|
||||
|
||||
בא נגביל את עצמינו למדיניות ולא למעשים נקודתיים. |
|
||||
|
||||
אוהב את הכותל? מדיניות הבניה המגלומנית של הורדוס ובית המקדש השני. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
*מדיניות רעה* של שליט עריץ לשיטתך לפחות, הרי הורדוס בזבז את כספי העם על מפעלי בנייה מגלומנים, הובילה לשיפוץ בית המקדש השני, *תוצאות טובות* לשיטתך. לא? |
|
||||
|
||||
קצת דחוק. הרי הורדוס יכל לבנות את בית המקדש המפואר גם בלי לבנות את כל השאר. והאם באמת בית מקדש יותר מפואר זה תוצאה יותר טובה? |
|
||||
|
||||
לגבי יעקב, אין בעיה בכלל בדוגמה הזאת: מעשה ניאוף ורצח, שממנו נולד ממשיכה של שושלת המלוכה של המשיח (וגם החכם באדם, בונה בית המקדש הראשון). |
|
||||
|
||||
אולי תחליט מה הטענה שלך ? "אני איני מבדיל בין מעשה רע לתוצאותיו. למעשה רע (הבריחה מחבלי מולדת) לא יכולות להיות תוצאות טובות (שלום)." או "אני איני מבדיל בין מדיניות רעה לתוצאותיה. למדיניות רעה (הבריחה מחבלי מולדת) לא יכולות להיות תוצאות טובות (שלום)." |
|
||||
|
||||
הטענה שלי היא שבחירה של המדינה ללכת בדרך רעה (נגד התורה) כי כך ישיגו משהו לא תשיג את המטרה אליה הם מייחלים. דוגמאות: 1) נסיגה מחבלי מולדת למען שלום או שקט יביא רק מלחמה וטרור. 2) רדיפת סוחרי סמים תביא רק לעוד ועוד סמים ומלחמות של כנופיות. 3) גזל של כספי אזרחים כדי לדאוג לעניים תביא רק לעוד ועוד עניים. |
|
||||
|
||||
הפעלת טורבינות לייצור חשמל בשבת תביא לעוד ועוד נפגעי התחשמלות. |
|
||||
|
||||
חילול שבת של המדינה כמדינה היא בהחלט בעייתית. אבל את המסקנה הזאת אני לא אמרתי. אם לעומת זאת יחליטו פה לעבוד בשבת כדי להעלות את התל''ג או משהו כזה, אני מבטיחך נאמנה שהתל''ג רק ירד. |
|
||||
|
||||
ולפי התורה זה מוסרי לגרש לא יהודים מהבתים שלהם ולדכא אותם ? מה בדיוק מועידה התורה שלך לאוכלוסייה הפלסטינאית בעזה ? |
|
||||
|
||||
על זה הוא כבר ענה פעם: הוא יתיר להם להיות שואבי עצים וחוטבי מים (או ההיפך, אני לא זוכר) אם רק יואילו לשיר את "התקוה" עם דמעה בעין. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |