|
||||
|
||||
(בטח שנכון, ציטטתי אותך) מים זה יותר חיוני מאוכל, שיותר חיוני מאבקת כביסה. ולכן סביר שאם לא יהיה כלום, אנשים יחפרו באר, ואז ינסו לגדל ירקות או ללקט זרעונים. לא ברור כמה מאמץ הם ישקיעו בלמצוא דרך לנקות את הבגדים שלהם. מאידך, אם כבר יש מכולת וברז, סביר להניח שהם גם ישתו מים, גם יאכלו, וגם יכבסו. כשהחולצה שלך מלוכלכת, אתה רואה את זה. לצורך העניין, אם היא היחידה שיש לך ומחר אתה בפגישה חשובה, כנראה שיהיה לך די דחוף לכבס אותה. ה"בניגוד" הזה מופיע שם, כי "בניגוד" לכביסה, אוכל ומים, השכלה נותנת פירות רק לטווח ארוך. פירות ש, במידה רבה, אינם מוחשיים. (בסדר, אז אתה לומד לקרוא, ואז אתה יודע לקרוא. זה בהחלט מוחשי. אבל בשביל מה אתה צריך ללמוד לפתור לוגריתמים או על תנועת ההעפלה?) אם אתה לא מבין איך הטענה הזו רלוונטית, אני מתקשה למצוא דרך נוספת להסביר אותה. אולי מישהו אחר ירים את הכפפה. בית ספר דורש תחזוקה שוטפת גם מעבר להקמתו. נכון, לא צריך שמאה אחוז מההורים יקחו חלק פעיל בחגיגה, אבל מישהו עם מספיק זמן, רצון, הבנה, אנרגיות ויכולת בשביל להרים את הפרוייקט. והיות ובניגוד לבאר (שגם אותה צריך מדי פעם לנקות) בחינוך צריך גם שמישהו ישגיח על המורים, ידאג לתיקון השולחנות שנשברו, ימצא אחות וגנן, ויטפל בהורים המודאגים, שלא לציין - ילמד - כנראה שאחד או שניים לא יספיקו. בטח לא לטווח הארוך. בנוגע ל"סביר שכן" שלך, זו בדיוק נקודת המחלוקת. אתה לא יכול לציין את זה כמובן מאליו. |
|
||||
|
||||
טוב. אני נכנע. |
|
||||
|
||||
"בניגוד לכביסה, אוכל ומים, השכלה נותנת פירות רק לטווח ארוך" לי לפחות הטענה שלך הופכת פחות ופחות נהירה מהודעה להודעה וזו האחרונה נשמעת כמו משחק "כן-לא-שחור-לבן" ברמת תחרות בינלאומית. אם הבנתי נכון מבעד לערפל הכבד, זו טענתך (את הכן-לא-שחור-לבן הורדתי להערות, כי בכל זאת לא יפה להעליב): א. השכלה אינה מוצר "דחוף" כמו מים או מזון. ב. ישנם אנשים*1* כשירי-שוברים שמבינים שלהשכלה יש חשיבות ויפעלו בהתאם. ג. ישנם אנשים*2* שאינם כשירי-שוברים שאינם מבינים שלהשכלה יש חשיבות ולכן לא יפעלו בהתאם. ד. כולנו בחבילה אחת, בואו ונשמור עליה! ה. לכן, שברו את הכלים ואף אחד לא מקבל שוברים, נגמר הסיפור, הממשלה תנהל ובא לעמנו גואל, ושלום על ישראל. =========== *1*סתם לדוגמה, הגברת עפרונית, ב"ב ואנ"ש. *2*לדוגמית, מסעודה משדרות, ב"ב, בח"ל ועוד מצוקנים משכונות הארגזים למיניהן. |
|
||||
|
||||
קודם כל, אין לי מושג מה פירוש הביטוי "גיזי". אבל זה לא נשמע לי כמו משהו נחמד במיוחד, ככה שאני בטוחה שאחד מהאיילים טובי הלב ימהר לפרש, כדי שאדע מהו זה בדיוק שגרם לי להעלב. גם את מטאפורת הכן-לא-שחור-לבן לא הצלחתי להבין.1 ובכן, בוא נפזר את מסך הערפל: א.אכן זו הייתה הטענה שלי. (עליה, מסיבה לא ברורה הייתי צריכה לחזור כמה וכמה פעמים) ב,ג. פחות או יותר, אבל קצת פחות דמוגוגי, תוך שאני לא עומדת במאת האחוזים מאחורי הקו שלך2. בין השאר כי גם משמעות הרשת"בים "אנ"ש" לא מוכרת לי.1 (אנשי שלומה? יכול להיות?) ד+ה: זהו שלזה בדיוק לא התייחסתי. אני לא יודעת אם שיטת השוברים צפויה להיות אסון קולוסאלי או הצלחה מסחררת. באופן אישי, טרם הצלחתי לגבש דעה עליה, למרות שאני נוטה לתמוך בה בנוסח כזה או אחר. כאמור, לא משהו מגובש דיו כדי לתרום את שני הטלכרדים שלי לעניין. בסך הכל הגבתי לטענה המאד ספיציפית שהופיעה כאן: תגובה 293958 סה טו. 1 אני תוהה אם זה גילי המוקדם או גילך המאוחר. 2אירוני משהו. |
|
||||
|
||||
1 או אולי שיערך הקצר, שיערו הארוך? |
|
||||
|
||||
(אבל עכשיו הוא אדמוני) |
|
||||
|
||||
הדברים שכתבתי כוונו להבהיר בעיקר את ב' ו-ג', ואני שמחה שאת סבורה שהם מייצגים את טענותיך, פחות או יותר. השאלה המהותית כאן אינה, כמובן, מה דעתי או דעתך לגבי כישוריהם או כשירותם של אנשים כאלו ואחרים, אלא מה צריכות להיות ההשלכות של דיעות אלו. אם סתם החלפנו דיעות בענייני דיומא בנוסח שחקני כדורגל אחרי משחק, הרי שאפשר בשלב זה להפרד איש לדרכו, אישה למעשיה, עם הפְּחת המתבקש של ניחוחות זיעה חמצמצה להמשך היום. כפי שהבנתי את דבריך, עם זאת, את סבורה שלחוות הדעת על כשירותם של א' או ב' צריכות להיות השלכות, לפחות תיאורטית, על ההיצע של השירות. כלומר, שאם ב' אינם כשירים, הרי שהתוכנית אינה צריכה להיות מוצעת להם מטעם זה. האם זהו שאת טוענת, או שסתם רצית לחוות דעה על החבר'ה מהמצוקות? ========== אגף הפרשונת: א. "גיזי" היא בדיחה פנימית שאני מספר למקורבי והם נורא צוחקים. ב. "כן-לא-שחור-לבן" הוא משחק נאה שבו חל איסור אמירת אי מארבע המילים שאוזכרו קודם ואשר אין להזכירן, כולל מילת חיוב מקובלת, מילה שרבים נוטים להבינה כשוללת, מילה שלישית המתארת גוון כהה עד מאוד ולבן... אופס, נפסלתי. ג. אנ"ש – אנשי שלומי/ו/נו, כמו במשפט הנודע: הנ"ל מאנ"ש, בב"ח (הנידון לעיל מאנשי שלומנו, בברכת חברים). |
|
||||
|
||||
"כפי שהבנתי את דבריך, עם זאת, את סבורה שלחוות הדעת על כשירותם של א' או ב' צריכות להיות השלכות, לפחות תיאורטית, על ההיצע של השירות. כלומר, שאם ב' אינם כשירים, הרי שהתוכנית אינה צריכה להיות מוצעת להם מטעם זה. האם זהו שאת טוענת, או שסתם רצית לחוות דעה על החבר'ה מהמצוקות?" שוב, לא אמרתי מה דעתי על כשירותם של א', ב' וג' והשלכותיהם על ההיצע של השירות. כל מה שניסיתי להגיד (ומשום מה, זה נמרח יותר מדי לאורך הפתיל, מה שבטח גרם לטענה הפשוטה שלי להראות כאילו היא מנסה להגיד הרבה יותר) זה שפחות מובן מאליו שבכל מקום יוקמו מוסדות השכלה מאשר שבכל מקום יוקמו מקורות שתייה ומים. א.ר' טרפון היה אומר: "בדיחה פנימית" כמה שנאמר, אנשים חיצוניים לא אמורים להבין אותם. אני מרגישה הרבה יותר שלמה עם עצמי עכשיו. ב.מכירה את המשחק, פעם אפילו הייתי די מוצלחת בו. זו המטאפורה שעברה לי מעל הראש. ג. נו, מסתבר שצדקתי. ואבא שלי היה אומר על זה: "גם שעון עומד מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום". _______ העלמה עפרונית, ותחושה לא נעימה מנימת הדברים כמו שהיא קוראת אותם. אבל בטח זה שוב הכל בראש שלה. |
|
||||
|
||||
כלומר, כל הפרשה בטעות יסודה: נצטיירת לעצמך לרגע לא כעפרונית אלא כחיוויאי ומכיוון שכך, חיוויאית לך על פירור זה או כזה. רק לרגע. וזהו. ציף קטן וחזרנו לשורר על הגדר. גם אני יכול! גם לדעתי פחות מובן שיוקמו מוסדות השכלה מאשר יוקמו מקורות שתייה. להיפך, אני מוכן להסתכן וללכת עם ההשערות הפראיות שלי עוד צעד אחד הלאה ולומר שלדעתי גם איכותם של המוסדות תהיה שונה! ----- הזקן הירגזי, עם תחושה קצת סתמית מכך שהעפרונית התעקשה לומר ולחזור ולומר ולחדד את דבריה עד שנגמר העפרון והתברר לו, לרוב ירגזותו, שבעצם העפרונית באה לחדד את הנקודה שבעצם איננה. נקודה. איננה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |