|
||||
|
||||
המצב היום באמת שונה מהמצב שהיה כאשר הוקמה המדינה. מה שאת מתארת זה לא אפליה. את מגבילה את עצמך בשל אמונתך בתחומים שונים, אחד מהם זה עבודה בשבת. אין לזה שום קשר לעובדה שאני או כל אחד אחר עובד בשבת. את מתעלמת מהשאלה שלי שעומדת בבסיס העניין: האם לשיטתך יש דברים שלכלל אין רשות לכפות על המיעוט? |
|
||||
|
||||
מי זה ה"כלל" בשאלה שלך? האם זה המדינה וחוקיה? האם זה החברה והלחץ שלה? האם זה היהדות? כי לכל אחד מהם יש הגדרות אחרות. |
|
||||
|
||||
ה''כלל'' בהקשר זה הוא המדינה וחוקיה. |
|
||||
|
||||
מה שהמדינה וחוקיה לא רשאים לכפות על הפרט, בתנאים של ימינו, הוא התנהגותו של אדם בתוך פרטיותו. מחוץ לה, כאשר התנהגותו משפיעה על הסביבה, המדינה רשאית לחוקק חוקים שישפיעו על הפרט. אני מקווה שהתשובה מספקת אותך. |
|
||||
|
||||
היא אינה מספקת אותי. לא כל השפעה על הסביבה היא פגיעה. החוקים ואכיפתם צריכים למנוע פגיעה בפרטים השונים ואינם צריכים להתערב בחיי הפרט כל עוד אינו פוגע או מנסה לפגוע במישהו אחר. |
|
||||
|
||||
כמובן אפשר להשתעשע כאן בדיון ארוך של מה זה "פגיעה". כדי לקצר זאת אומר שבשבילי "השפעה על הסביבה" זה כמו אצלך "פגיעה בסביבה". הרי אם אף אחד לא חושב שמעשה מסויים הוא פגיעה, למה שמעשה זה יאסר? |
|
||||
|
||||
זה מסוג הכללים שאני מאוד אוהב. יש הרבה מקום להיות יצירתי איתם. "כאשר התנהגותו (של אדם) משפיעה על הסביבה, המדינה רשאית לחוקק חוקים שישפיעו על הפרט." למשל אפשר להגיד שכשאת כותבת כאן דברים שאינם לרוחו ופוגעים ברגשותיו של קורא מסויים, את משפיע על הסביבה שלך בצורה שלילית, ולכן צריך לחוקק חוק שימנע ממך לעשות זאת ? |
|
||||
|
||||
לא *צריך*. אבל אפשר, למשל, למנוע ממני לכתוב שהיה צריך להרוג מישהו. על אף שזה רק דיבורים, ויש לי זכות דיבור. כלומר הכל עניין של גבולות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |