|
||||
|
||||
הייתי גם הייתי, במסגרת שרות מילואים וגם בסדיר. אינני יכול (והכוונה למדינה) לשדוד את מה שהוא שלי על פי דין, שהרי המדינה מימנה כמעט את מלוא עלות הבתים. אגב, רק בגוש קטיף יכול אדם להחזיק בית פרטי על לפחות חצי דונם, כשהוא מתפרנס ממתן שיעורים פרטיים לשכנים, ומתיקונים. ומה רע בדירה בקומה שלישית באשקלון? הרי זה מה שבפועל יכול אותו אדם לממן. האם אתה רוצה לטעון כי הנכס בגוש או לחלופין, שהשקעתו העצמית בפועל של אותו אדם השביחה את עצמה בשיעור כזה שבית בגוש קטיף הוא שווה ערך נדלנ"ית לבית פרטי בין אשדוד לאשקלון? ה- "היה להם בית עם גינה" גורם לי לרצות לשחזר את הסצינות של קרן מור ב"קצרים", בהם היא מתחילה לבכות בכי של הקנטה ולעג לכל מני בעלי רחמים עצמיים. גם אני, אם הייתי בוחר לעבור דירה נניח מבית פרטי בגדרה, ךדירה במרכז תל אביב, הייתי צריך להסתפק בנכס קטן יותר, כי זה מה שהייתי יכול לממן באמצעות הנכס בגדרה. אם כך, אמור זאת במפורש, ואז נבין כי מי שהלך לגור בגוש עשה זאת מסיבות כלכליות ולא אידיאולוגיות. המדינה אינה שודדת איש. מי שמנסה להתעשר על חשבונה - עשיית עושר ולא במשפט - הוא השודד. |
|
||||
|
||||
המדינה לא מימנה את מלוא עלות ביתם וגם לא חצי ממנה. לרוב ההטבות מכסות בקושי את המע"מ שהמדינה גובה על הבתים. שאל את האנשים הם יוכלו להראות לך את המשכנתאות שלהם. בניגוד לך שרוצה לעבור מבית בגדרה לכלוב בת"א, להם דווקא נוח בבתים שלהם והמדינה היא זאת שרוצה להזיז אותם. על כן, שהמדינה תועיל בטובה לממן להם את המעבר כך שהם לא יפגעו מההחלטה של המדינה. נניח שהיה לך רכב ישן אך שעובד מצוין. תבוא המדינה ותקח לך את האוטו ותתן לך פיצוי את מחיר המחירון. מה הועילה המדינה לך? עכשיו אתה נאלץ לסוע באוטובוס כי כי אין לך כסף למכונית חדשה. מי שגורם נזק צריך לשלם. זה הכלל. אתה רוצה לקחת להם את הבתים אתה צריך לשלם מספיק כדי שרובם היו מספיקים להתפנות תמורת הכסף. לא רוצה? אל תפנה. |
|
||||
|
||||
הרכב לא שלך! זה לא מטריד אותך כלל? |
|
||||
|
||||
הרכב במשל הזה הוא שלך. והמדינה רוצה לקחת אותה כדי שמסתערבים יעשו עליו חרקות. |
|
||||
|
||||
תקנה רכב ישן אחר,למה מגיע לך רכב חדש? |
|
||||
|
||||
עזבו, זה דיון סרק לדעתי. האיש בנה לעצמו מציאות כלשהיא, והוא נצמד אליה בשיניים. הבעיה היא, שאנחנו כולם קשורים אליו בשרשרת. כיום, לדעתי למרבית התושבים בגוש, לא אלה שמגיעים בימים אלו לשם הפרובוקציה, אלא לתושבים הוותיקים, משמש הדיון האידיאולוגי ככלי למסחטת כספים בלבד. אין לדעתי שום דרך אחרת להסביר את היכולת המופלאה להצהיר כי הם לא יזוזו משם, ובה בעת לנהל דיון כלכלי, כולל פניות לבג''צ, על שווי הפיצוי. |
|
||||
|
||||
"ויאמר אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה" (וישלח לב-ט) רש"י: [יעקב] "התקין עצמו לשלושה דברים: לדורון, לתפילה ולמלחמה. לדורון – "ותעבור המחנה על פניו"; לתפילה – "אלהי אבי אברהם"; למלחמה – "והיה המחנה הנשאר לפליטה"" |
|
||||
|
||||
זה מה שהמשפטנים קוראים "לחילופין" 1) הכד לא שבור 2) הוא היה שבור ממקודם 3) על איזה כד אתה מדבר? או בצהלית- ננסה קודם בטוב. לא ילך? גולני. |
|
||||
|
||||
(גם בין הציטוטים להסבר, וגם בין ההסבר לתגובה 306615) |
|
||||
|
||||
אני לא כל כך אוהב לתרגם עברית מצויינת לעברית פחות טובה. קרא את הפרשיה כולה ואת רש"י במקור אם יש צורך. הרעיון הבסיסי הוא שזה מאד מקובל וסביר להערך לכמה אפשרויות בו זמנית. נניח שהשכן תובע ממך 50,000 ש"ח בגלל סכסוך ביניכם. נראה לך מופרך שגם תנסה לדבר על ליבו שירד מזה, גם תשכור עורך-דין כדי להכין כתב הגנה, וגם תגש למנהל סניף הבנק כדי להכין את האפשרות להלוואה במקרה שתפסיד? אולי גם תשמיץ אותו באזני שכנים אחרים? וכאן מדובר באדם אחד. אם ציבור שלם מרגיש מאויים, לא נראה לך סביר שתתקל בהרבה גישות שונות? |
|
||||
|
||||
הניחוש שלי הוא שקבוצת החיתוך בין העותרים לבג''ץ בדרישה להטבת הפיצוים לבין המפגינים בצמתים היא קבוצה קטנה יחסית. אבל אין לי נתונים, ובלי נתונים אי אפשר הרי לומר כלום. |
|
||||
|
||||
אי אפשר? העיקר שלא תספר את זה לאף אחד. |
|
||||
|
||||
יש שם מספיק אנשים בני 50+ אשר לא יודעים איפה יגורו, הולכים לאבד את מקום העבודה שלהם ואין להם מושג היכן יעבדו, הולכים לאבד את כל הקהילה התומכת שלהם זה 20 שנה, את המוניטין שלהם כמתקני המחשבים או מלמדי הפסנתר של השכונה, את הגינה שטפחו 20 שנה, את החברים של הילדים וכו'. יש אנשים שאובדן מקום עבודה הוא אסון מספיק גדול. פה יש אנשים שהולכים לאבד הרבה יותר מזה ולקבל פיצויים עלובים וכל מה שיש לך לעשות זה ללעוג. אולי תנסה לדמיין את עצמך אחד מאלו? |
|
||||
|
||||
מעניין שבענייני השוק החופשי ממש לא מפריע לך שאנשים בני 50+ לא יידעו היכן יעבדו כשהם מפוטרים, למשל. |
|
||||
|
||||
מה זה קשור. יש תופעות טבעיות שאין לי שליטה עליהם, ויש מעשי בני אדם. אולי נקבע שמכיון שאנשים נפצעים בתאונות מותר לנקור כל עין ימין לתושבי גוש קטיף? או שמא מכיון שיש אנשים שמסכימים לתרום את כספם, נרשה לגנבים לקחת תרומות בגניבה? |
|
||||
|
||||
אני: איבדתי את מקום העבודה שלי וביתי בשל שרירות לב המדינה אתה: פוטרת בשל חוקי הטבע שאין לנו שליטה עליהם הם: נזרקו כי הם חסרי כישורים שצריכים להגיד תודה אם הקהילה תסכים לדאוג להם |
|
||||
|
||||
על זה נאמר, מה הקשר בין ברווז)$ |
|
||||
|
||||
כמה שאתה צודק. כל כך נחמד לשמוע אנשים שמסכימים אתי, כשאני רגיל שאנשים כותבים תגובות כדי לחלוק על דעתי, פעמים רבות תוך סילוף דברי. |
|
||||
|
||||
הרכב היה שווה לי 50% יותר ממה שהיה שווה בידי איש אחר. כמו התכשיטים עם הסנטימנטים, כמו מכסחת הדשא שרק אני יודע להפםעיל אותה בצורה שתחתוך טוב, כמו הספר שרשומים לו בו הערות קטנות בשולי הדף וכמו עוד מליון דברים אחרים. לקחת בית של 220 מ"ר בקהילה דתית מגובשת בה יש מוניטין - תן בית של 220 מ"ר בקהילה דתית מגובשת ופצה אותי על אובדן המוניטין ועוגמת הנפש. מה כל כך קשה להבין? |
|
||||
|
||||
אני מסכים לקחת בית בלב אזור קרבות,בעל מחיר שוק אפסי.ולתת לך שוה ערך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |