|
1) גם תרומת כסף היא מצווה דתית. העובדה שאתה עושה את המצווה בלי להיות מודע להיותה מצווה ואולי אף תוך הצהרה כלפי העולם שאתה עושה זאת למרות שזאת מצווה ולא בגלל - אינה משנה מבחינת נושא דיונינו. נושא דיונינו הוא, מבחינתי, האם אנשים יעשו מצוות (או אם תרצה נקרא לזה מעשים טובים) בלי שיכפו זאת עליהם ובלי שהם יקבלו שכר.
2) תצטרך להסביר לי בדיוק על איזו כפייה אתה מדבר. אם מדובר על כפייה של המדינה שבמקרה (או שלא במקרה) תואמת צוויים דתיים, הרי שאני מתנגד לכל כפייה על ידי המדינה כולל מה שאתה קורא כפייה דתית 1. אם הכוונה לשכנים שאומרים לילדים שלהם לא לשחק עם הילדים שלך, הרי זה טיבו של עולם ובחר לך האם אתה רוצה להיות אוטונומי או להתכופף בפני החברה. אם הכוונה לקרובי משפחה שימחקו אותך מהירושה - כנ"ל.
1 בתנאי שמתנגדים לכל כפייה. התנגדות רק לכפייה דתית בעוד הכפייה האחרת שולטת במלוא עוזה היא חוצפה וצביעות.
|
|