|
||||
|
||||
"לפלפים פחדנים.........שלא מגיבים" הנה, אני "מכין לך כדור לנגיחה": איך בדיוק אנחנו לא מגיבים? ומה, לדעתך, צריך לעשות שלא עשינו/עושים? (בתשובתך, נסה לתת רעיונות ריאליים ולא "למחוק את הכפר עם שני פאנטומים") או שאתה מדבר רק על הפיגוע האחרון בירושלים? |
|
||||
|
||||
עכשיו בגללך הוא יכתוב עוד 3 כתבות מטומטמות. וסליחה למי שאולי נפגע מצורת הביטוי שלי, אבל זה מגיע בעקבות אכזבה מנסיון דיון כושל קודם שלי עם מר רונן, שהסתיים לפחות מצידו בחלומות ודמיונות (תגובה 199414), כך שכל בקשה ממנו לספק פתרונות רציניים נראית לי כיום נאיבית עד מאוד. |
|
||||
|
||||
לודביג, אני פשוט התייאשתי שם מסגנון הדיון הטרחני שלך. אני לא חושב - או יותר נכון, מתפלסף - כמוך. יש לנו פשוט גישות שונות לבעיות החיים ואני לא מוצא דרך ליישב אותן. |
|
||||
|
||||
מוסכם. קח לדוגמה את תופעת המחבלים המתאבדים. אני מאוד מוטרד מהתופעה, ואף יותר מהתופעה עצמה, מאי האפשרות לדיון עם אנשים שמאמינים בחשיבותה (אימהות כמו אום-נידל, דוקטורים ערבים למיניהם, מנהיגים ערביים אחרים, המתאבדים עצמם ועוד). אני באמת ובתמים לא יודע כיצד להשפיע על אוסף אנשים אלה בצורה הגיונית של דיון (ברגע שקומץ מנהיגים ערביים מסויים מחתים על עצומה כנגד פיגועי התאבדות *מטעמים פראקטיים* גרידא ותוך הצהרה רבתי שהם לא מגנים את המתאבדים בעיקרון בגלל איזשהו צו מוסרי חלילה, זה מייד גורר שקומץ מנהיגים אלה פשוטו כמשמעו *מוחרם*). כשלאחרונה ניסיתי לפתוח בדיון עימך, ועל אף ההבדל העצום לכאורה גם בכיוון הדיעות שלך ביחס לדיעות של אלה המצדדים בפיגועי ההתאבדות, וגם כנראה בהבדל הקטן יותר בין הבדלי התפיסות המוסריות של שנינו, לעומת הפער המצוי בין התפיסה המוסרית שלי לזו של מצדדי פיגועי ההתאבדות, למרות כל זאת, עלתה בי ומקננת בי שוב אותה תחושה מטרידה שדיון אינו מן האפשר אפריורי, ובעקבות תשובתך האחרונה המאששת חשדותיי אלה, תחושה זו רק התחזקה. זה אכן נובע מגישות שונות לחיים, שאף משפיעות על צורות דיון וחשיבה שונות. עדיין, אני מוצא את זה מטריד, ואם גם אתה מוצא זאת מטריד על אף טרחנות הקטע דלעיל, אז לפחות הצלחנו לגשר על משהו אחד פעוט ולמצוא common ground כלשהו, קטן ופסימי עד כמה שיהא. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש מוצא את זה מטריד. אני יכול לומר לך מדוע, אבל זה עלול להישמע מתנשא, אז נא קח בחשבון שהכוונה שלי היא לא להעליב ושאיני מזלזל בך. הנחת היסוד הקיומית שלך - ויש עוד אנשים כמוך - היא שאנחנו חיים בעולם שהוא עולם מנומס-יחסית, ושכללי משחק מסויימים מקובלים בו על כולם. למשל, ברור לך שכולם רוצים רק לחיות ולתת לחיות, ואם הם מתרגזים או מתנהגים בצורה אלימה זה רק יכול להיות בגלל שמישהו עשה להם עוול נורא. זה לא נכון. זה נכון לגבי היהודים, בהכללה, אבל היהודים הם עם מעוות, with good reason. היהודים לא חושבים (בהכללה) במושגים של אנחנו-חזקים-אז-בוא-נכבוש-את-אדמת-השכנים-המנייקים. אצלנו הצבא הוא צבא הגנה, ולא יעלה על דעתנו למנות שר מלחמה במקום שר ביטחון, כי עצם צירוף המילים הזה נשמע לנו ברברי. אבל הוא לא ברברי. הוא בסך הכל די בריא. מדינה אינה שונה בהרבה מחברה כלכלית. איזו חברה כלכלית דוגלת ב'חייה ותן לחיות' מול מתחריה? איזו חברה כלכלית לא שואפת לנגוס ממתחריה כל פלח שוק אפשרי? נכון שיש חברות יותר אגרסיביות וברוטליות מאחרות, ויש עסקים שמסתפקים בפלח שוק מצומצם ונוהגים בצניעות מסויימת. גם זו אסטרטגייה. אבל בגדול, הרעיון הזה של להיות תוקפנים ולהפעיל כוח על הסביבה אינו זר לטבע האנושי, גם לא למדינות, ואצל עם בריא לא דרוש גירוי גדול במיוחד בשביל שהיצר הזה יבוא לידי ביטוי בשטח. החברה הפלשתינית היא כיום חברה של אוטומטונים שטופי מוח ומנהיגי כנופיות פשע כל כך מושחתים ואלימים שאריק שרון הוא לידם כבש צחור. אלה אנשים שחולמים על דם, מסתערים על מכוניות מפוייחות בכדי למשות מהן איברים קרועים, ומאוננים על תמונות של אוטובוסים שרופים. אין לך מה לדבר איתם, לודביג אחי. הם בקריזה של הרג. אין לך מה לדבר איתם, אין לעיתונות הישראלית מה לפרסם את תמונותיהם ושמותיהם ולראיין אותם, אין טעם להתלוות למבוקש בג'נין כמו שעשו ב-ynet לא מזמן... אין בזה טעם וזה רק מאדיר אותם ונותן להם הרגשה, מוצדקת, שאתם (אנחנו) נמשכים לכוח של הטירוף שלהם, כמו שאשה לפעמים נמשכת לאדם שמתעלל בה, כי נשים נמשכות לכוח בעל כורחן. |
|
||||
|
||||
מצאתי גם מאמר שעוסק באמירה האחרונה שלך. עכשיו תאר לעצמך שהיא היתה גם ערבייה... סליחה, אני מייד חוזר. |
|
||||
|
||||
גיל גיסי מצד החתולה, כתבת כי: "לא יעלה על דעתנו למנות שר מלחמה במקום שר ביטחון, כי עצם צירוף המילים הזה נשמע לנו ברברי... אבל הוא לא ברברי. הוא בסך הכל די בריא" וכן כתבת: "החברה הפלשתינית היא כיום חברה של אוטומטונים שטופי מוח ומנהיגי כנופיות פשע כל כך מושחתים ואלימים שאריק שרון הוא לידם כבש צחור. אלה אנשים שחולמים על דם, מסתערים על מכוניות מפוייחות בכדי למשות מהן איברים קרועים, ומאוננים על תמונות של אוטובוסים שרופים. אין לך מה לדבר איתם, לודביג אחי." אני רק יכול להסיק מצירוף שני אלה שהיית רוצה שגם החברה היהודית על-מנת להבריא תהפוך לאוסף אוטומטונים שטופי מוח החולמים על דם ומאוננים נאקרופילית על גוויות אויביהם. ניסיתי לרמוז בתגובה הקודמת כי מטריד אותי שחוסר התקשורת ביננו מזכיר לי את חוסר היכולת בתקשורת עם מחבלים מתאבדים. בין אם הבנת אותי לאשורי או לא, נראה שתגובתך האחרונה מהווה עוד מסמר לארון האנאלוגיה הקשה שערכתי (ושוב, אתה מוזמן לקרוא אף את ההסתייגויות שרשמתי בתגובה ההיא לגבי המצאותם של הבדלים במוסריות). בשורה התחתונה, כמו שאני לא יכול לדון עם מחבלים מתאבדים, אני גם לא יכול לדון עם דוגמטיים פחות גרועים מהם מוסרית המיוצגים באתר על-ידך ועל-ידיי, למשל, אורי פז, שגם איתו שיחותיי מסתיימות בדרך-כלל במבוי סתום המגיע מצידו הוא. אמנם, כמו שאמרתי, החלק הראשון באנאלוגיה גרוע יותר מוסרית מבחינתי מהאחרון, אבל לצורכי אפשרות הדיון (הפורה) גרידא התוצאה היא אותה תוצאה, ערב רב של סיסמאות ודוגמות לגביהן יש מוכנות בדיקה ובחינה only so far. שבת שלום, לודביג נ"ב, כל-כך נמשכתי לכוח הטירוף שלהם, שתפסתי את אישתי בשערותיי ומשכתי אותה אלפי קילומטרים עד אוסטרליה (וכאישה, על אף הכאב בקרקפת, לא נותרה לה כל ברירה אלא להימשך בעל-כורחה ב/ל כוחי זה). |
|
||||
|
||||
שוקי, אני כתבתי מאמר שלם על מה שאפשר לעשות ונפתחה נגדי חקירה. אני לא מאמין בלהתגרות במשטרה ובפרקליטות. פה יש ידיעה שמתמצתת את הנאמר במאמר, ואם תיכנס לתגובה מספר 6 ייתכן שתוכל לקבל גם עותק ממנו: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2825139,00.h... |
|
||||
|
||||
לא היית אמור להיות עכשיו בעיראק עם הכורדי? |
|
||||
|
||||
רבנו בגלל קערת מרק. |
|
||||
|
||||
גיל לא יודע אם ידוע לך, אך YNET היקרים אינם מאפשרים גישה לאתרם המהולל לאלו מבינינו המחוברים לאינטרנט מחוץ לישראל ללא תשלום חדשי, שאני עקרונית מסרב לשלם ראה הודעתם האם תוכל לפרט אך במעט? |
|
||||
|
||||
בבקשה: http://www.nfc.co.il/archive/001-D-35000-00.html?tag... עובד? |
|
||||
|
||||
אהההה קראתי והאמת היא שהצדק עימך ועדיף באמת שלא תוסיף דבר מעבר לכך. מדהים אותי רק לראות איך תוך כמה דורות חלק מאיתנו מתחילים להשמיע דיעות המזכירות את אלה שאנו מכנים ''חיות'' ואנחנו עוד העם הנבחר...תאר לך מה קורה בעמים אחרים... |
|
||||
|
||||
ניסיתי להזהיר אותך בתגובה 202707 ... |
|
||||
|
||||
כן, אבל אתה יודע את ההבדל בין חכם לפיקח... |
|
||||
|
||||
אאל''ט, פיקח - זה שלא נכנס מראש לצרות שהחכם מצליח לצאת מהן. אבל בטח יבוא מישהו ויאמר שזה בדיוק ההיפך. אופ טופיק - זה מזכיר לי את הפתגם לגבי ''ראש לשועלים'' ו-''זנב לאריות'' - פעם עשיתי סקר קטן ע''מ לגלות מה דעתם של הרוב לגבי מה טוען הפתגם שמוטב להיות. והינה להפתעתי גיליתי שחלק למדו שמוטב להיות ראש לשועלים וחלק שמוטב להיות זנב לאריות. מסתבר שזה תלוי תקופה ותלוי מורה... |
|
||||
|
||||
אתה רואה, אני תמיד חשבתי שעם החכם והפיקח זה הפוך |
|
||||
|
||||
בכל הפעמים ששמעתי את האמרה על החכם והפיקח, זה היה כבית שוקי. באשר לשועלים והאריות, אני יודע כמוך, שההעדפה במקור היא להיות זנב לאריות. בחיים, כמובן, יש הרבה סיטואציות אחרות; אפשר אז סתם להתעלם מהפתגם, אבל חינני למדי להשתמש בו בהיפוך, במודע. דוגמה ששמעתי פעם בשיחה אמיתית עסקה בילד שנולד בדצמבר, וכאשר הגיע המועד להכניסו לכיתה א' שייכו אותו למחזור של השנה שאחריו (ונאמר: "העדיפו שהוא יהיה ראש לשועלים"). בערך כמו שמישהו יגיד, בסיטואציה כזו או אחרת, "הצלחתי לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה". אבל אם אנשים באמת קיבלו רושם שהפתגם הוא הפוך, זה אכן יפה, ואולי מעורר מחשבות על רוח התקופה. |
|
||||
|
||||
יש גם וואריאנט מקורי של אלון מזרחי שנימק את שאיפתו לשחק באירופה: "אני צריך להיות ראש לשועלים ולא זנב" (מתוך "הוצא מהקשרו 3") |
|
||||
|
||||
ויש כאלה שמעדיפים להיות זנב לשועלים במקום ראש לאריות, אבל אני משוחד... |
|
||||
|
||||
"תוך כמה דורות" ממה? הגירוש של תש"ח? |
|
||||
|
||||
שממנו היינו אמורים ללמוד שלא משתלם להיות נאצים? כי תוך פחות משנות דור גרמניה הפכה להיות המדינה העשירה בעולם? |
|
||||
|
||||
כן.....לזאת בדיוק התכוונתי. את הכדור שהכנתי לך לנגיחה בתחילת הפתיל אני לוקח חזרה, ובכך מסיים את המשחק ונס ממך הביתה מפחד שמה אפגע גם אני מהירי הגורף שלך מול אוכלוסיה שלמה תקווה אני שהפרקליטות עושה את עבודתה נאמנה בכלל, ובעניינך הפתוח, בפרט עלה והצלח |
|
||||
|
||||
לפעמים כשקוראים את מה שהשמאלנונים כותבים, אפשר לחשוב שמי שהקים את המדינה הזאת אלה היהודים הגלותיים שנשארו באירופה בשנות ה-1930, עלו לרכבות לאושוויץ וכרו את קברותיהם בעירום בבאבי יאר - ולא ה"חיות" שגירשו את הערבים ב-1948 ו-1967. |
|
||||
|
||||
נמצא ימני אנטישמי. בעצם זה לא חדש. ע''ע הלחי והאצל וקשריהם עם מדינה מרכז אירופאית מסויימת... זכורני במעורפל |
|
||||
|
||||
מזל שהמדינה המרכז אירופאית סירבה לעסקה עם הלח''י-צורר-היהודים, תארו לכם את י. שטרן מצדיע במועל יד...לא נעים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |