בתשובה לדב אנשלוביץ, 29/10/04 12:33
אני כבר לא 257612
מאוד יכול להיות שאני מטומטם, אם אלו שתי הברירות שיש.

האם המציאות היא רק המציאות התקשורתית? כיצד התייחבו הרבנים להסכם אוסלו ולרבין? מי היו אותם אלפים פרועים בכיכר ציון? ושוב, יגאל עמיר אינו מייצג מחנה מסוים, הוא יצא מתוך ואקום? ולא ענית לי על השאלה החשובה מכל בעיני, מדוע חשוב לך כל כך להוכיח, או להחזיק באמונה, שלא היתה הסתה? ועוד שאלה- היום אין הסתה נגד שרון, נגד צה"ל, איום על הדמוקרטיה הישראלית?

אני מאמין באמת ובתמים שצריך להתנתק מעזה ומחלק מהיהודים המאכלסים אותה (ואני מתכוון לאותו גרעין קשה של הימין הקיצוני). שלוש מדינות לשלושה עמים.
אני כבר לא 257619
הבה נעזוב את עניין הטמטום. אני נוהג להחזיר "קללות" לכאלה שמטיחים אותן בי, כדי להפגין את חוסר התכלית ואי התרומה לויכוח שבכך.
כשישנם נושאים גורליים על סדר היום (אפילו פינוי של משפחה בודדת אחת הוא טרגדיה), טבעי שמתלהטות הרוחות.
לו היו נאמרים רק דברים צמחוניים לא היינו כלל בני אדם. צריך בכל זאת שיהיה גבול למה שאומרים ולמעשים הסמליים שעושים, אבל לא תמיד קל להגדיר את הגבול הזה בברור.
ויגאל עמיר צמח, לצערי, במחנה הימין, והחליט לעשות את מה שעשה מתוך תחושה פוליטית.
אבל זה עדיין לא אומר שהוא נשלח ע"י מישהו מוגדר. בפרוש אני מאמין שלא היה מישהו בעל סמכות מעליו שהוא סר למרותו והלך לעשות את אשר עשה. וגם התרשמתי מהתבוננות בהתנהגותו שהוא אינו טיפוס שמתרשם מכל מיני סמלים כמו רבין בכפיה וכדומה. לכן אני לא רואה עצמי אחראי למעשיו.
עד כה היה רצח של אישיות פוליטית אחת בלבד, והיה גם רצח אמיל גרינצוויג (שבמקרה הזה אני מסכים שהיה בפרוש יכול להיות תוצאת השפעה של הסתה).
אבל על סמך שני מקרים לא בונים סטטיסטיקה, ובפרוש אי אפשר בגלל המקרים האלה להפוך את כולנו לצמחונים שצועקים נניח במגרש כדורגל רק צעקות מסוג :השופט טעה. השופט שגה." אנחנו לא כאלה ולא יכולים להיות כאלה.
ואם יהיה פעם רצח פוליטי הפוך שבו מישהו בודד מהשמאל ירצח מנהיג ימני, לא אפול מהכסא. דברים כאלה קרו קורים ויקרו.
אני כבר לא 257971
דב, רק תגיד לי עוד כמה מקרים דרושים לך בשביל הסטטיסטיקה, ואני כבר אעשה את העבודה. אתה לא מאמין לראש השב"כ שמדווח לכנסת על כמה עשרות או מאות אנשים? אתה חושב שכל אלה היו קיימים ופועלים בלי גיבוי חברתי מהסוג שהם מקבלים מ idan ויעקב ועשרות האלפים שחושבים כמותם על "פושעי אוסלו" שאחראים, כביכול, למותם של אלפי אנשים? אף אחד (חוץ מאסף עמית) לא מצפה ממך להיות צמחוני, אבל מצפים מאנשים עם טיפה שכל בקודקודם להיות מסוגלים להפיק איזה לקח מהנסיון, ולא לחכות עד שהמדגם יהיה גדול מספיק. זה לא ישמח אף אחד אם כשנפגש בגיהנום עוזי יוכל לאשר לך שהמדגם היה בסדר.
למען הסר ספק 257986
דרישתי להעמדת פושעי אוסלו לדין כוונתה כמשמעותה שיש להעמידם לדין בפני בית משפט חוקי של מדינת ישראל. איני תומך בשום פנים ואופן בפגיעה בפושעי אוסלו שלא על פי דין ודבר זה אסור על פי החוק וההלכה גם יחד.

יתרה מזאת, פגיעה שלא במשפט בפושעי אוסלו תזיק בראש ובראשונה למחנה הרוצה למנוע את האסון אליו פושעי אוסלו מדהירים אותנו ויתן הילה של קדושים לפושעי אוסלו.

אני מתחנן בפני כל מתנקש פוטנציאלי, אם יש כזה, השאירו אותם בחיים כדי שנוכל להעמיד אותם לדין ולהוציא את קלונם ברבים.
למען הסר ספק 257992
''מתנקש פוטנציאלי'' כינה עצמו כך באירוניה, לא ברצינות.
למען הסר ספק 257999
טוב, נשתדל, העברתי לחבר'ה שיעקב התחנן, אבל לא כולם מחוברים לאינטרנט ואלה שכן חלק מהם לוקים בבעיות קוגניטיביות מסויימות, ובכל זאת אקווה שזה יעבור.
למען הסר ספק 258041
"אני מתחנן בפני כל מתנקש פוטנציאלי, אם יש כזה, השאירו אותם בחיים כדי שנוכל להעמיד אותם לדין ולהוציא את קלונם ברבים."

על פי איזה חוק אתה חושב שתוכל להעמיד לדין אנשים אלו?
חוק העונשין כמובן 258044
ולא אני. התביעה הכללית של מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתינו.
חוק העונשין כמובן 258208
לפי הגיונך יש להעמיד לדין מוביליה של תכנית אשר בגללה, לטענתך, מצאו באופן ישיר או עקיף אזרחים ישראלים את מותם.
מה דעתך על הרעיון להעמיד לדין את נתניהו ומוביליה של התכנית הכלכלית, אשר בגללה איבדו אנשים את ביתם, התאבדו או לקו בשברון לב או בדרך למות, אם לא מתו כבר, מרעב פשוטו כמשמעו? או שהתכנית הזאת, על פי משנתך, היא בסדר?
חוק העונשין כמובן 258219
אני כלל איני מדבר על העמדת אנשים לדין על מדיניות שהם הובילו. אני מדבר על אנשים אשר עשו מעשים פליליים חמורים - רצח ובגידה. העובדה שהם טוענים שמדובר על ''מדיניות'' שלהם אמורה רק להחמיר איתם.

איני מדבר על מפקד אשר הוביל קבוצת חיילים ואחד מת. אני מדבר על אנשים אשר חימשו ארגוני טרור בידיעה ברורה ומתועדת היטב שהנשק הזה ישמש ללא שום ספק - והם ידעו זאת - לרצח אזרחים ישראלים.

במדיניות הכלכלית המדינה לא לקחה דבר מאיש אלא רק החליטה לתת לאנשים שהתרגלו לחיות על חשבון אחרים - פחות. אם כבר, יש להעמיד לדין את אלו אשר עשו את המדיניות הזאת של הרגלת אנשים לחיות על חשבון אחרים.

אולם זה בסך הכל מסך עשן שנועד לחפות על מעשים חמורים ביותר של סיוע לאויב במלחמתו בישראל.
חוק העונשין כמובן 258231
אתה רומז לכך שפושעי אוסלו הם אלה שחימשו את יגאל ואחראים לרצח רבין? חשבתי שזה השב"כ.

אבל מה, אני מסכים לעקרון: יש להעמיד לדין את המשוגעים שנתנו נשק למתנחלים.
אליהו לדלפק! 258250
אליהו (משפטן הבית? :-]), אתה כאן, היכנשהו? האם תוכל להביע דעה משפטית לגבי תגובה 257986, תגובה 258044 ותגובה 258219, וכן גם לתת הסבר קצר לגבי חוק העונשין והקשר שלו לנושא זה?

ואם אליהו נעדר - מישהו, משפטן/ית, תלמיד/ת משפטים, עו"ד?

תודה
חוק העונשין כמובן 258252
"במדיניות הכלכלית המדינה לא לקחה דבר מאיש אלא רק החליטה לתת לאנשים שהתרגלו לחיות על חשבון אחרים - פחות".
במדיניותם של אנשי אוסלו, המדינה לא לקחה דבר מאיש אלא רק החליטה לתת לאנשים שהתרגלו לחיות על חשבון אחרים - פחות (כלומר, להתחיל בתהליך החזרת המתנחלים הביתה). ואגב, היא עשתה את זה בהדרגה, לא כמו בנימין נתניהו, שגם אם הייתי מסכים אם טענתך לגבי התכנית הכלכלית (ואני לא מסכים), עשיית הכל בצעד אחד דראסטי מהווה פשע לכשעצמו. אתה לא תולש את התינוק מרחם האשה וגם לא שולח אותו מייד ללכת.
ולגבי השטויות ודברי הבלע שבחלק הראשון, אין לי מה לומר לך. אתה חלאה, אתה יודע?
חוק העונשין כמובן 258254
כתבת: "במדיניותם של אנשי אוסלו, המדינה לא לקחה דבר מאיש אלא רק החליטה לתת לאנשים שהתרגלו לחיות על חשבון אחרים - פחות (כלומר, להתחיל בתהליך החזרת המתנחלים הביתה). "

דברים אלו שלך מוכיחים את דברי. פושעי אוסלו החליטו להחזיר את המתנחלים הביתה בהדרגה ולצורך כך לקחו קבוצה של רוצחים, חמשו אותם בנשק ונתנו להם בסיסים אליהם הובטח להם שצה"ל לא ייכנס.

האם אפשר להזמין אותך כעד תביעה למשפטם של פושעי אוסלו?
חוק העונשין כמובן 258490
אתה מסלף לחלוטין את דברי. קדושי אוסלו‏1 החליטו לפתוח בתהליך שיחזיר את המתנחלים הביתה תוך משא ומתן (בניגוד לאריק שויתר על זה לגמרי בבואו להחזיר את המתנחלים הביתה). אין לזה שום קשר להמשך שאתה המצאת (או בהשראתה האדיבה של ניצה כהנא).

ואשמח להיות עד תביעה במשפטך בעוון עלילת דם, אם יש סעיף כזה. הלו, משפטנים?

1 עם קיצונים יש להתקצן.
חוק העונשין כמובן 258740
לשם מה ההדרגה?
חוק העונשין כמובן 258324
מספיק כבר עם הדמגוגיות המטופשות שלך.

אולי כדאי להעמיד לדין אנשים שהקימו התנחלויות שמונעות כל סיכוי לפשרה עם הפלסטינאים.
אולי כדאי להעמיד לדין אנשים שתומכים בכיבוש על עם אחר.
אולי כדאי להעמיד לדין אנשים שמטיפים להתנגד לניסיונות פשרה ובמקום מטיפים להמשכת מעגל הדמים.
אולי כדאי להעמיד לדין אנשים ששמם הפרטי הוא יעקב ( או מאיר או ברוך או עמי או יגאל).

*התגובה הנ"ל היא תגובת מראה על הפרובוקציות המטופשות, אין טעם להתייחס לתוכן שלה ברצינות , כמו שאין טעם להתייחס לתוכן של תגובות קודמי ברצינות.
חוק העונשין כמובן 258338
התגובה שלך היא אובדן עשתונות של אדם אשר יודע שהוא מחפה על פשעים שנעשו על ידי פוליטיקאים שהוא חפץ ביקרם.
מדובר על אנשים אשר חמשו רוצחים כדי שיחסלו יריבים פוליטיים.

אבל מפאת כבוד האכסניה - כתבה לזכר גיבור ישראל נושא לפיד המכבים ומתקין המע''מ אני מציע שנחדל מדיון זה.
למען הסר ספק 258276
על פי הסעיפים הבאים לחוק העונשין:
סעיף 97 "פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה
א. מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם.
ב. מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם."

סעיף 100 "גילוי החלטה לבגוד
מי שעשה מעשה המגלה אחת הכוונות האמורות בסעיפים 97, 98 או 99, דינו - מאסר עשר שנים."

(להבהרה, המונח "אויב", הכלול בהגדרת העבירה, מוגדר בסעיף 91 לחוק העונשין כך:
"מי שהוא צד לוחם או מקיים מצב מלחמה נגד ישראל או מכריז על עצמו כאחד מאלה, בין שהוכרזה מלחמה ובין שלא הוכרזה, בין שיש פעולות איבה צבאיות ובין שאינן וכן ארגון מחבלים".)
הערה לסיום - ביהמ"ש העליון קבע שראש הממשלה, או מי שהוסמך על ידו לא יכולים להיות מואשמים בבגידה. יוסי ביילין ניהל את תהליך אוסלו ללא ידיעתו, וממילא גם ללא הסנמכתו של רבין. כנ"ל גם לגבי הסכם ז'נבה (ואני כבר לא מדבר על חוק איסור המפגשים עם סוכן זר, שהיה בתוקף באותו הזמן)
למען הסר ספק 258277
השטחים הכבושים מקובלים היסטורית ויותר מכך - מסורתית - כ"*ארץ* ישראל", אך אינם בריבונות *מדינת* ישראל.
למען הסר ספק 258285
* או בשלמותה *
למען הסר ספק 258326
שלמות מדינת ישראל.
יהודה שומרון ועזה אינם חלק ממדינת ישראל הריבונית.
למען הסר ספק 258297
סעיפים יותר חשובים:

99. סיוע לאויב במלחמה
א. מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייע לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.
ב. לענין סעיף זה, "סיוע" - לרבות מסירת ידיעה בכוונה שתגיע לידי האויב או ביודעין שהיא עשויה להגיע לידי האויב, ואין נפקא מינה שבעת מסירתה לא התנהלה מלחמה.

102. סיוע לשבוי מלחמה
א. מי שסייע בידי שבוי מלחמה להימלט או לנסות להימלט ממקום כליאתו או מישראל, דינו - מאסר עשר שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.
ב. מי שהתרשל בתפקידו למנוע בריחת שבוי מלחמה, דינו - מאסר שלוש שנים

103. תעמולה תבוסנית
מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.

108. פגיעה ברכוש (תיקון: תשנ"ד)
א. מי שגרם בזדון נזק לרכוש שהוא בשימוש כוח מזויין או סיכן בזדון את האספקה לכוחות המזויינים, דינו - מאסר שבע שנים.
ב. מי שגרם ברשלנות נזק לרכוש שהוא בשימוש כוח מזויין או סיכן ברשלנות את האספקה לכוחות המזויינים, דינו - מאסר שלש שנים.
ג. מי שעבר עבירה לפי סעיף קטן (א) והיה במעשה העבירה כדי לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.
ד. מי שעבר עבירה לפי סעיף קטן (א) בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.

117א. הסתרת מידע בידי עובד ציבור (תיקון: תשס"ב)
עובד הציבור שנתן לידיעה שאינה סודית, צורה של ידיעה סודית, במטרה למנוע את פרסומה, דינו - מאסר שנה; לענין זה, "ידיעה סודית" - כהגדרתה בסעיף 113.

145. התאגדות אסורה
התאגדות אסורה, לענין סימן זה, היא -
1. חבר בני אדם, מואגד או לא מואגד, שבחוקתו או בתעמולתו או בדרך אחרת הוא מטיף, מסית או מעודד לאחת מפעולות אסורות אלה:
א. למוטט את סדרי השלטון בישראל במהפכה או במעשי חבלה;
ב. להפיל בכוח או באלימות את הממשלה החוקית של ישראל או של מדינה אחרת, או כל ממשל מאורגן;
ג. להרוס נכס של המדינה או נכס המשמש למסחר בפנים המדינה או עם ארצות אחרות, או לפגוע בנכסים כאמור;
2. חבר בני אדם, מואגד או לא מואגד, שבחוקתו או בתעמולתו או בדרך אחרת הוא מטיף או מעודד לעשות מעשה שמטרתו המפורשת או המשתמעת היא המרדה כמשמעותה בסימן א';
3. חבר בני אדם שלא הודיע את תקנותיו כפי שהוא מחוייב על פי הדין או שהוא מוסיף להתכנס לאחר שפורק לפי הדין;
4. חבר בני אדם, מואגד או לא מואגד, המסונף, או נחזה כמסונף, לארגון המטיף או מעודד לאחת התורות או המעשים האמורים בסעיף זה;
5. סניף, מרכז, ועד, קבוצה או סיעה של התאגדות אסורה וכל מוסד או בית-ספר שבהנהלתה או שבפיקוחה.
146. מטיף להתאגדות אסורה
המטיף או מעודד, בדיבור, בכתב או בדרך אחרת, לעשיית אחת הפעולות האסורות לפי סעיף 145, דינו - מאסר שלוש שנים.

148. תרומות להתאגדות אסורה
המשלם דמי חבר או תורם להתאגדות אסורה, או לחשבונה, והמשדל לאחת מאלה, דינם - מאסר ששה חדשים.

259. הברחת אדם (תיקון: תש"ם)
המבריח או מנסה להבריח אדם ממשמורת חוקית, דינו -
1. אם המוברח הואשם או הורשע בעבירה שעונשה מוות או מאסר עולם - מאסר עשרים שנים;
2. בכל מקרה אחר - מאסר שבע שנים.

262. אי-מניעת פשע
מי שידע כי פלוני זומם לעשות מעשה פשע ולא נקט כל האמצעים הסבירים למנוע את עשייתו או את השלמתו, דינו - מאסר שנתיים.

280. שימוש לרעה בכוח המשרה (תשכ"ו)
עובד הציבור העושה אחת מאלה, דינו - מאסר שלוש שנים:
1. תוך שימוש לרעה בסמכותו הוא עושה או מורה לעשות מעשה שרירותי הפוגע בזכותו של אחר;

290. לקיחת שוחד (תשכ"ד, תש"ל)
א. עובד הציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו - מאסר שבע שנים או מאסר שבע שנים עם קנס עשרת אלפים לירות.

293. דרכי שוחד (תשכ"ד)
אין נפקא מינה בשוחד -
1. אם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת;
2. אם היה בעד עשיה או בעד חדילה, השהיה, החשה, האטה, העדפה או הפליה לרעה;
3. אם היה בעד פעולה מסויימת או כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל;
4. אם היה בעד פעולה של הלוקח עצמו או בעד השפעתו על פעולת אדם אחר;
5. אם ניתן מידי הנותן או באמצעות אדם אחר; אם ניתן לידי הלוקח או לידי אדם אחר בשביל הלוקח; אם לכתחילה או בדיעבד; ואם הנהנה מן השוחד היה הלוקח או אדם אחר;
6. אם תפקידו של הלוקח היה של שררה או של שירות; אם היה קבוע או זמני ואם כללי או לענין מסויים; אם מילויו היה בשכר או בלי שכר, אם בהתנדבות או תוך קיום חובה;
7. אם נלקח על מנת לסטות מן השורה במילוי תפקידו או בעד פעולה שעובד הציבור היה חייב לעשותה על פי תפקידו. (תשכ"ד)

300. רצח (תשי"ד)
א. העושה אחת מאלה יאשם ברצח ודינו - מאסר עולם ועונש זה בלבד:
2. גורם בכוונה תחילה למותו של אדם;
3. גורם במזיד למותו של אדם תוך ביצוע עבירה או תוך הכנות לביצועה או כדי להקל על ביצועה;

301. כוונה תחילה
א. לענין סעיף 300, יראו ממית אדם כמי שהמית בכוונה תחילה אם החליט להמיתו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמית אותו או שהכין מכשיר שבו המית אותו.
ב. לענין ההחלטה וההכנה להמית, אין נפקא מינה אם החליט להמית את האדם או את מישהו, מסויים או בלתי מסויים, מבני משפחתו או מבני גזעו.
ג. כדי להוכיח כוונה תחילה אין צורך להראות שהנאשם היה שרוי בהלך נפש מסויים במשך זמן פלוני או תוך תקופה פלונית שלפני ביצוע העבירה או שהמכשיר שבו בוצעה הוכן בזמן פלוני שלפני המעשה.

302. שידול או סיוע להתאבדות (תשכ"ו)
המביא אדם לידי התאבדות, בשידול או בעצה, או מסייע אדם להתאבד, דינו - מאסר עשרים שנה.

327. שלילת כושר התנגדות לשם ביצוע עבירה (תיקון: תשכ"ו, תש"ם)
השולל מאדם או מנסה לשלול ממנו את כושר התנגדותו, באמצעים שיש בהם סכנה לחיי אדם או לבריאותו, או שיש בהם כדי לפגוע בפכחונו, בכוונה לבצע פשע או עוון או להקל על ביצועם או להקל על בריחתו של עבריין לאחר ביצועם או לאחר נסיון לבצעם, דינו - מאסר עשרים שנה.

498. מתן אמצעים לביצוע פשע (תשל"ג)
א. הנותן לאדם כלים, חמרים, כסף, מידע או כל אמצעי אחר כשהוא יודע שהדבר עלול לשמש, במישרין או בעקיפין, לביצוע פשע או להקלת ביצועו, דינו - מאסר שלוש שנים.
ב. p;לענין סעיף זה אין נפקא מינה אם הדבר ניתן לצמיתות או לשעה, בתמורה או שלא בתמורה, ואם בוצע פשע ואם לאו.

יש עוד סעיפים, אולם אלו העיקריים. אני מציע שהפרקליטות תגש לעבודה.
תפסת מרובה - לא תפסת 258309
אתה כאן מערבב מין בשאינו מינו. בין ביילין ושות' לבין "אנרכיסטים למען הגדר". כדאי להתמקד בדברים החשובים והרלבנטיים. מה הקשר לדוגמה בין בסכמי אוסלו לבין שידול להתאבדות (חוץ מההתאבדות המטאפורית של המדינה)?
תפסת מרובה - לא תפסת 258319
"המביא אדם לידי התאבדות, בשידול או בעצה, או מסייע אדם להתאבד, דינו - מאסר עשרים שנה."

פושעי אוסלו סייעו למתאבדים הפלשתינאים להתאבד. אתה חולק על כך?
תפסת מרובה - לא תפסת 258332
מי שגרם למחבלים להתאבד זה המתנחלים,בזה מודים המתאבדים.
תפסת מרובה - לא תפסת 258341
המתנחלים לא שדלו, לא נתנו עצות (תפגעו במתנחלים ולא בקו הירוק) ולא סייעו.

פושעי אוסלו בוודאי סייעו וכנראה גם שדלו והשיאו עצות.
תפסת מרובה - לא תפסת 258346
סוף סוף אמרת כאן את המילה האחת הקטנה שמכוונת את כל אורח המחשבה שלך ואת כל הניחושים שאתה מנחש ביחס לכוונות של חותמי הסכם אוסלו (שכזכור הקצו נשק ל**משטרה** פלסטינית, וכוונתם היתה שהמשטרה הפלסתינית תטפל בארגוני המחבלים ע"מ שאפשר יהיה להגיע להרגעת השטח ולהסכמי פשרה עתידיים, אבל באמת אל תתן לעובדות לבלבל אותך), ולמה שהם "ידעו" או לא "ידעו" - המילה היא "כנראה" - "... וכנראה גם שדלו והשיאו עצות."

אז אולי על סמך ה"כנראה" הזה - תוציא אותם להורג וגמרנו? בשביל מה צריך העמדה לדין כשיש עילה משפטית מצויינת לעונש מוות - "כנראה"!!
אשרי בן תורה אני. 258364
''ולא ימות הרוצח עד עומדו לפני העדה למשפט.''

למזלי אני יהודי שקיבל את התורה המונע ביצוע לינץ באנשים ללא משפט. איני מבין כיצד יהודי כמוך, שרגליו עמדו לרגלי הר סיני ואמר נעשה ונשמע, נפתה ללכת אחרי טפשות הגויים המתירים להרוג אנשים ללא משפט.
אשרי בן תורה אני. 258370
סליחה, אם לא הבנת את האירוניה שבדבריי - אינני מבין איך יהודי כמוך יכול להיות כל כך טיפש.

אם *כן* הבנת, ואתה פשוט מסרב להתייחס אל האמת הגדולה, הנוראה והמפחידה שבמה שאמרתי - כי כל דבריך בעניין חותמי אוסלו מבוססים על "כנראה" אחד גדול, ולא על שום דבר מציאותי - זה כבר עניין אחר, ובעניין זה באמת אין לך תקנה, אינך עושה לעולם את חשבון הנפש שמצווה היהודי לעשות, אינך מסוגל לחזור בתשובה ואתה גרוע מגדולי הפושעים.
אשרי בן תורה אני. 258383
כל כתב אישום מבוסס על ''כנראה'' (''לכאורה'' בשפת המשפטנים), עד להרשעה.
אשרי בן תורה אני. 258389
אני מקווה שאינך מיתמם ושאתה מבין את ההבדלים בין ניסוח ה''לכאורה'', המקובל בשימוש לצרכים משפטיים - לבין הפרוטוקולים הארסיים של זקני יעקב, הנפרשים כאן זה זמן.
תפסת מרובה - לא תפסת 258374
המתנחלים זרעו את המוטיבציה , ובדרישתם לפגוע באוכלוסיה אזרחית פלסטינאית נתנו את ההכשר לפגיעה באוכלוסיה אזרחית יהודית.מי שנתן את הרוח הגבית לטרור הם המתנחלים.
תפסת מרובה - לא תפסת 258350
כן, אני חולק על כך.
מחבלים מתאבדים לא היוו חלק מארסנל הטרור האש"פי לפני אוסלו, אי לכך אדריכלי אוסלו לא יכלו לצפות שימוש בנשק זה.
הם כן יכלו לצפות שימוש בכלי הנשק שסופקו במסגרת ההסכם, במטעני תופת, טק"ק קצר טווח ומרגמות (כולם היו בשימוש אש"פ לפני אוסלו).
בכל מקרה, העיקרון של "תפסת מרובה" עובד גם כאן: כשמאשימים אדם במשהו, משתדלים לעשות כן לגבי האישום העיקרי, כך לדוגמה אם מישהו פרץ לבית כדי לאנוס בחורה, יאשימו אותו באונס ולא בהתפרצות. רק אם מגיעים לעסקת טיעון ניתן (ונהוג) להמיר את העבירה העקרונית בעבירה חמורה פחות.
תפסת מרובה - לא תפסת 258366
בעת אוסלו ב', התאבדות היתה ידועה והיה ברור שהאזורים המועברים לאויב ישמשו להכנת המתאבדים, כפי שאכן קרה כבר חודשיים לפני הבחירות.
תפסת מרובה - לא תפסת 258382
בניגוד להסכמי אוסלו א', אשר נעשו במחתרת ובניגוד לדעתו (וממילא גם ללא סמכות לכך) של ראש הממשלה, הרי שלמיטב ידיעתי, אוסלו ב' נעשה בסמכות וברשות (בלא לבטל את האיוולת שבהמשך מדיניות לאחר שהוכחו נזקיה).
על בגידה נשפטים במשפט פלילי, על איוולת נשפטים במשפט הציבור (כפי שאכן קרה - ביילין נזרק ע''י מפלגת העבודה, אשר בעצמה נזרקה ע''י הבוחר).
תפסת מרובה - לא תפסת 258410
עייפתי מעניין זה.
אינני חושב שזה לכבודו של גיבור ישראל, מח''ט הראל במלחמת השחרור, הרמטכ''ל בששת הימים ושגריר ישראל בוושינגטון בימים הקריטיים של מלחמת ההתשה שנדון בעניין זה בדף המוקדש להאלהת זכרו.
תפסת מרובה - לא תפסת 258486
;-)
תפסת מרובה - לא תפסת 258492
אתה וודאי מתכוון לרמטכ"ל חמשת הימים ;-)
תפסת מרובה - לא תפסת 258531
ואללה, איזה צחוקים איתכם. גדול. אני מקוה שהרצח הבא יהיה לא פחות עליז.
תפסת מרובה - לא תפסת 258537
האם סתימת הפיות הגיעה עד כדי צנזורה של אמוטיקונים?
תפסת מרובה - לא תפסת 258545
איפה נתקלת בצנזורה? אם לך מותרים הויצים שלך, לי מותר להעיר מה אני חושב עליהם. בינתיים.
תפסת מרובה - לא תפסת 258539
היססתי, אבל עכשיו החלטתי לומר את זה בכל זאת: ההומור של הצמד-חמד הזכיר לי את העיוות-חיוך שהתנוסס באופן קבוע על פניו של הרוצח עמיר בתקופת המשפט.
תפסת מרובה - לא תפסת 258544
תתקשר לאופיר פינס ותבקש שהוא יעלה הצעת חוק, לפיה אסור לחייך, לצחוק או לגחך בתקופה שבין י"ב חשוון ל 4 בנובמבר בכל שנה, אני בטוח שהוא ישמח לכך.
תפסת מרובה - לא תפסת 258548
מותר לחייך, לצחוק ולגחך, ולי מותר לספר את מה ואת מי שניכם מזכירים לי.
תפסת מרובה - לא תפסת 258549
ואתה מזכיר לי את וענונו.
למה? מאותה סיבה שאני מזכיר לך את עמיר - ככה.
תפסת מרובה - לא תפסת 258551
אני לא מומחה גדול בפסיכולוגיה, אבל נדמה לי שאסוציאציות של אדם מעידות עליו, ולא על מושא האסוציאציה.
תפסת מרובה - לא תפסת 258553
אכן כפי שאמרת, אבל לא תמיד, לא תמיד. לעיתים האסוציאציה מעידה על בעליה ועל מושאה גם יחד.
תפסת מרובה - לא תפסת 258645
אף אחד לא אומר, טוען, ו/או רומז שאסור לך לחייך לגחך לצחוק ולדבר שטויות יחד עם הדפקט השני. כמו שאתה והפגום הנוסף מאשימים את ביילין בבגידה אתה מאשים את האנשים שמתמרמרים על הטון ה"הומורסיטי" בדבריך ב"צינזור".

כמו שאינכם יודעים מה משמעות המונח 'צינזור' אינכם יודעים מה משמעות המונח 'בגידה'.

לעומת זאת את משמעות המונח 'טימטום' אתם יודעים די טוב, או לפחות יודעים להדגים אותו היטב.
תפסת מרובה - לא תפסת 258837
כל כך מתאים לדוברים מהמחנה השמאלי: כשאין טיעונים אמיתיים, פונים לעלבונות אישיים.
שיהיה לך רק טוב.
תפסת מרובה - לא תפסת 258838
מה יש לדבר, אלה יותר גרועים מהערבים.
תפסת מרובה - לא תפסת 258842
אולי לפחות בעמוד המדבר על צום לזכרו של גיבור ישראל, הסמל של הצבריות הישראלית, גיבור ה 20 באפריל 1948 ורמטכ"ל ששת הימים, נתאחד כולנו ונמנע מהשמצות הדדיות?
תפסת מרובה - לא תפסת 258845
חמשת הימים :-). אה, כבר היינו שם.
תפסת מרובה - לא תפסת 258846
מותר להלחם גם בשבת:

כ רַק עֵץ אֲשֶׁר-תֵּדַע, כִּי-לֹא-עֵץ מַאֲכָל הוּא--אֹתוֹ תַשְׁחִית, וְכָרָתָּ; וּבָנִיתָ מָצוֹר, עַל-הָעִיר אֲשֶׁר-הִוא עֹשָׂה עִמְּךָ מִלְחָמָה--עַד רִדְתָּהּ. {פ}
תפסת מרובה - לא תפסת 258850
חוששני ש idan כיוון למשהו אחר, אבל חבל"ז.
תפסת מרובה - לא תפסת 258852
אני דווקא התכוונתי ליום שני.
תפסת מרובה - לא תפסת 258853
אם אתה חלילה מתכוון להגיד שגבור ישראל, שר העבודה בממשלת גולדה, שר הבטחון ששבר להם את העצמות באינתיפאדה וממשחררי העולים ממחנה המעצר עתלית תפקד פיקודית אחרת ביום הראשון של המלחמה מאשר בשאר ימי המלחמה אז תתבייש לך.
וחוץ מזה אני חושב שאתה טועה, אבל זה לא חשוב.
*מתבייש בפינה* ;-) 258863
דיסקליימר - האמוטיקון שלעיל הוא יציר דמיון. אין כל קשר בינו לבין דמויות במציאות. כמו כן אין בהמצאותו של האמוטיקון כדי ללמד על תמיכה בדמויות מציאותיות כלשהן.
כל הרואה קשר בין האמוטיקון לדמויות מציאותיות עושה זאת על דעת עצמו בלבד.
תפסת מרובה - לא תפסת 258865
הסירו לי כאן תגובה קצרה וממצה. אני מקוה שהספקת לראות אותה, היה שם מידע בעל ערך רב עבורך.
זהירות, דמגוגיה 258303
ציטוט חצי חוק גרוע בהרבה מציטוט החוק השלם. כמו שכבר ראינו‏1, המחוקק הבהיר מראש ש""אין רואים מעשה כעבירה לפי פרק זה, אם משתמעת מתוכו כוונה בתום לב, או אם נעשה בתום לב מתוך כוונה להביא, בדרכים שאינן פסולות לפי דין, לידי שינוי בסדרי המדינה או בפעולות רשות מרשויותיה, או בסדרי מדינת חוץ או בפעולות רשות מרשויותיה, או בסדרי מוסד או ארגון של מדינות או בפעולותיהם". אפשר היה לראות בציטוט החלקי כטעות, אלמלא העתקת את החוק, אבל מרגע שהעתקת את החוק מילה במילה, ברור שהיה לפניך (או לפני המקור שלך) החוק המלא, כולל סעיף 94.

1 תגובה 176859
זהירות, דמגוגיה 258316
כפי שניחשת, סעיף 94 לא מצוטט, כי הוא לא מופיע במקור ממנו ציטטתי (האתר הראשון שמופיע כאשר מחפשים בגוגל "חוק העונשין סעיף 97"), גם סעיפים נוספים לא מופיעים, (ציטוט הפרק כולו היה ארוך מדי, למעוניינים, הוא מופיע כאן: http://www.pigur.co.il/law/onesh2.htm)
בכל מקרה, במידה ויתקיים משפט (ואני מודע לכך שזוהי תקוות שוא באקלים המשפטי-פוליטי הנוכחי), ניתן יהיה לקבוע האם תהליך אוסלו (לפני יידוע רבין) נעשה בתום לב או מתוך כוונה פלילית של המעורבים.
זהירות, דמגוגיה 258322
זו הזדמנות להתפלא על-כך שכולנו נאלצים לצטט את החוק מתוך אתר המוקדש לפיגור שכלי. למה אין אתר ממשלתי שמחזיק את המידע הזה?
זהירות, דמגוגיה 258325
התשובה (כמו תמיד) היא: אינטרסים כלכליים.
ישנם אתרים שמחזיקים את החוק הישראלי כולו, כולל עדכונים, אך הם בתשלום (גבוה). המטרה היא למנוע את המידע מהאזרח הקטן שצריך אותו פה ושם, ולאפשר גישה רק למנויים הקבועים, שהם חברי הגילדה (הנקראת גם "לשכת עורכי הדין"). מכיון שמקצוע זה נפוץ בין מחוקקינו, אל תצפה לשינוי המצב.
זהירות, דמגוגיה 258330
אני חושב שהממשלה מנסה לרמוז משהו.
זהירות, דמגוגיה 258336
מעקב האייל 260390
שלחתי למשרד המשפטים (כתובת justice.gov.il@ ) תהיה כדלקמן:
"שלום רב,
אני מבקש לדעת היכן אפשר למצוא עותק של חוקי מדינת ישראל ברשת. לדוגמא, אני מחפש נוסח מוסמך של סעיפים מסויימים בחוק העונשין.
אודה לכם על העזרה.

בברכה,
..."

אחרי כמה ימים נעניתי שלמיטב ידיעתו של הכותב (מן המדור לפניות הציבור), לא ניתן למצוא את החוקים באינטרנט; אפשר, לעומת זאת, לגשת לספריה או לקנות תוכנה משפטית.

שלחתי את זה:
"תודה על התגובה המהירה.
מדוע בעצם לא ניתן למצוא את חוקי המדינה באינטרנט? הרי אין בהם שום דבר סודי, ולמדינה יש אינטרס מובהק בכך שהחוקים יהיו נגישים באופן מלא לכל אזרח - כולל אזרח שאין לו גישה לספריה משפטית, ואין לו אלפי השקלים הדרושים לקניית תוכנה משפטית.
למדינת ישראל הזכויות על הפרסומים ב"רשומות", הכוללים את נוסח החוק. מדוע לא יועלה נוסח זה לאינטרנט? ההוצאה הנדרשת זניחה: אם לא נוח להעלות את קבצי המקור, אפשר לסרוק אותם ולהריץ תוכנה לזיהוי תווים (OCR); או אפילו להעלות את הצילום כתמונה. האם יש תוכנית להעלות את החוקים לאינטרנט בעתיד הקרוב? ומדוע לא?

תודה רבה,
ד"ר עוזי וישנה"

התשובה היתה שהנושא נבחן, ישנן מספר בעיות, אולם הכותב מקווה שבעתיד הקרוב ניתן יהיה לספק את השירות לציבור באמצעות אתר האינטרנט של משרד המשפטים.

נחכה.
מעקב האייל 260398
פרסום החוק הינה עבירה פלילית. לפחות בסעיפים הבאים:
א) המרדה
ב) הסתה (עיין בסעיף על העושה מעשה להעביר שטח ריבוני דינו ####)
ג) העלבת עובד ציבור.
''בעתיד הקרוב'' 260499
יותר סביר שבעתיד הקרוב יחסמו את האפשרות של כל מיני אזרחים לפנות למשרד המשפטים באמצעות אימייל.
מעקב האייל 260631
לפי הכתוב בקישור מתפוז שניתן כאן. יש זכויות יוצרים *להקלדה* של החוקים למי שהעלו אותם לרשת.
יש אתרים בתשלום...
מעקב האייל 260637
היא הנותנת, משרד המשפטים שברשותו עותק מוקלד של החוקים יכול לחסוך את ההוצאה הזו ולספק את השירות חינם (כראוי).
זהירות, דמגוגיה 258328
אולי לך יש אינטרנט אחר, אצלי סעיף 94 מופיע גם שם, בדיוק כמו בכל מקום אחר.

ואולי נעמיד אותך לדין הפרה של סעיף 169 ("העושה מעשה של שוד ים או מעשה הקשור לשוד ים או כיוצא בו, דינו - מאסר עשרים שנה."). במידה ויתקיים משפט ניתן יהיה לקבוע האם מעשיך קשורים לשוד ים או כיוצא בו.
למען הסר ספק 258123
רק אל תשכח באותה הזדמנות להעמיד לדין את "פושעי קמפ-דיוויד" (הסכם הדמים עם מצרים), "פושעי ויסות המניות" (שהובילו לקיצור חייהם של אלפי נפשות בישראל) ו"פושעי הסכם חברון" (מוסרי עיר האבות לא יינקו!).

חזק ואמץ במלאכתך! מי יודע איפה היינו בלי דמגוגיה בגרוש כמו שלך!
אני כבר לא 258271
ממתי הקריאה להעמיד לדין היא הסתה?
האמירה "פושעי אוסלו לדין" היא חוקית ולגיטימית.
אם היתה אמירה מסוג "מוות לפושעי אוסלו" היתה הצדקה לתגובתך, אך מכיון שאין כזו, תגובתך אינה אלא דמגוגיה זולה.
עוד קצת דמגוגיה בעשר אגורות 258289
כן, ידידי המפולפל, הצדק עימך. אף אחד (נניח) לא קורא במפורש לרצוח את פושעי אוסלו, חלילה וחס. הכל נעשה באיצטלא חוקית למהדרין ולפי כל כללי הדין, ברוח עקרונות חופש הביטוי שמקובלים על כולנו.

וכשיכה העשב השוטה הבא שוב תוכל לרחוץ בנקיון כפיך ולהסביר כמה הרצח היה מיותר, מזעזע ולא נחוץ, למרות שהוא מחויר, כמובן, לעומת הרצח של גנדי הי''ד. יעקב יקונן על כך שהרצח פגע בקייס של הימין במונעו את האפשרות להעמיד לדין את הפושעים המתועבים מאוסלו ולתלות אותם בכיכר לקול צהלות הקהל. ניצה תצטט אחד, חרי במיש, שיוכיח שלא היה בכלל רצח אלא התאבדות מתוקשרת היטב, ודב אנשלוביץ' יספר הלצה קטנה ששמע לפני תשעת אלפים שנה ומוסר ההשכל שלה ברור רק לו. עוזי ורבינוביץ' יתווכחו אם המדגם כבר גדול מספיק או שכדאי להמתין לתוצאות נוספות, והגלילי יחד עם רוחו של השכ''ג יחליפו כמה בדיחות קרש. קטעים ילכו שם.

''המתים שלנו'', ''המתים שלכם'' - אתה לא מרגיש אפילו מה אתה אומר. ומה שעצוב מכל בעניין הזה הוא שאתה אפילו לא טיפש.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים