בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 26/04/05 13:55
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296200
רק לי זה מזכיר את פרדוקס הערמה? זו שאלה ממש חסרת משמעות בלי שיהיו נתונות סטטיסטיקות נוספות, שלעולם לא יהיו נתונות (למשל, ההסתברות שכל רוצח משוחרר ירצח שוב, וכו'). לדעתי השיפוט הנכון צריך להיעשות במסגרת של אחד נגד אחד. הסיבה שיש לנו מאה רוצחים מסתובבים חופשי ולא אחד היא ש(ניחוש פרוע) כמעט כל המצביעים היו מצביעים עבור רוצח יחיד חופשי מאשר חף מפשע אחד כלוא, ולכן חייבים לנצל את ה"יתרון" המספרי כדי ליצור תחרות הוגנת.

אבל מה זה בעצם אומר? הרי אם אנחנו רוצים לשנות את הגישה של מערכת המשפט שלנו, לא נוכל לעשות זאת בצורה מתמטית שתבטיח יחס של 1:100 - למישהו יש בכלל מושג מה יהיה היחס?
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296254
פרדוקס הערמה?
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296257
תמיד לשירותך: http://en.wikipedia.org/wiki/Sorites_paradox
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296366
תודה:)
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296391
כמובן‏1 שוריאנט של הפרדוכס ("מיהו עשיר") נדון פעם באייל.
_____________
1- כיוון שכל נושא חוץ מדילמת הקרונית המתדרדרת נדון לפחות פעם אחת באייל.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296397
בהיותי חדש יחסית באייל, אני מסתכן. ובכל זאת (א) -
1. איך פעלו מכונות כתיבה בערבית? סינית? יפנית?
2. מהם האפיונים של הסופרים האליזבטניים ושל אלה הויקטוריאניים.
3. מהי השפעת התרבות על היווצרות המושגים בתוכה.
4. ועוד ועוד.

-----------------------
א. בעוד אתה ממשיך להתדרדר בקרוניתך.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296399
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296405
כלומר?
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296406
כלומר, שם תמצא דיונים על עוד ועוד.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296410
אבל הנושאים שנדונו באייל אינם מצטמצמים לאלה שבמאמרים, אלא גם לאוף-טופיקים האינסופיים שבדיונים. ואם אתה חושב שרני הולך לשקוע בדיוני-שכל האלה... תשכח מזה.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296470
בהיותך חדש באייל, ברוך הבא וקח עצה חינם. המצא לעצמך ניק כלשהו והשתמש בו. תמיד תוכל לשנותו אם הוא לא ימצא חן בעיניך.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296647
אוקי. בוא נדבר קרוניות.
נתחיל מזה- למה הדילמה של הקרונית שונה מהותית מהדילמה הזאת:
תגובה 37363
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296716
אני באמת לא בטוח שהיא שונה מהותית, מלבד העובדה שכאשר הדילמה מוצגת כמעשה ידי פסיכופת עם אקדח ביד, הקשב והטיעונים מופנים לכיוונים צדדיים (כמו ההוא שאמר שהוא היה משכנע את האיש הרע לא להרוג את השבויים. נראה אותו מנסה לשכנע קרוניות).

והערת רגל סמלית: אין לי רצון מיוחד לעסוק בדילמת הקרונית, אני לא רוצה לחסל במו ידי את היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296718
מה שניסיתי להראות זה שהתעסקו פה כבר בבעיה, או בבעיה מאוד קרובה, לכן, אתה מתבקש להפסיק לנפנף בדוגמה הזאת כל פעם שאתה מנסה להראות שהאייל הקורא אינו מושלם ולכן לא יציר כפיו של הא-ל.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296734
אהמממ. בסדר.
''עדיף לזכות אשם מלהרשיע חף מפשע'' - וולטר. 296749
מה שאתה לא רוצה להרוג זה את בררת המחדל שלך לקיטורים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים