|
"וידבר ה' אל משה לאמור: פינחס בןאלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי:לכן אמר הנני נתן לו את בריתי שלום" (במדבר,פנחס) - המקרה שבגללו פנחס מקבל את ברית השלום עם אלוהים הוא מקרה של אדם אחד שמהווה "מערכת צדק מושלמת" ובאמת חז"ל שואלים המון שאלות על הזכות המוסרית של פנחס לעשות את המעשה נידמה לי שאני לא אחטה חאמת אם אגיד שאת הדיון המוסרי חז"ל מסכמים בכך שיש מצבים שבהם יש להניח את "החוק היבש" (זה שלא נרטב אף פעם),בכל זאת היה צורך בעדות אלוהית ע"מ שפנחס יצא זכאי בדין. דבר נוסף בקשר ל "הופך הנאשם לגיבור או רוצח בהתאם למגזר" גם בסיפור פנחס על ציון אילן היוחסין של פנחס אומר רש"י : "לפי שהיו השבטים מבזים אותו, הראיתם בן פוטי זה שפיטם אבי אמו עגלים לעבודת כוכבים,והרג נשיא שבט מישראל"
|
|