בתשובה להאייל האלמוני, 29/03/04 19:54
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209405
כן?
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209407
נדמה לי שהאייל האלמוני התכוון ל"אכלנו כמה דברים ביחד, שתינו כמה דברים ביחד" שאמר ויצמן על קברו של רבין. מצחיק? לא במיוחד.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209412
טוב, זה לא אותו דבר. רצח זו דרך טרגית למות. אבל גם לרבין היה סיבוב-קריקט מצויין, הוא הספיק והשיג הרבה בחייו. ובסופו של דבר גם מת לפני שהספיק להפסיד בבחירות, לפרוש "למדבר הפוליטי", ולמות אחרי עוד כמה שנים ממחלה, ו/או במצב של סניליות. ובזכות הרצח גם יזכרו אותו כשכל שאר מנהיגי העבר, חוץ מבן גוריון אולי, יישכחו. בקיצור- שיחק אותה בגדול.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209540
את יודעת שאת מעוררת כאן ויכוח אוף- טופיקי- כי-
רבין היה מנהיג הרבה יותר כריזמטי, הרבה יותר "משכמו ומעלה" משמעון פרס שהפסיד לביבי בהפרש מזערי
לרבין גם היתה יותר אמינות בצד הפלשתיני ואולי האינתיפאדה השניה היתה נמנעת?

ואין לדעת מה היה קורה אילו וכו' וכו'
כן, ו...? 209548
מה הקשר בין זה לבין מה שאני אמרתי (שרבין חי טוב, ומת טוב)?
209603
מדבריך עולה כאילו רבין מת רגע לפני נפילה גדולה, רגע לפני שיעלם מהחיים הציבורים
אין בגישה כזאת מן האמת כי האיש חי ופעל והיה אהוד והיה פורה- כשאת אומרת כי הוא היה רגע לפני נפילה את גורעת מכבודו של מי שהיה ראש ממשלה ושר בטחון במשרה מלאה ואהב את זה
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209770
I dunno, Esti, I still have pretty strong sad memories of the days after the murder, and the expression you used made me feel very uncomfortable.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209790
צר לי אם דרכתי לך על מקומות כואבים. לא לכך התכוונתי.
לי עצמי ברור מאוד מה ניסיתי להגיד, אבל נראה לי שכל נסיון להבהיר לכואבים את כוונתי רק יחמיר את המצב. אז קבלי התנצלות, ובואי נחתום פה את עניין רבין.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209792
אני מבין מה ניסית להגיד ובלי שום קשר לרבין אני ממש לא מסכים עם מה שאמרת. החיים זה לא סיינפלד וממש לא הייתי רוצה לפרוש מהם בשיא (מי שרוצה, תפאדל שיפרוש, אבל שלא יקבע כלל כמו "עדיף למות כש..."). כמובן שאינני יודע, אבל נראה לי סביר להניח שגם רבין לא מאוד השתוקק לפרוש באותו הרגע.

אדם שחייו נלקחו ממנו (קריא: נרצח) לא "שיחק אותה בגדול" בשל כך בשום צורה ואופן. אין מצב בו קורבנות רצח יוצאים מורווחים.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209794
ראה נא המשך תגובה להדר, ואני מקבלת את דבריך.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209796
ראיתי וקראתי כלפי מעלה בפתיל והכל ברור עכשיו. נפרוש בשיא :) ?
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209795
רגע! אני אעצבן אותך עכשיו עד הסוף: אני טוענת ששייח יאסין (שחוסל, כלומר חייו נלקחו ממנו), שיחק אותה בענק!
האיש היה חולה מאוד, לפי עדות מקורביו. אז קיצרו לו את החיים בקצת, והוא הפך לשאהיד-כל-השאהידים, וייזכר לנצח בתולדות האיסלאם. מה דעתך על זה?
[זכור, שאם זה נכון לגבי יאסין, זה נכון גם לגבי אחרים, ואז זו רק שאלה של כאבים אישיים ולאומיים...]
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209798
היינו צריכים לפרוש בשיא :)

דעתי על זה היא שמשהו חולה בתרבויות שאוהבות קדושים מעונים ושמפארות כמעט עד סגידה את זכר המתים (בגלל שהם מתים). האם יכול להיות שרוח הרפאים של יאסין מרוצה עכשיו? מאוד יכול להיות, אבל לא הוא הכתובת שבה צריך לחפש ערך חיי אדם.
ערך חיי אדם... 209799
אילו הייתי אחת מווכחני-האייל, הייתי עושה מזה מטעמים (ע"ע המאמר המוסגר שלי לעיל, על כאב אישי, וכאב לאומי, ובמשתמע- יחסיות הדברים); אבל היות ואני לא (מהווכחנים לתיאבון), ומאחר שבכל זאת הבנו זה את זה, עוד לא מאוחר לעשות רברס קטן לשיא, ולפרוש משם בנחת, המ?
ערך חיי אדם... 209801
סבבה. למרות שאני ווכחן במקור, אני כבר מן הסוג העייף.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 209793
בכל זאת המשך: כל העניין התחיל מפיטר יוסטינוב. האיש מת מוות טבעי, לאחר חיים ארוכים ועשירים, ובהתחשב בכך שכל אחד מת בסוף, חשתי שאולי כדאי לציין את הטוב, בבחינת הודיה על חייו, במקום לשים שק ואפר מטאפוריים.
ואז זה הזכיר למישהו את וייצמן, ואת מה שהוא אמר על קבר רבין. טוב, אני לא אחראית לעזר-פהגדול-וייצמן. ומה שהוא אמר. בהקשר ובנסיבות שבהן זה נאמר,זה היה לא במקום. כ"כ לא במקום, שאפילו לא קלטתי את הקפיצה המחשבתית של האלמוני שהעלה זאת, וערן נאלץ לפרש לי אותה. אבל היות שרבין כבר עלה, חשבתי שיש גם הרבה מה להודות לגביו, (לא אוכל ושתיה!). זהו בערך.
עזר וייצמן תירגם את זה פעם, לא? 211202
מבינה לגמרי. לפחות אצלי, הצער על מותם של אנשים שחיו חיים ארוכים ומלאי תוכן - רבין, יוסטינוב, סבתא שלי - הוא במידה רבה עליי, שנותרתי בעולם בלעדיהם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים