|
||||
|
||||
חישוב עלות רכב מורכב מן הדברים הבאים: א. עלות הרכב ב. ביטוח ג. דלק ותחזוקה עד כה כמו שאמרת. בנוסף יש להוסיף ד. רישוי (העברת בעלות, טסט) ה. פחת (ירידה בעלות הרכב בין זמן הקניה למכירה). ו. עלות מימון . אתה חישבת בהנחה שהמימון כולו מהלוואה. אם הכסף נזיל בחלקו, יש להשוות את החלק הנזיל מול התשואה שהוא יניב כחסכון אם לא ישמש לקנייה. זה יכול להסתבך קצת אם החישוב אומר שאתה משתמש בכסף מהחיסכון למימון האלטרנטיבה (תשלום שוטף עבור תחבורה ציבורית) ואז החסכון הולך ופוחת מחודש לחודש... אבל זה סתם סיבוך מיותר. ז. משהו שקשה לכמת, אבל טיפולים לרכב גוזלים זמן ומאמצים. כמה פעמים שמעת מאנשים "הייתי צריך יום חופש בעבודה כדי לקחת את האוטו למוסך/לעשות טסט" ? וכמובן קשה לתת תג מחיר לעובדה שבארצנו הנפלאה אם אינך בעל מכונית פרטית אתה נמצא במצור של יום ורבע בשבוע ללא אפשרות נסיעה סבירה בדרך-כלל. |
|
||||
|
||||
לא ברור לי למה צריך להוסיף את הפחת. האם לא יותר הגיוני דווקא להוריד מהעלות את שווי הרכב בעת המכירה? הרי זה כסף שחוזר לך לכיס, לעומת הפחת, שהוא כסף שאף אחד לא שילם. |
|
||||
|
||||
זה לא בדיוק פחת אלא ירידת ערך. זה סכום הקנייה פחות סכום המכירה (מחולק לזמן בחודשים, כדי לחשוב עלות ממוצעת לחודש). עקרונית החלק המימוני הוא ככה: מחיר קנייה + עלויות מימון (ריבית או הפסד השקעה) - מחיר מכירה -------------- למשל, סתם כדוגמה מהראש. אם קנית אוטו ששויו 120,000 ש"ח, ומכרת אותו כעבור שלוש שנים במחיר 100,000 ש"ח. עלות המימון היא 6% לשנה (לא חישבתי ריבית דריבית). 120000 +21600 -100000 --------- 41600 מחולק על-פני 3 חודשים, תקבל 1156 ש"ח לחודש (!). וזוהי רק העלות הפיננסית, ללא ביטוחים, דלק, רישוי, תיקונים, וכו'. |
|
||||
|
||||
קשה לי להאמין שאתה חי במצור יום ורבע בשבוע, אלא אם באמת מנסים להרוג אותך במהלך הזמן הזה. אתה מקסימום נמצא בעוצר. |
|
||||
|
||||
המצור הוא יותר תחושה פסיכולוגית |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |