|
||||
|
||||
מעניין שתרוצים אוויליים כאלה לא עולים כשמדובר בשוהם או מודיעין. לא יתכן להקשות על האוכלוסיה כדי לפתח את הנגב. אפשר באותו היגיון לטעון שאם אין רכבת פרפסור מוכשר ידחה הצעה להרצות בנגב כשאינו מעוניין לגור שם ומי שיבוא להרצות ולגור יהיה מי שלא קיבל הצעות עבודה באזור המרכז. רכבת מהירה ונוחה יכולה ליצור בנגב שלוש תופעות מקבילות: - כאלה שגרים במרכז ועובדים בנגב, - שכונות אן ערי "שינה" איכותיות בנגב של אנשים שאוהבים את הנגב אבל פרנסתם במרכז. - פתרונות תעסוקתיים באזור המרכז לתושבים וותיקים בנגב שהתקשו במציאת עבודה במרכז, וכך יוכלו לא לעזוב את הסביבה לה התרגלו, בשל הקושי למצוא עבודה. |
|
||||
|
||||
כמובן שהתכוונתי ל''תושבים וותיקים שהתקשו למצוא עבודה בנגב'' בכל מקרה הרעיון שלא כדאי שתהיה רכבת כדי למנוע מאיזה מרצה לחזור הבייתה למרכז והמחשה שזה מה שיפתח את הנגב מקוממת - אדרבא שיבוא וירצה ויחזור בנוחות לביתו במרכז, ואולי אחרי כמה שנים ירצה גם לגור בנגב. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאת לא מעריכה את התרומה של ''ערי שינה'' אבל גם הן מספקות עם הזמן מקומות עבודה. בעצם היותם קהילה דינמית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |