|
||||
|
||||
נראה שהרב ברויאר מבין את נפש חסידיו. הדמיון בין ישיבה לבית סוהר משכנע בהחלט. |
|
||||
|
||||
אכן, זהו משל קיצוני ויוצא-דופן שבו משתמש הרב ברויאר כאמצעי שכנוע. וכל אריגת קשר משמעותי-ריאליסטי בין המשל לנמשל (ישיבה = בית סוהר) הוא תלוש מקרקע המציאות. |
|
||||
|
||||
ובכל זאת ''יושבים'' בשני המקומות. וגם ודאי שהוא תלוש מקרקע המציאות. בדיוק כמו נמשלו. |
|
||||
|
||||
המשפט הראשון שלך מזכיר לי את "תפילת הלימוד": "...אלו רצים ואלו רצים, אלו רצים לבאר שחת ואלו רצים לחיי העולם הבא...". מהמשפט השני שלך משתמע שאינך יודע מהם יחסי "משל ונמשל". צא ולמד. |
|
||||
|
||||
סתם איזה אחד שידע דברים שפוטנציאלית אינך מסוגל לדעת. |
|
||||
|
||||
כמעט נעלבתי. מן הסתם שינית מאותן סיבות כמו מצטט הכותרת. |
|
||||
|
||||
אל לך להיעלב, זה נכון גם לגבי. הרי אינך נעלב כשאומרים לך שאתה לא גאון כאיינשטיין. |
|
||||
|
||||
דווקא אני, למשל, נעלבת מטענות כאלה - אלא אם כן המשך המשפט הוא, ''את הרבה יותר ממנו''. |
|
||||
|
||||
ולמה שבאמת תהי "הרבה יותר מאיינשטיין"? |
|
||||
|
||||
למה לא? |
|
||||
|
||||
יותר משהשאלה היא "למה לא?", היא "למה שכן?". |
|
||||
|
||||
"למה שכן"? שכן של מי? ושאלה של מי? |
|
||||
|
||||
זו אפשרות שלא חשבתי עליה. ''מי כתיב'' זה לא ''מי כתב'' (ראה למשל ריש פרק אור לארבעה-עשר). |
|
||||
|
||||
מן הסתם, האלמוני המנומס התכוון לרמוז לאלו: |
|
||||
|
||||
צר לי. אינני מפשפשת ביחסים אינטימיים שאינם שלי. |
|
||||
|
||||
אין בעיה. לכי תקראי את "ההיסטוריה האינטימית שלל האנושות" לתיאודור זלדין: (סתאם, סתאם) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |