|
||||
|
||||
הוא אמירת התודה הפלסטינית לועידת ואנזה בהאג. |
|
||||
|
||||
תגובה 232163 וכליל היה אומר "אלארמיזם!" |
|
||||
|
||||
מבחינה הצהרתית זה אופי הועידה. מתכנסת לה חבורה של נציגי דיקטטורות רצחניות וצמאות דם שחלקן אנטישמיות מובהקות ורובן חסרות כל קשר ישיר או עקיף לזכויות אדם (מלבד הפרתן הטוטאלית), וקוראים לעולם למנוע מהיהודים האלה עם האף הארוך להגן על חייהם. נכון שמבחינה מעשית מדובר על תיאטרון זול במיוחד, אבל קשה להסביר זאת לתמימים ולפותים שבאדם שמתגוררים דווקא במדינת ישראל ושוקדים על השמדתה - מי ברשות ובסמכות ומי תוך ניצול ציני של הדמוקרטיה אליה הם מקפידים להתנכל. תושלם 'גדר החיים' לאלתר. |
|
||||
|
||||
טוב ויפה, אבל זה בטח לא מה שהיה בוועידת ואנזה, שדווקא נשאה אופי מעשי ביותר (דמיין הסבר מפורט של אחד, לא משנה מאיזו עדה, על ועידת ואנזה, כולל תאריכים ושמות המשתתפים והסבר מדויק של המיקום של וילה ואנזה בברלין). במובן זה חוות הדעת של האג היא בדיוק ההיפך, ולא צריך כדור בדולח בשביל זה. מזל שאנחנו (אני ואתה? אני מקווה שגם אחרים) מבינים את זה. |
|
||||
|
||||
העיקרון מבחינתי הוא אותו עיקרון. מוסד שמעוניין שיכבדו את ההחלטות שלו צריך איזשהו מינימום של אנושיות. בית הדין בהאג נעדר לחלוטין גם את המינימום הזה. אותי לא מעניין מה סיני או מצרי חושבים על האופן שבו מותר לי להתגונן מפני קולקטיב שלם של רוצחים סדרתיים ברבריים. |
|
||||
|
||||
בתור אדם שלא מעניין אותו "מה סיני או מצרי חושבים על האופן שבו מותר לי להתגונן מפני קולקטיב שלם של רוצחים סדרתיים ברבריים" נראה שאתה דווקא די מתרגש ממנו, שכן הוא הצליח לסחוט ממך תגובה רגשית למדי, כאן, בתחילת הפתיל: תגובה 232473 |
|
||||
|
||||
1. אין קשר בין תגובה רגשית לכך שמבחינה מעשית או מוסרית לא אכפת לי מה הם אומרים או חושבים. אלו שני מישורים שונים ולדעתי לא קשורים. 2. התגובה ההיא לא היתה רגשית. זה תיאור סמלי של המציאות. |
|
||||
|
||||
אם זה היה סמל, הרי שהבחירה שלך הייתה ממש לא מוצלחת, וכבר הסברתי למה. |
|
||||
|
||||
הסמליות היא בכך שזו היא דרכם של הפלסטינאצים לומר יפה תודה לתיאטרון הצביעות והרשע. |
|
||||
|
||||
רגע, ועידת ואנזה זה סמל פלסטיני או סמל שלך? אני כבר מתחיל להתבלבל, יש לי תחושה שגם אתה. |
|
||||
|
||||
הסמליות עליה דיברתי לא קשורה לכך שכיניתי את 'בית המשפט' האורווליאני כ'ועידת ואנזה'. |
|
||||
|
||||
ובאופן לא בלתי צפוי, אתה מתבלבל בין הביקורת על הגדר כעיקרון, לבין הביקורת הקשה שהוטחה בתוואי הנפשע שלה. מה רע בגדר על הקו הירוק, למשל? |
|
||||
|
||||
אני לא רוצה בכלל להיכנס לשאלה מה התוואי האידיאלי של הגדר. השאלה היא עקרונית - איך הם לא מתביישים להגיד לנו איך מותר לנו להגן על עצמנו, בלי להתייחס ולו במילה לחיות האדם הרצחניות שמפניהם עלינו להתגונן ובלי לבקר אותם על עזות המצח שלהם לפנות לטריבונל בינלאומי על מנת לשפוט אותנו על כך שאנו מתגוננים מהברבריות שלהם? הרי אילו רצו הפלסטינים, הם יכלו לפנות לבית הדין בהאג או לכל מוסד בינלאומי ולהעביר שם כמעט כל החלטה שירצו נגד ישראל, כולל חיוב לנסיגה מיידית מכל השטחים, תשלום פיצויים לפלסטינים ולפליטים והחזרת כל הפליטים לקווי 1947, עם החלטה על סנקציות נגד ישראל במקרה של סירוב. ובכלל, באיזו זכות יושב שופט סיני, שהוא כובש ומדכא בטיבט, שאינה ארצו, ומעביר ביקורת על ישראל? מאיפה באות כמויות קיצוניות כאלה של חוצפה, יהירות ורשעות? |
|
||||
|
||||
אולי השופט הסיני מתנגד גם לכבוש בטיבט? |
|
||||
|
||||
אז שיסיים את הכיבוש שם לפני שהוא מנסה להכריח אותנו לעשות משהו עם הכיבוש כאן. כשהוא יצליח להזיז שם משהו, נאלץ להודות שראוי להקשיב למה שיש לו להגיד. |
|
||||
|
||||
אולי תסים אתה כאן את הכבוש, לפני שתבקר אותו שם. אולי תפנה אתה לבית המשפט בהאג בבקשה שידון במצב בטיבט. ובכלל למה אתה צריך להקשיב לו, ומה הוא מכריח אותך לעשות? |
|
||||
|
||||
אני לא מבקר אותו. למה לי ? אני לא צריך להקשיב לו. הוא מנסה לגרום לישראל "לעצור את בניית הגדר, לפרק את הקטעים שכבר נבנו, ולשלם פיצויים לפלסטינים שנפגעו מהבנייה". |
|
||||
|
||||
הם יכולים להעביר את כל זה בעצרת הכללית אבל סנקציות יכולה להטיל רק מועצת הביטחון, ושם יש לנו וטו אמריקאי. ביום שבו ארה''ב לא תתמוך בנו, העולם יוכל להכריז על פירוק מדינת ישראל (ואז ''כל העולם נגדו'' ילבש מימד צבאי משהו...). |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שבכל מצב יהיה וטו אמריקאי. בהחלט אפשר לדמיין מצב היפותטי שבו למשל צרפת בראשות הצפרדע שיראק מנתקת את כל קשריה עם ישראל וקוראת לכל העולם לבוא אחריה, והעולם בא. במקרה כזה ההנחה שלי היא שארה"ב לא תעמוד לצידנו. סביר להניח שיש לדברים האלו איזשהו גבול. לדעתי התסריט הזה אינו דמיוני: לא רחוק היום שבו ארה"ב אכן לא תתמוך בנו, והעולם אכן יכריז על פירוק מדינת ישראל. במקרה כזה ניתן יהיה להביא לקריסת ישראל בלי שום צורך במימד צבאי דווקא. נותנים לז'ידים/יאהוד להתפורר לבד ולבסוף שולחים חיל-ברברים מוסלמי לשפוך מעיים ברחובות, נגמר הסיפור. |
|
||||
|
||||
הנה תרגיל קטן בניתוח טיעונים פוליטיים: א. מצאי במפה (http://www.btselem.org/Images/Maps/Full_Map_2004_Heb...) את הכפר א-זאווייה. רמז - כמה קילומטרים מזרחית לראש העין. ב. תכנני עבור תושבת א-זאווייה מסלול נסיעה למרפאה בעיירה השכנה סלפית. נא לקחת בחשבון את כביש חוצה-שומרון (ארבע מסלולי) החוסם את הכפר מצפון. ג. בתור בונוס - תכנני עבורה מסלולי נסיעה לערים הקרובות רמאללה (לימודים), קלקיליה (בני דודים) וטולכרם (עבודה). ד. מצאי קשר בין מסלולי הנסיעה הנ"ל למניעת פיגועים. |
|
||||
|
||||
1. אודה לך אם לא תפנה אלי בלשון נקבה. 2. לא טענתי שהתוואי מושלם. עוד לענין זה - אני מכיר בבג"ץ כסמכות לגיטימית ומקובלת לביקורת על התוואי ולהוראות לתיקונו, גם אם אני לא רווה נחת מהן. 3. אין כל קשר בין עובדת היותו של חלק מהתוואי שגוי לבין טענותיי לגבי צביעותו ורשעותו של בית הדין בהאג. |
|
||||
|
||||
לא קראתי את חוות הדעת של האג, ואני גם לא מתלהב מבית המשפט הזה בתור מופת של צדק בינלאומי. איכשהו, נראה לי שתוכל להחליף שם כל הופעה של המילה "חומה" במילה "תוואי", עם שינויים פעוטים במשמעות. זה יעשה לך טוב? |
|
||||
|
||||
לא. זה לא יעשה לי טוב בכל מקרה, גם לא כשבג"צ עושה את זה, אבל אנחנו, בניגוד לרוב המדינות שמיוצגות בבית הדין בהאג ורוב המדינות שמיוצגות באו"ם, מדינת חוק, ואת בג"צ קודם צריך לכבד ורק אחר כך להתלונן שהוא מחליט כמו שהוא מחליט (ולהמשיך לכבד אותו גם אח"כ). אבל סין? סעודיה? אתה *ראית* איזה קרקס הלך שם? איזה זכות יש להם לבקר אותנו על הדרך שבה אנו בוחרים להתגונן? הפעלת כוח צבאי יבשתי - אסור; הרס מבנים (הבדיחה של ראשית האינתיפאדה) - אסור; סיכול ממוקד - אסור; גדר - אסור. חוץ מלבנות לעצמנו תאי גזים ולהיכנס לתוכם, מה כן מותר? לא, אני לא מכיר בזכותו של אף גוף בינלאומי (או אדם פרטי) לומר לנו באיזה תוואי לשים את הגדר לפני שיאמר לפלסטינים להפסיק את הטרור ויתנה את הפסקת בניית הגדר או שינוי התוואי שלה בהפסקת הטרור, כמו גם שינוי המצב שמוביל לטרור, כלומר הפסקת ההסתה, פירוק ארגוני הטרור ודמוקרטיזציה של הרשות/ראשות/רשעות הפלסטינית. זה המינימום שנדרש לפני שאפשר לדרוש מאיתנו דרישות באשר להפסקת ההגנה על חיינו. |
|
||||
|
||||
כאמור, אני לא מתלהב מבית הדין בהאג בתור מופת של צדק בינלאומי. התרגיל שהצעתי בתגובה 232550 (מומלץ מאוד לנסות אותו, גם למי שכבר יודע את התשובות) לא מתייחס לכך כלל. הוא מתייחס למופרכות הקשר בין בניית הגדר לצורך במניעת פיגועים. |
|
||||
|
||||
הקשר בין בניית הגדר לצורך במניעת פיגועים: 1. עקומת הפיגועים ירדה לקרוב לאפס מאז שהושלמו קטעים בגדר. 2. נסיונות החדירה לשם ביצוע פיגועים מתרחשים כיום היכן שאין גדר. זה כבר לא דיון פילוסופי, יש עובדות בתמונה: הגדר משיגה את מטרתה. אתה חי, אני חי, פרטים של קולקטיב אתני אחר לא נכנסים אלינו הביתה ורוצחים אותנו. |
|
||||
|
||||
נא לדייק: דיברתי על מופרכות הקשר בין בניית הגדר לבין הצורך במניעת פיגועים; לא דיברתי על מופרכות הקשר בין בניית גדר לבין הצורך במניעת פיגועים. |
|
||||
|
||||
מה ההבדל בין "מופרכות הקשר בין בניית הגדר לבין הצורך במניעת פיגועים" לבין "מופרכות הקשר בין בניית גדר לבין הצורך במניעת פיגועים" ? |
|
||||
|
||||
הוא מתנגד לגדר הזאת, אבל לא לגדר אחרת (על הקו הירוק, מן הסתם). |
|
||||
|
||||
הה. אכן לא הבחנתי בה''א הידיעה. סליחה. |
|
||||
|
||||
בסדר. כבר הבנו שאתה מתנגד לתוואי. גם אני אבל מסיבות שהן קרוב לודאי שונות משלך. זה קשור איכשהו לנושא? |
|
||||
|
||||
אבל זהו בדיוק הנושא! הנושא הוא הפער הבלתי נסבל בין הויכוח שהעולם כולו מנהל עם ממשלת ישראל, לבין הויכוח הצבוע והמיתמם שממשלת ישראל (וכל דובריה) מתעקשת לנהל. העולם: תפסיקו לבנות את הגדר! ממשלת ישראל: באיזו זכות אתם אומרים לנו לא לבנות גדר?! אלו שני ויכוחים שונים לחלוטין. אל תתנו לדמיון לבלבל אתכם. |
|
||||
|
||||
אתה פשוט לא מבין מאיפה בא כל הזעם על הצביעות של 'העולם' בקשר לגדר. השאלה היא לא 'באיזו זכות אומרים לנו לא לבנות גדר', אלא 'באיזו זכות אומרים לנו מה מותר לנו או לא מותר לנו לעשות כדי להגן על חיינו'. יש מדינה אחת בעולם שמותר לה אובייקטיבית לבקר חלק ממעשי ההגנה העצמית של ישראל (לא את כולם, כי היא עושה בעצמה דברים גרועים בהרבה שלא על מנת להגן על עצמה), וזו ארה"ב, מסיבות מובנות. אבל דיקטטורות כמו סין? מדינות ערב כמו סעודיה ומצרים? מדינות איסלאמיות? מדינות ששמות עצמן מפורשות כאויבים פוליטיים של ישראל כמו בלגיה וצרפת? כן, באיזו זכות? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |