|
||||
|
||||
מעניין. ההגיון שלי עובד הפוך. הזכויות האישיות לא צריכות לפוג לעולם (אסור לי להציג את יצירתו של אפלטון כיצירה שלי), גם אם לא בהכרח יש מי שיתבע אותי על הפרתן. הזכויות הכלכליות הן תוצאה של משא-ומתן חברתי, ואנחנו יכולים לקבוע מתי הן יסתיימו (לדעתי, לא רחוק היום שבכלל לא תהיה להן משמעות. נראה). |
|
||||
|
||||
בעניין אפלטון: אולי, ולא רק במקרה זה, כדאי להבדיל בין מה שאינו ראוי/לא מנומס וכו' לבין מה שאנו באמת רוצים לתפור לו חוק מיוחד. האם באמת אתה רוצה חוק שאוסר לשקר, כבדוגמא שהבאת? האם אנו רוצים חוקים על כל צעד ושעל שיתנו לשלטון סמכויות ענישה בכל דבר ש"לא יפה לעשות"? |
|
||||
|
||||
לא. התכוונתי לכך שאני רואה ב''זכויות האישיות'' זכויות מוסריות לחלוטין. אולי הן זקוקות לחוק ויכול להיות שלא. לעומת זאת, זכויות יוצרים כלכליות הן רק תוצר של חוק, ואני חושב שהטיעון הרלוונטי עבורן הוא רק הטיעון התועלתני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |