|
למה פשע חייב בעונש (ז"א באופן מוסרי הרי אי אפשר להחזיר את ביצוע הפשע לאחור, ומצד שני אם נזיק לפושע זה הרי פשע בפני עצמו)?
אני לא חושב שמה שאני דיברתי עליו שונה כל כך מכלל האצבע אותו אתה הגדרת. בכל אופן ברור שאתה רחוק מאמיר הרבה יותר ממה שנדמה לכם.
ההגנה של ביצעתי פקודות לא מקובלת עלי. ההחלטה להלחם ולהרוג יכולה להיות בלתי שגוייה אם הוא משוכנע (למשל) שהויאטנמים מנסים לפלוש לארה"ב ושהוא אחד מאלה שיכולים לעצור את הפלישה (או אפילו אם הוא יודע שהויאטנמים עוסקים ברצח של האומה ההודית)...
הקו של "כל הריגה שנעשית במלחמה מוכרזת היא מוצדקת" הוא פרשנות לא מדויקת שלך לדברי, ולכן אין מדרון חלקלק, ויש הבחנה ברורה (בין סיכון חיים, הריגה ורצח).
אני שמח לראות שלא נטרפה עלי דעתי ויש עוד שחושבים שיש הבדל סמנטי בין רצח להריגה. ושאר הפסקה מקובלת עלי במאה אחוז (למעשה זה מה שטענתי, אין איסור יהודי-נוצרי על הרג אלא על רצח) (אם כי כמו שרמזת, יש כתות נוצריות שלא מקבלות גם הריגה כדבר מוסרי).
|
|