלנו. עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו. |
|
||||
|
||||
כל מילה בסלע. רציתי רק להעיר שהחוויה מתעצמת כשהנצפה הוא נקבה עירומה ובריאה בגיל הפריון המוקדם שלה. כחובב בריאות מושבע אינני מחמיץ את התרגול היומי במועדון הסטריפטיז השכונתי. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שאתה חובב בריאות? "עכשיו זה רשמי: הפורנוגרפיה מעוורת תמונות ארוטיות יוצרות צוואר בקבוק בעיבוד המידע במוח וגורמות לנו לא לראות את מה שמולנו" |
|
||||
|
||||
>> עצם הרגשת ההנאה שאנו שואבים מהתסכלות באחרים מצביעה על היסוד והתרומה החיובית שלה לגופנו - אתה מתכוון, בדומה להרגשת ההנאה שאני שואב מעישון? לדעתי, בני-אדם הם יצורים הרבה יותר מסובכים, ואי אפשר "להעמיד" את ההתנהגות שלנו על המערך ההורמוני והחיסוני שלנו או על הנאות הדוניסטיות. במקרה שלפנינו, אני חושב לדוגמא על עצמי (כמובן): אני די מחבב פעוטות, ואני סובלני כלפי תמונות שלהם. מצד שני, אני מאוד לא אוהב את התהליך שבו בחורות סקסיות הופכות לדודות שמראות תצלומים. אז בסופו של דבר, אני לא שואב הנאה מתמונות כאלה, למרות כל ה"מערך ההורמונלי והחיסוני" שלי, ואפילו למרות ש(אם נתעלם מהאמהות שלהם) אני יכול להנות מהפעוטות עצמם. |
|
||||
|
||||
ללא ספק אני אהנה מאד מצפיה בעגבניות הרקובות והביצים הסרוחות שאתה עומד לספוג על המשפט ההוא עם הדודות. נא לצרף תמונות. |
|
||||
|
||||
אבל כתבתי גם ''סקסיות''. זאת שאלה של איזונים. |
|
||||
|
||||
יכול להיות, אני לא יודע. אבל בגלל שאתה אדם תבוני, אתה יכול לשקול את הסיכונים שטמונים בעישון. אני לא שמעתי על אנשים שחלו בסרטן בגלל טיול קצר ברחובה של עיר. ולא, אני רוצה להתרכז במימד של האינטראקציה בין רני אדם, לא לסכנה מזיהום אוויר וכיוב'. אתה רץ קדימה מהר מדי. אני לא העמדתי שום דבר על הדוניזם חיסוני. אני כתבתי שיש מחקרים שמראים על ההשפעה החיובית של מערכת בין אישית (ואפילו טיפול בחיות מחמד) על גופינו. הנאה איננה רגש השמחה או הכיף אלא משהו יותר עמוק, שקשור כמובן ברגשות. כשאתה אומר שאתה מחבב פעוטות, ומי לא, הרי אמרת בדיוק את מה שהתכוונתי אליו. זה שאתה לא סובל שדוחפים לך תמונות תחת האף לא מראה שאנחנו, כבני אדם, לא שואבים הנאה-סיפוק-התעלות-רווחה מהתבוננות גרידא באנשים אחרים. אני לא מבין למה תמיד צריך למשוך לכיוון קיצוני של מין ובחורות ערומות. מי שהולך להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו, לא מחפש ריגושים מיניים, אלא ''ריגושים'' אנושיים. |
|
||||
|
||||
מין ובחורות ערומות זה השוטה. אני ילד טוב ואני לא עושה דברים כאלה. "להיזדנגף, או איך שלא קוראים לזה עכשיו"? אתה לא כזה זקן. |
|
||||
|
||||
ל.ב.פ, שמעת איך הוא דיבר עלייך? |
|
||||
|
||||
כן, הוא אמר שאני סקסית (שמעה סלקטיבית היא כישור חשוב אצל דודות מזדקנות). |
|
||||
|
||||
המממ... החלטתי לסלוח לך כי קראת לי סקסית. לא קורה לי הרבה בימנו. יש משהו מאד לא מושך, כנראה, בערפדון שלי שמקרין גם עלי. |
|
||||
|
||||
מה זה "להתיחקק"? |
|
||||
|
||||
"להיתחקק," לחוקק את עצמנו עד יובש, כמו בתגובה 325241 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |