|
||||
|
||||
1. חוסך הליכה מ -ולתחנה, בימות גשם או שרב 2. אפשר לשמוע ברדיו/טייפ/סי.די. מה שמתחשק לי ולא לנהג 3. מקנה הנאה בעצם הנהיגה - כשזו בכלל אפשרית 4. הנאה אסתטית מבעלות על חפץ יפה שיש לו שימוש מסוים 5. אפשר לקחת איזה מטען - מסריח, מלכלך, חריג בגודלו ולא צריך להתחשב באף אחד 6. חוסך כסף - במיוחד עם יש לך רכב חברה או הכרה במס כלשהי 7. אלמנט קטן או גדול - תלוי באדם - של התרברבות מעמדית/כספית 8. והכי טוב לנסיעות לעבודה, מנסיוני - רכבת |
|
||||
|
||||
1. לא חוסך הליכה ממקום החניה ואליו, ו/או תשלום עבור מקום החניה. 2. אפשר לשמוע ברדיו/טייפ/סי.די. ניידים מה שמתחשק, אפשר לנמנם, אפשר לקרוא ולכתוב. 8. הידד לרכבת. בוז לאגף התקציבים ומלחמת ההתשה שהוא מנהל נגדה! |
|
||||
|
||||
1. אין ספק שמכונית יותר נוחה מבחינה אישית. אבל נוחות היא לא השיקול מספר 1, ניתן להקריב מעט נוחות בשביל שיקולים אחרים... 2. בתור אדם שנוסע כל יום ברכבת, אני מסכים לחלוטין |
|
||||
|
||||
מכונית לא זולה בכלל! 4000 ש"ח בשנה ביטוחים ורישוי. 2000-15000 ש"ח ירידת ערך. וכמובן – מה שהכי אוהבים לשכוח – עלות ההון, כלומר הרווחים שהיה הכסף עושה לו שכב בבנק ולא במתכת – לפי 6% ריבית שנתית – 1200-10000 ש"ח. לחבר, לחלק בעשרת אלפים ק"מ בממוצע לשנה, ולקבל עלות לק"מ שמחזירה אותך לכל אוטובוס בריצה. * הכותב הוא בעלים שמח של מכונית, שחולם על טלפורטר אישי, או לפחות רכבת תחתית, או לפחות מישהו שיודע לתכנן קווי אוטובוס. |
|
||||
|
||||
פרופסור, מה על עלות הזמן האלטרנטיבית? ואל תשכח שהיא עולה ככל שהמשכורת שלך עולה, כך שהנסיעה באוטובוס הכרוכה בבזבוז זמן משווע יקרה הרבה יותר ממכונית. |
|
||||
|
||||
אני נוסע במכונית, אני מסכים שזה יותר יעיל ונוח, מה גם שהטבות המס הופכות את כל הדיון לפחות קריטי. אבל רוב האנשים לא מודעים לעלות המטורפת של רכב. |
|
||||
|
||||
לא נכון: נהיגה במכונית היא בזבוז זמן נטו (למרות שהשימוש בטלפונים סלולריים, עם דיבורית כמובן, מקטין את גודל המכה). בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית (ובעיקר ברכבת) ניתן לעבוד ממש, ובכלל זה שיחות טלפון, קריאה, שימוש במחשב נייד וכו'. |
|
||||
|
||||
את עיקר ההאזנה למוזיקה שלי אני עושה באוטו, אז זה חוסך לי זמן האזנה כשאני בבית. לקרוא באוטובוס עושה לי כאב ראש. ואם אנחנו כבר כאן... היום הזדמן לי, לצערי, העונג של נסיעה באוטובוס מהרצליה לירושלים (ומחר חזרה). הרי פירוט התענוג: (לשם השוואה - נסיעה במכונית אורכת כשעתיים בשעות שיא). מסלול מתוכנן: הרצליה-רכבת מרכז-תחמ"ר ירושלים-הר הצופים. עלות: 4.90 + 7.40 + 15.45 (מחצית כרטיס הלוך-ושוב ת"א-י-ם) = 37.75 ש"ח. זמן נסיעה: 3:30 שעות(!) נזקים: עמידה ברכב נוסע במשך למעלה ממחצית השעה לאורך מרבית הנסיעה מהרצליה לת"א (אתם רוצים שיותר אנשים יסעו בתחבורה ציבורית?! האוטובוסים לא מצליחים לעמוד בלחץ שקיים גם ככה!). כאב ראש מנסיונות קריאה במהלך הנסיעה. מוזיקה מזרחית נוראה במשך חלק נכבד מהזמן, ודממת אלחוט בשאר הנסיעה. רווח: מספר עמודים בחומר לתולדות המחשבה המדינית א' (קריאה בקשב חלקי בלבד). שני מאמרים לאייל ערוכים ומוכנים (הידד! כיפאק לפטופ!). בהייה ארוכת-טווח בחיילות נאות-מראה. יצאתי מביתי ב-8:30, ובקושי הספקתי להגיע לשיעור הראשון שלי ב-12:30. זה יעיל זה? אני נשאר עם הרכב, אם לא אכפת לכם. מחר: דובי נוסע לעבודה במרכז ירושלים עם אוטובוס, ומנסה נואשות לחזור לאוניברסיטה בזמן לשיעור, בלי לצמצם את שעות העבודה שלו לשעתיים... |
|
||||
|
||||
בסדר, אבל בנסיעה ברכב, רק הדלק היה עולה לך 37 ש"ח, ואיפה כל ההוצאות שמסביב. בשאלת המחיר נטו, ברור שאוטובוס (לפחות בינעירוני) מנצח. מצד שני, כמו שהוטח בי לא מעט, זו בכלל לא שאלה של כסף. |
|
||||
|
||||
While we are discussing means of commuting, I would like to ask the honourable proffesor to resolve this age-old question once and for all. Does ‘Shin’ ‘Kof’ ‘Reish’ have or have not got legs? :-)
|
|
||||
|
||||
אכן, כשאני כותב באיל אני מוצא שקשה לי להתנער מהכתיבה, לקום וללכת. שאלתך מרמזת שעשוי להיות לכך יסוד פיזיולוגי, ואני מתכוון לבחון את האפשרות הזו בקפידה. אגב, אני מכיר מישהו שאחרי כמה שעות צ'ט קם מהכיסא כדי לקחת כוס מים, ואחרי צעד וחצי גילה שהרגליים שלו רדומות לגמרי, קרס-נפל ונקע את הקרסול. מכאן אני נאלץ להסיק שאולי רגליים אין, אבל קרסול נשאר תמיד (או לפחות הוא הראשון לחזור). |
|
||||
|
||||
So the uncertainty remains. I was referring to your initials ‘Shin’ ‘Kof’ ‘Reish’ that spell the Hebrew word ‘sheker’. I was enquiring whether the saying “La’sheker ein raglayim” is correct? Please let me know when you make any headway in your investigation.
I must take this opportunity to apologise for the typo in the spelling of your title in my previous post, I was laughing too much when I wrote it. |
|
||||
|
||||
yes, I did get the pun in your question the first time. (small wonder, it being a spinoff on my copyrighted pseudonym...:-)
|
|
||||
|
||||
בכמה הזדמנויות האם משתלם לי למכור את רכבי הפרטי ולקחת רכב מהעבודה ו לוותר על חלק מהשכר שלי. התוצאה המפתיעה של החישוב הזה היא שרכב פרטי בשווי של כ 35000 ש"ח עולה לבעליו בסביבת ה 1500 ש"ח לחודש (החישוב כולל הוצאות דלק ואחזקה, רישוי, ביטוח, מימון וירידת ערך). |
|
||||
|
||||
זו נראית לי הערכה ריאלית. אוטובוס היה עולה כ-500 ש"ח בשביל שימוש מקביל (תלוי מה הרכיב הבינעירוני, העירוני לא עובר 200 ש"ח). |
|
||||
|
||||
מכונית היא לא השקעה, אלא כלי עבודה ודבר המספק הנאה. כמה שווה מערכת הסטריאו שלך ומה הריבית האלטרנטיבית תמורתה? |
|
||||
|
||||
אני חוזר ואומר, אני נוסע במכונית. (ואפילו יש לי מערכת סטריאו.) אני לא שולל את הערך שבנוחות ובהנאה. אבל תמיד קצת מוזר לי כשאנשים לוקחים את צריכת הדלק שלהם, משווים למחיר האוטובוס ואומרים ''אוף כמה יקרה התחבורה הציבורית'', ומייד מסיקים שמכונית חוסכת כסף. גם אתה אמרת את זה. אני בכלל לא בטוח שזה נכון. מכונית יקרה יותר, נוחה יותר, והבחירה בה תלויה ברמת החיים שאנשים מעוניינים לאפשר לעצמם ובאיך לצרוך אותה. |
|
||||
|
||||
לא השוויתי מחירים כלל וכלל. כדי להעמיד דברים על דיוקם - לצרכי יום יום - בעיקר לנסיעות קבועות ל -ומהעבודה במיוחד אם מקום העבודה בעיר, שום דבר לא ישווה לתחבורה ציבורית, מכל זוית ראיה. העובדה שבישראל תעלת בלאולמיך היא הדבר הקרוב ביותר שאי פעם התקרבה למערכת הסעה תת קרקעית בתל-אביב היא בזבוז ועוול משווע. אותו הדבר בנוגע לרכבות נוסעים בין עירוניות או מהפרברים וכבר עמדו על כך רבים וטובים ממני. אין זה מוריד מערכה של המכונית, אשר לא נמדד בכסף ישיר, כמו שערכה של דירת מגורים לא נמדד בפרמטרים של השקעה - לא קונים אוטו לשימוש או בית למגורים כדי למקסם רווחים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |