|
||||
|
||||
איך את יודעת שכשהילדים שלך יוצאים מהרכב הם לא יעופו לירח? איך את יודעת שבהדליקך את הגז הבית לא יתפוצץ? איך את יודעת כשאת קונה מקרר חדש שאף פעם לא השתמשת בו שהוא יפעל? |
|
||||
|
||||
דבר אחד שלעולם אינני יודעת הוא, מדוע אני מתפתה שוב ושוב להשיב לאנלוגיות כל כך אידיוטיות. מנסיוני העשיר בעבר, המאפשר לי לחזות תחזיות סבירות לגבי העתיד (*תחזיות* - דבר שלחלוטין אינו דומה לכישורים ה*נבואיים* שלך בענייני נהגי המוניות) - הילדים שלי אינם עפים לשמיים כשהם יוצאים מן הרכב - אך הם עפים גם עפים, לשמיים וגבוה מזה, כאשר התנור מתחיל להפיץ את ניחוח עוגותיי. הפעם מתברר שצדיקות מלאכתן נעשית בידי למ"ד וו"וניקים: שים לב לתייר מתגובה 272505 - והוא ילמד אותך משהו על *עצמך* - לא על המקרר ועל כירת הגז שלי, שעל העיסוק בהם מותר לנו בהחלט לוותר. ביי, הולכת. |
|
||||
|
||||
וכמו שהילדים שלך יעופו כשיריחו את עוגותייך, אנשים יתנו שירות טוב אם ידרשו לעשות זאת כדי להתפרנס. יש לאנושות מספיק ידע כלכלי על מנת לדעת מה יקרה, זה קרה אלפי פעמים במאות שווקים בעבר וזה תואם את הלוגיקה האנושית. |
|
||||
|
||||
נושא השירות הטוב שמביא לקוחות נועד לדבר אחד להגדיל את הקניות של מוצרים מסויימים שמנסים ליצור יחודיות על ידי "שירות". בכל מקרה למען הסר כל ספק אין שום תיאוריה כלכלית שמדברת על הקשר "שירות טוב" להצלחה בעסקים. לכל היותר מה שיש הוא לתת ללקוח דבר שהוא יהיה מרוצה ממנו ואפשר לתמרן את אותה שביעות רצון באמצעים שונים שהם לא באותו כיוון של טובתו של הלקוח. אם אתה מתיימר לדבר על תיאוריות כלכליות חשוב וראוי שתדע: שאין אף תיאוריה כלכלית שמדברת על מה שאתה מדבר, שנושא שביעות הרצון של הלקוחות הוא כלי של מניפולציה בידי החברות. שהגדרת מוצר "טוב" הוא דבר שמעוצב ומושפע עלי ידי מערך הסברה שיווק ופרסום. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג מה אתה רוצה. אנשים קונים מה שהם רוצים. לפעמים בחכמה, לפעמים בפחות חכמה. המוכרים משתדלים על כן לספק את רצון הצרכנים. המדינה לוקחת כסף בכוח. היא אינה צריכה לרצות את הצרכנים אלא את גובי המס. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |