|
||||
|
||||
המאמר מסביר באופן מפורש וברור ביותר, מדוע הדוגמא שלך אינה שקולה להצעה המדוברת. |
|
||||
|
||||
אבל אם קראתי את המאמר ועדיין כתבתי את הדוגמא, זה אומר שאני טיפש וצריך להצביע לי על מראי המקום המדוייקים שמראים את הטעות שלי. קצת סובלנות למשכילים פחות - אני לא מנסה לשכנע אותכם שאני צודק, אני מנסה לראות איפה אני טועה. |
|
||||
|
||||
נסה את "שני האנשים שצוטטו במאמר זה מתייחסים לאפשרות אחרת; על-פי תסריט זה, יוזז קו הגבול בין ישראל לפלסטין, כך שיישובים פלסטיניים מסוימים, דוגמת יישובי ואדי ערה, ייכללו בריבונותה של המדינה הפלסטינית. איש לא יגורש מביתו ומאדמתו." המאמר לא אומר "מה פתאום כושי סמבו מתלונן כשאומרים לו לעזוב את ביתו ולעבור לארץ אחרת". אלא הוא שואל "מה פתאום כושי סמבו מתלונן, שהשלטון אליו הוא מתנגד עובר למקום אחר, ובמקומו בא שלטון איתו הוא מזדהה". גם את זה אפשר לבקר, אבל ביקורת חייבת להיות על העמדה המקורית ולא על עמדת קש. |
|
||||
|
||||
הטיעון הוא ששני האנשים שצוטטו במאמר חושבים שישראל היא אפשרות *רעה פחות* מהמדינה הלשתינאית, זה, כמובן, לא אומר שזו האפשרות ה*טובה ביותר*, ולא מונע מהם, כאזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית, את הזכות לנסות ולשפר את האפשרות הזו כדאי שתהיה קרובה עוד יותר לאפשרות הטובה ביותר. השאלה אם הרעב בא אל סמבו, או אם סמבו יגורש אל הרעב היא שאלה חסרת חשיבות, אף אחד לא רוצה לרעוב, וזה שאדם לא רעב עדיין לא מונע ממנו את הזכות להלחם למען לשיפור חייו. |
|
||||
|
||||
אתה זה שפספס. יזהר טרח להדגיש את ההבדל בין ההצעה עליה הוא דן לבין גירוש, וכתב שלדעתו גירוש זה לא מוצדק. הטיעונים שלך בתגובתך האחרונה אכן מהווים ביקורת מוצלחת על הטיעונים של יזהר, כיוון שהם אורתוגונליים לעניין הגירוש. אבל, הבחירה של גדי דוקא בדוגמא של גירוש אינה עניינית או לכל הפחות מסיטה את הדיון. |
|
||||
|
||||
סלח לי, אבל מתי בדיוק דיברתי על "גירוש"? בפני בוב עומדות שתי בחירות: להישאר בארץ או לחזור למולדת. מאחר שהבחירה היא בידי בוב, אני לא רואה הרבה הבדל בין "לעבור לארץ אחרת" של בוב ובין העברת הריבונות שעליה מדברים - זאת מכיוון שלבוב אין בעייה עם המיקום הפיזי שלו - יש לו בעייה עם איכות החיים במדינה שהוא חי בה. הערבים, אם תועבר הריבונות עליהם לרשות הפלסטינאית, יחיו במדינה אחרת, עם איכות חיים אחרת. |
|
||||
|
||||
עמדת קש? איזה מין קו בדיוק אפשר להעביר? הצפוניים שבין הקוראים יודעים שערביי ישראל - נוצרים, מוסלמים, דרוזים ובדואים - לא חיים רק איפה שנוח להעביר את הקו. הם חיים בחיפה, בנצרת, בעמק יזרעאל, בגליל. זוהי המדינה שלהם. הם מבקשים להיות בה אזרחים שווי זכויות. זה מאוד מוצדק, ואני מתפלאת שהם מתקוממים רק עכשיו, אחרי עשרות שנים של אפליה בחינוך, בתשתיות, וביחס התושבים היהודים. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שזה לא מוצדק, או שכן אפשר להעביר קו. |
|
||||
|
||||
כמו גדי, גם אני קראתי את המאמר, וקראתי אותו שנית אחרי התגובה שלך, ולא מצאתי הסבר, בטח לא מפורש וברור, למה הדוגמא שלו לא רלוונטית. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |