בתשובה לעוזי ו., 17/08/04 10:52
והנמשל? 240915
"אני לא מכיר פתרון בשום מבנה ניהולי".

בטח שכן: פישלת - תוחלף. יכול להיות תלוי בגודל הפאשלה, מספר פאשלות וכו', אבל העיקרון עצמו לא מתקיים במוסדות ההשכלה הגבוהה. קביעות ופאקטור הם שני מושגים שאומרים הכל: הפרופסור חסין בפני טעויות, וזה רק מבחינת הלימוד עצמו. בתחום הניהולי המוסדות האקדמאיים חסינים מפני טעויות ע"י חוסר שקיפות כמו שציין נועם לפני, שזה ביטוי יפה ל"טיוח".
והנמשל? 240918
לאוניברסיטאות יש בית דין משמעתי שסמכותו כוללת את הסגל הבכיר.
והנמשל? 240920
זה על הנייר. מה קורה בפועל ? ממי מורכב בין הדין המשמעתי ?
והנמשל? 240924
חוץ מזה אנחנו לא מדברים על רק עבירות משמעת של הפרופסורים, אלא גם על טעויות.
אני גם רוצה לתקן תגובה קודמת, ע"פ חוסר שקיפות פירושו טיוח. חוסר שקיפות פירושו העדר צורך בטיוח, הנובע מ*מדיניות*. כך שגם לא ניתן להעמיד את הפרופסורים לדין על טיוח.
מצב הדברים 241169
אני מכיר מחלקה מסויימת למתמטיקה, שאינה מתחשבת
כלל בדעת הסטודנטים (וזו בהנחה הפרועה שהיא אכן
מודעת לדעתם), אלא נוטה לחפה על חוסר תיפקודם המספק
של המרצים (לדדי הסטודנטים כמובן) על ידי פקטורים,
או פשוט על ידי התעלמות מן הנושא בכלל.

אותה מחלקה דרך אגב מתהדרת בספריה משובחת ביותר
הדוגלת במסורת הספר בעל העותק היחיד (יש והעדר עותקים
נוספים מוסיף לחשיבות העותק היחיד הקיים?), כמובן
המצב שונה עבור הלומדים לתארים מתקדמים יותר (ד"ר וישנה
אתה מוזמן לברר זאת עם הספרניות).
מצב הדברים 241734
במה חסרה לדעתך התחשבות בדעת הסטודנטים, ומהו ה"נושא" שמתעלמים ממנו?
מצב הדברים 242372
אשמח לדון בעניין ד"ר וישנה, אבל לא בפורום זה מסיבות
שלדעתי מובנות, אם כך תרצה אשמח להתכתב אתך בנושא.
(כרגע אני בשבוע אבל הודות למבחן מתחשב במיוחד באלגברה
מופשטת 2)
כמו שמדווחים מדי פעם בתקשורת, 242517
השיחות ימשכו בערוצים חשאיים.
כמו שמדווחים מדי פעם בתקשורת, 242629
רק אל תשכח לפרסם את כל התכתובת בסיום, כמקובל.
ימות המש(ג)יח 242632
סטודנטים בפקולטה (מחלקה?) למתמטיקה בבר אילן מקבלים תוספת ציון עבור שליטה באייל?
ימות המש(ג)יח 242770
פרופ' מוסקט היה נותן ציון בונוס למי שהצליח להפוך סאדאת לבגין (אאז''נ).
אלגברה מופשטת 242631
זה קורס עם תמונות? או שיש גם משהו שנקרא "אלגברה מוחשית" עם מטריצות מעץ ואופרטורים בצורת משור?
מצב הדברים 241795
האם לאותה מחלקה למתמטיקה יש ספרים שאין להם עותקים כלל, או מספר שלילי של עותקים? או אולי לא שלם? או אולי
c=x+iy עותקים. בהנחה שחלק מהסטודנטים הם ממילא דמיוניים, זה עשוי להתחלק יפה.

יועילו נא, המתמטיקאים להסביר את הסוגיה.
והנמשל? 240925
כל כך נכון....
והנמשל? 240966
ואם כבר בנושא עסקינן, מעניין אותי לדעת מה חושב סטודנט אחר באונ' ת"א על סקר ההוראה.

אז מה אתה חושב על סקר ההוראה, נועם ?

<תיאוריית קונספירציה>
אני אישית לא מילאתי אותו, והציקו לי לא מעט בקשר אליו. לא מילאתי אותו כי ביום הראשון לסמסטר השני נכנסתי להרצאה, והמרצה הודיע לנו חגיגית ובשפה יפה שהוא לא שם זין על הסקר הזה‏1. באותו רגע התחלתי לתהות האם הסקר הוא כלי שאמור להלחם בתופעה הבעייתית שמרצים חסינים בפני טעויות, או שהסקר הוא *כלי בידי הסגל הבכיר* ליצור מראית עין של טיפול בבעיה, כד להוריד אותה מסדר היום. כלומר להסיר את האיום על החסינות שלהם בפני טעויות. ואם אכן כך הדבר, אז הקמפיין הטורדני של מילוי הסקר, והסיסמא "סקר ההוראה משפיע !" בחוצות הקמפוס הם בבחינת הפוך על הפוך: המרצה שלך על הפנים - כנס בו בסקר. הסטודנט ירגיש שהבעיה בטיפול וזה רק עניין של זמן, והלחץ שמופעל על הסגל מווסת. מה שנשאר אפשר להעביר למרצה בעטיפה של "נו נו נו", לצאת ידי חובה, וכולם מרוצים. רק שהמרצה עדיין חסין בפני טעויות, כמובן.
<\תיאוריית קונספירציה>

המשכתי להתלבט בשאלה הזאת עד שמועד הגשת הסקר הסתיים.

1 וכמה לא מפתיע: מרצה לחדו"א.
והנמשל? 240967
אני לא יודע מה זה הסקר הזה, אבל אם התוצאות שלו פומביות, יש לזה ערך לסטודנט שבא לבחור קורסי בחירה, לא?
כאשר ממשלת ארה"ב מזהירה את אזרחיה לא להסתובב ב X, הלחץ על ממשלת X אולי זניח, אבל לפחות אזרחי ארה"ב יודעים משהו.
והנמשל? 241167
לפחות באוניברסיטת ת''א תוצאות הסקר מוצגות כך שבלי כמה קורסים בהסתברות קשה מאוד להבין מה כתוב שם.
והנמשל? 241178
כיצד הן מוצגות? באונ' העברית מציינים רק אם המרצה הוא בחציון העליון של המרצים, או אם הם "מרצים מצטיינים" (עם פירוט מיהו בדיוק מרצה מצטיין). זה לא הכי יעיל בעולם, כי הרזולוציה מאוד נמוכה, אבל זה מה יש.
והנמשל? 241338
אני מצטטת את ההסבר של האוניברסיטה:
"הציונים שנתקבלו להערכת המרצה בקבוצת ההשוואה חולקו לארבעה רבעונים. לפיכך, 25% מהערכות המרצים בקבוצת ההשוואה נמצאות ברבעון העליון(הראשון), 25% ברבעון השני, 25% ברבעון השלישי ו-‏25% ברבעון התחתון (הרביעי).
קבוצת ההשוואה נקבעת ע"י החוג אליו משתייך הקורס, והיא כוללת, בדרך כלל, מספר קורסים בנוסף לקורס הספציפי. התיבה המודגשת בצבע מסמנת את רבעון הציונים בו נמצאת הערכת המרצה. התוצאה מייצגת את הערכת המרצה רק לגבי הקורס המוצג."
כשרואים את הטבלה זה קצת יותר ברור (אבל לא הרבה יותר).
והנמשל? 241356
עצוב שאוניברסיטה צריכה להסביר בפירוט מה משמעות המושג ''רבעון''...
סנוב, באשדוד כבר היית? 241418
את רובע יא' באשדוד אתה לא מכיר?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241544
אתה מודע לכך שרובע != רבע?

ואם כבר, סיפור קצרצר: פעם שאלתי מלצרית לגודלה של מנה בתפריט. היא ציירה לי בידיה עיגול קטן, ואמרה שזה מגיע מחולק לכמה חצאים.
-"כמה, שניים?"
-"לא, לא זוכרת. כמה חצאים..."
סנוב, באשדוד כבר היית? 241558
אני מודע. אתה מודע לכך שכל השכונות באשדוד נקראות רבעים ושיש יותר מארבע?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241560
אבל כתבת ''רובע יא' באשדוד'' בתגובתך המקורית (בהנחה שאתה אותו אלמוני).
סנוב, באשדוד כבר היית? 241564
זה כי יש שכונה שנקראת רובע יא', כמו גם רובע י', כמו גם רובע ט' וכולי.
סנוב, באשדוד כבר היית? 241566
ומה הבעיה עם זה? על פריז שמעת?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241569
סליחה על המשך האוף-טופיק, אבל לפי מה שאני יודע, המונח ''רובע'' בפירוש מגיע מארבעת הרבעים של ירושלים, אבל אני לא בטוח.
סנוב, באשדוד כבר היית? 241597
אני תמיד חשבתי שזה תרגום מילולי של המילה האנגלית Quarter. (בדומה לדקה ושניה)
סנוב, באשדוד כבר גרתי 12 שנים 241611
המונח רובע באשדוד הגיע לפי דעתי מהעובדה שהרבעים הראשונים בעיר נבנו בצורת מרובע וגם מרכזיהם נבנו לרוב כמרובע (לפחות ברובע א' ו-ב'). זה היה מתוכנן מראש. אם זכרוני אינו מטעני, תבנית המרובעים שלטה גם בתוך הרבעים ואפילו הרובע העני יותר הראשון שהוקם ממערב לרחוב הראשונים וכונה בשנות השישים ''הקליפורניות'' נבנה בתבנית מלבן, עם רחובות ישרים.

(רובע א' וכן גם רובע ד' ויא' הם לא ממש מרובעים, כיוון שהם גובלים בים, אבל רובע ב', ו, ח, י, ט' וכו' הם פחות או יותר מרובעים)
סנוב, באשדוד כבר גרתי 12 שנים 241653
המונח רובע באשדוד מגיע מהמונח רובע בשפה העברית, שהוא ה-Quarter באנגלית (במשמעות של חלק מהעיר, או שכונה). סביר להניח שמקור המילה בארבעת רובעי העיר ירושלים, אבל אין לי הוכחות לכך.
סנוב, באשדוד כבר גרתי 12 שנים 241811
מאוד ייתכן. באשדוד, מכל מקום, לקחו את זה באופן מילולי.
סנוב, באשדוד כבר היית? 241561
אז לקחת את הטלפון שלה ולימדת אותה כמה מרזי המדעים המדוייקים ?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241567
אתה מנסה לסבך אותי עם החברה?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241578
חס ושלום, [ל]א הייתי מעלה על [ק]צה דעתי ולו בדל של מ[ח]שבה שכזא[ת]. שהרי [ט]בעי וברור [ל]כל בן תרבות ש[פ]ריצות מ[ו]סר שכזו אי[נ]ה מתקבלת על הדעת.

הלא כן ?
סנוב, באשדוד כבר היית? 241583
ב[ר]ור שכאיש מ[ו]סר (וכ[ז]ה אני), [ב]ל תעלה על דעתי, [א]פילו [ד]רך פעולה שכזו.
והנמשל? 240989
אנחנו לומדים יחד!!!
והנמשל? 241210
בתור בוגר (תואר שלישי) טרי של אוניברסיטת ת"א, הערה לגבי סקרי רמת ההוראה:

באופן אישי, תמיד קראתי את תוצאות הסקרים בקורסים שלי, שכן זו הדרך היחידה להשתפר.

באופן כללי יותר: לפני מספר שנים נבחרתי להשתתף בקורס הכשרה למדריכי שיפור רמת ההוראה. בקורס השתתפו כ-‏15 חברי סגל זוטר בעלי הצטיינות בהוראה; ההכשרה היתה בהתנדבות על חשבון זמננו בסופי השבוע, ובוצעה ע"י מומחים בתחום ההוראה. הרעיון היה שקבוצת הבסיס הזו תעזור למרצים מתקשים לשפר את רמת ההוראה – בשיטות מגוונות.
במסגרת זו נאמר לנו, שהנהלת האוניברסיטה החליטה שתוצאות סקרי ההוראה ישוקללו בדיוני קידום של חברי הסגל הבכיר. אז נכון, פרופסורים ותיקים לא יושפעו מכך. אבל אנשי סגל צעירים יותר יצטרכו לקחת בחשבון שהוראה ברמה נמוכה עלולה לפגוע בהם במידה מסוימת.

הערת סיום: לפי מיטב ידיעתי תוכנית שיפור ההוראה לא התבצעה לבסוף (לפחות לא באופן נרחב). אני לא יודע אם הבעייה היתה תקציבית, או חוסר היענות / הכרת האופציה.
והנמשל? 241364
אני ממש לא יודע מה לאמר בעניין סקר ההוראה.
זה לא העסיק אותי אף פעם. כסטודנט זאת היתה פעולה אוטומטית: בשנה א' כתבתי חצי עמוד הערות, בשנה ב' מלאתי את הטופס באורח סטנדרטי או שהוספתי בדיחות, ובשנה ג כבר עשיתי מהטופס מטוס נייר.

בתקופה הקצרה שהייתי מדריך זה לא העסיק אותי בכלל.
סטודנטים אהבו אותי כי נתתי להם לצעת מהמעבדה לעשן, ופטרתי אותם מלהגיש דוחות שאותם ממילא כולם מעתיקים.

לא יודע אם הייתי מדריך טוב או לא.

בסטטיסטיקה אני לא מבין כלום כך שעל ניתוח התוצאות איני יכול לאמר דבר.
והנמשל? 241546
היום זה כבר יותר מסובך: אי אפשר לקפל מטוס נייר מדף אינטרנט.
והנמשל? 241549
באמת אתה מפתיע אותי.
פעם אפילו הצעתי במסגרת הייעול להדפיס קווים לקיפול מצידו השני של הטופס כדי שהמטוס אכן יטוס.

אולי בגלל שבאונ' ת''א לא מלמדים אוירונאוטיקה לא היה ממי להעתיק ולכן דחו את הצעתי.

כמה חבל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים