|
||||
|
||||
"אני לא מכיר פתרון בשום מבנה ניהולי". בטח שכן: פישלת - תוחלף. יכול להיות תלוי בגודל הפאשלה, מספר פאשלות וכו', אבל העיקרון עצמו לא מתקיים במוסדות ההשכלה הגבוהה. קביעות ופאקטור הם שני מושגים שאומרים הכל: הפרופסור חסין בפני טעויות, וזה רק מבחינת הלימוד עצמו. בתחום הניהולי המוסדות האקדמאיים חסינים מפני טעויות ע"י חוסר שקיפות כמו שציין נועם לפני, שזה ביטוי יפה ל"טיוח". |
|
||||
|
||||
לאוניברסיטאות יש בית דין משמעתי שסמכותו כוללת את הסגל הבכיר. |
|
||||
|
||||
זה על הנייר. מה קורה בפועל ? ממי מורכב בין הדין המשמעתי ? |
|
||||
|
||||
חוץ מזה אנחנו לא מדברים על רק עבירות משמעת של הפרופסורים, אלא גם על טעויות. אני גם רוצה לתקן תגובה קודמת, ע"פ חוסר שקיפות פירושו טיוח. חוסר שקיפות פירושו העדר צורך בטיוח, הנובע מ*מדיניות*. כך שגם לא ניתן להעמיד את הפרופסורים לדין על טיוח. |
|
||||
|
||||
אני מכיר מחלקה מסויימת למתמטיקה, שאינה מתחשבת כלל בדעת הסטודנטים (וזו בהנחה הפרועה שהיא אכן מודעת לדעתם), אלא נוטה לחפה על חוסר תיפקודם המספק של המרצים (לדדי הסטודנטים כמובן) על ידי פקטורים, או פשוט על ידי התעלמות מן הנושא בכלל. אותה מחלקה דרך אגב מתהדרת בספריה משובחת ביותר הדוגלת במסורת הספר בעל העותק היחיד (יש והעדר עותקים נוספים מוסיף לחשיבות העותק היחיד הקיים?), כמובן המצב שונה עבור הלומדים לתארים מתקדמים יותר (ד"ר וישנה אתה מוזמן לברר זאת עם הספרניות). |
|
||||
|
||||
במה חסרה לדעתך התחשבות בדעת הסטודנטים, ומהו ה"נושא" שמתעלמים ממנו? |
|
||||
|
||||
אשמח לדון בעניין ד"ר וישנה, אבל לא בפורום זה מסיבות שלדעתי מובנות, אם כך תרצה אשמח להתכתב אתך בנושא. (כרגע אני בשבוע אבל הודות למבחן מתחשב במיוחד באלגברה מופשטת 2) |
|
||||
|
||||
השיחות ימשכו בערוצים חשאיים. |
|
||||
|
||||
רק אל תשכח לפרסם את כל התכתובת בסיום, כמקובל. |
|
||||
|
||||
סטודנטים בפקולטה (מחלקה?) למתמטיקה בבר אילן מקבלים תוספת ציון עבור שליטה באייל? |
|
||||
|
||||
פרופ' מוסקט היה נותן ציון בונוס למי שהצליח להפוך סאדאת לבגין (אאז''נ). |
|
||||
|
||||
זה קורס עם תמונות? או שיש גם משהו שנקרא "אלגברה מוחשית" עם מטריצות מעץ ואופרטורים בצורת משור? |
|
||||
|
||||
האם לאותה מחלקה למתמטיקה יש ספרים שאין להם עותקים כלל, או מספר שלילי של עותקים? או אולי לא שלם? או אולי c=x+iy עותקים. בהנחה שחלק מהסטודנטים הם ממילא דמיוניים, זה עשוי להתחלק יפה. יועילו נא, המתמטיקאים להסביר את הסוגיה. |
|
||||
|
||||
כל כך נכון.... |
|
||||
|
||||
ואם כבר בנושא עסקינן, מעניין אותי לדעת מה חושב סטודנט אחר באונ' ת"א על סקר ההוראה. אז מה אתה חושב על סקר ההוראה, נועם ? <תיאוריית קונספירציה> אני אישית לא מילאתי אותו, והציקו לי לא מעט בקשר אליו. לא מילאתי אותו כי ביום הראשון לסמסטר השני נכנסתי להרצאה, והמרצה הודיע לנו חגיגית ובשפה יפה שהוא לא שם זין על הסקר הזה1. באותו רגע התחלתי לתהות האם הסקר הוא כלי שאמור להלחם בתופעה הבעייתית שמרצים חסינים בפני טעויות, או שהסקר הוא *כלי בידי הסגל הבכיר* ליצור מראית עין של טיפול בבעיה, כד להוריד אותה מסדר היום. כלומר להסיר את האיום על החסינות שלהם בפני טעויות. ואם אכן כך הדבר, אז הקמפיין הטורדני של מילוי הסקר, והסיסמא "סקר ההוראה משפיע !" בחוצות הקמפוס הם בבחינת הפוך על הפוך: המרצה שלך על הפנים - כנס בו בסקר. הסטודנט ירגיש שהבעיה בטיפול וזה רק עניין של זמן, והלחץ שמופעל על הסגל מווסת. מה שנשאר אפשר להעביר למרצה בעטיפה של "נו נו נו", לצאת ידי חובה, וכולם מרוצים. רק שהמרצה עדיין חסין בפני טעויות, כמובן. <\תיאוריית קונספירציה> המשכתי להתלבט בשאלה הזאת עד שמועד הגשת הסקר הסתיים. 1 וכמה לא מפתיע: מרצה לחדו"א. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מה זה הסקר הזה, אבל אם התוצאות שלו פומביות, יש לזה ערך לסטודנט שבא לבחור קורסי בחירה, לא? כאשר ממשלת ארה"ב מזהירה את אזרחיה לא להסתובב ב X, הלחץ על ממשלת X אולי זניח, אבל לפחות אזרחי ארה"ב יודעים משהו. |
|
||||
|
||||
לפחות באוניברסיטת ת''א תוצאות הסקר מוצגות כך שבלי כמה קורסים בהסתברות קשה מאוד להבין מה כתוב שם. |
|
||||
|
||||
כיצד הן מוצגות? באונ' העברית מציינים רק אם המרצה הוא בחציון העליון של המרצים, או אם הם "מרצים מצטיינים" (עם פירוט מיהו בדיוק מרצה מצטיין). זה לא הכי יעיל בעולם, כי הרזולוציה מאוד נמוכה, אבל זה מה יש. |
|
||||
|
||||
אני מצטטת את ההסבר של האוניברסיטה: "הציונים שנתקבלו להערכת המרצה בקבוצת ההשוואה חולקו לארבעה רבעונים. לפיכך, 25% מהערכות המרצים בקבוצת ההשוואה נמצאות ברבעון העליון(הראשון), 25% ברבעון השני, 25% ברבעון השלישי ו-25% ברבעון התחתון (הרביעי). קבוצת ההשוואה נקבעת ע"י החוג אליו משתייך הקורס, והיא כוללת, בדרך כלל, מספר קורסים בנוסף לקורס הספציפי. התיבה המודגשת בצבע מסמנת את רבעון הציונים בו נמצאת הערכת המרצה. התוצאה מייצגת את הערכת המרצה רק לגבי הקורס המוצג." כשרואים את הטבלה זה קצת יותר ברור (אבל לא הרבה יותר). |
|
||||
|
||||
עצוב שאוניברסיטה צריכה להסביר בפירוט מה משמעות המושג ''רבעון''... |
|
||||
|
||||
את רובע יא' באשדוד אתה לא מכיר? |
|
||||
|
||||
אתה מודע לכך שרובע != רבע? ואם כבר, סיפור קצרצר: פעם שאלתי מלצרית לגודלה של מנה בתפריט. היא ציירה לי בידיה עיגול קטן, ואמרה שזה מגיע מחולק לכמה חצאים. -"כמה, שניים?" -"לא, לא זוכרת. כמה חצאים..." |
|
||||
|
||||
אני מודע. אתה מודע לכך שכל השכונות באשדוד נקראות רבעים ושיש יותר מארבע? |
|
||||
|
||||
אבל כתבת ''רובע יא' באשדוד'' בתגובתך המקורית (בהנחה שאתה אותו אלמוני). |
|
||||
|
||||
זה כי יש שכונה שנקראת רובע יא', כמו גם רובע י', כמו גם רובע ט' וכולי. |
|
||||
|
||||
ומה הבעיה עם זה? על פריז שמעת? |
|
||||
|
||||
סליחה על המשך האוף-טופיק, אבל לפי מה שאני יודע, המונח ''רובע'' בפירוש מגיע מארבעת הרבעים של ירושלים, אבל אני לא בטוח. |
|
||||
|
||||
אני תמיד חשבתי שזה תרגום מילולי של המילה האנגלית Quarter. (בדומה לדקה ושניה) |
|
||||
|
||||
המונח רובע באשדוד הגיע לפי דעתי מהעובדה שהרבעים הראשונים בעיר נבנו בצורת מרובע וגם מרכזיהם נבנו לרוב כמרובע (לפחות ברובע א' ו-ב'). זה היה מתוכנן מראש. אם זכרוני אינו מטעני, תבנית המרובעים שלטה גם בתוך הרבעים ואפילו הרובע העני יותר הראשון שהוקם ממערב לרחוב הראשונים וכונה בשנות השישים ''הקליפורניות'' נבנה בתבנית מלבן, עם רחובות ישרים. (רובע א' וכן גם רובע ד' ויא' הם לא ממש מרובעים, כיוון שהם גובלים בים, אבל רובע ב', ו, ח, י, ט' וכו' הם פחות או יותר מרובעים) |
|
||||
|
||||
המונח רובע באשדוד מגיע מהמונח רובע בשפה העברית, שהוא ה-Quarter באנגלית (במשמעות של חלק מהעיר, או שכונה). סביר להניח שמקור המילה בארבעת רובעי העיר ירושלים, אבל אין לי הוכחות לכך. |
|
||||
|
||||
מאוד ייתכן. באשדוד, מכל מקום, לקחו את זה באופן מילולי. |
|
||||
|
||||
אז לקחת את הטלפון שלה ולימדת אותה כמה מרזי המדעים המדוייקים ? |
|
||||
|
||||
אתה מנסה לסבך אותי עם החברה? |
|
||||
|
||||
חס ושלום, [ל]א הייתי מעלה על [ק]צה דעתי ולו בדל של מ[ח]שבה שכזא[ת]. שהרי [ט]בעי וברור [ל]כל בן תרבות ש[פ]ריצות מ[ו]סר שכזו אי[נ]ה מתקבלת על הדעת. הלא כן ? |
|
||||
|
||||
ב[ר]ור שכאיש מ[ו]סר (וכ[ז]ה אני), [ב]ל תעלה על דעתי, [א]פילו [ד]רך פעולה שכזו. |
|
||||
|
||||
אנחנו לומדים יחד!!! |
|
||||
|
||||
בתור בוגר (תואר שלישי) טרי של אוניברסיטת ת"א, הערה לגבי סקרי רמת ההוראה: באופן אישי, תמיד קראתי את תוצאות הסקרים בקורסים שלי, שכן זו הדרך היחידה להשתפר. באופן כללי יותר: לפני מספר שנים נבחרתי להשתתף בקורס הכשרה למדריכי שיפור רמת ההוראה. בקורס השתתפו כ-15 חברי סגל זוטר בעלי הצטיינות בהוראה; ההכשרה היתה בהתנדבות על חשבון זמננו בסופי השבוע, ובוצעה ע"י מומחים בתחום ההוראה. הרעיון היה שקבוצת הבסיס הזו תעזור למרצים מתקשים לשפר את רמת ההוראה – בשיטות מגוונות. במסגרת זו נאמר לנו, שהנהלת האוניברסיטה החליטה שתוצאות סקרי ההוראה ישוקללו בדיוני קידום של חברי הסגל הבכיר. אז נכון, פרופסורים ותיקים לא יושפעו מכך. אבל אנשי סגל צעירים יותר יצטרכו לקחת בחשבון שהוראה ברמה נמוכה עלולה לפגוע בהם במידה מסוימת. הערת סיום: לפי מיטב ידיעתי תוכנית שיפור ההוראה לא התבצעה לבסוף (לפחות לא באופן נרחב). אני לא יודע אם הבעייה היתה תקציבית, או חוסר היענות / הכרת האופציה. |
|
||||
|
||||
אני ממש לא יודע מה לאמר בעניין סקר ההוראה. זה לא העסיק אותי אף פעם. כסטודנט זאת היתה פעולה אוטומטית: בשנה א' כתבתי חצי עמוד הערות, בשנה ב' מלאתי את הטופס באורח סטנדרטי או שהוספתי בדיחות, ובשנה ג כבר עשיתי מהטופס מטוס נייר. בתקופה הקצרה שהייתי מדריך זה לא העסיק אותי בכלל. סטודנטים אהבו אותי כי נתתי להם לצעת מהמעבדה לעשן, ופטרתי אותם מלהגיש דוחות שאותם ממילא כולם מעתיקים. לא יודע אם הייתי מדריך טוב או לא. בסטטיסטיקה אני לא מבין כלום כך שעל ניתוח התוצאות איני יכול לאמר דבר. |
|
||||
|
||||
היום זה כבר יותר מסובך: אי אפשר לקפל מטוס נייר מדף אינטרנט. |
|
||||
|
||||
באמת אתה מפתיע אותי. פעם אפילו הצעתי במסגרת הייעול להדפיס קווים לקיפול מצידו השני של הטופס כדי שהמטוס אכן יטוס. אולי בגלל שבאונ' ת''א לא מלמדים אוירונאוטיקה לא היה ממי להעתיק ולכן דחו את הצעתי. כמה חבל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |