|
||||
|
||||
עוד קצת חומר רלוונטי: http://wwwstaff.murdoch.edu.au/~serge/wittgenstein/W... |
|
||||
|
||||
חומר מטריד. תוספת מטרידה לא פחות (מעין "יישום ויינינגריאני"?), מתוך כמות אדירה של מאמרים עליו: שם המאמר: Joyce, Svevo and Weininger חלוקת החומר: I. Svevo: Joyce's pupil and Austrian Jew יש גם רשימת מקורות.II. Women III. Jews IV. Conclusion (אגב: המאמר והדיון כאן מטרידים אותי מאוד. אבל כבר התבטאו על כך המשתתפים.) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האם אתה מכיר את עבודותיו של ויינינגר? מה דעתך על מה שכתב, ממה שקראת עד כה? |
|
||||
|
||||
הוא נראה מעוות, אבל בפיסקה ההיא על הדור העקום שבו חושבים בצורה קומוניסטית והאמת אינה אמת (אם אני זוכר נכון) מצאתי כמה הקבלות לתקופתנו. אני לא בטוח שתיאודור הרצל לא היה מסכים עם הרבה ממה שנכתב שם, אגב. גם להרצל היו התבאויות קשות מאוד לגבי היהודים. |
|
||||
|
||||
תסביר בבקשה. לא ממש הבנתי למה אתה מתכוון. אנא פרט אם תוכל. |
|
||||
|
||||
חלק מזה מתאים להיום: the time of a superficial anarchy with no feelings for Justice and the State; a time of communist ethics, of the most foolish historical views, the materialistic interpretation of history; a time of capitalism and of Marxism; a time when history, life, and science are no more than political economy and technical instruction; a time when genius is supposed to be a form of madness; a time with no great artists and no great philosophers; a time without originality and yet with the most foolish craving for originality; מעבר לזה, אם אתה רוצה להוציא ממני ציטוטים מרשיעים, אני לא מעוניין. אולי בפעם אחרת, אם תפרסמו את המאמר השני שדיברנו עליו, הנוגע לסכסוך היהודי-ערבי. אני מרגיש שמיציתי את הדיון כאן ואמרתי את מה שיש לי לומר. אני מודה שקשה לי להתמודד עם חומה בצורה של אנשים עיקשים, אטומים ועיוורים כמו אלה שמצאתי כאן. אבל אני בכל זאת מקווה שהדברים שנאמרו ונחשפו כאן יחלחלו ובסופו של דבר ישפיעו.כשהגעתי לארץ מארה"ב ב-1980 גיליתי כאן עם בהמי במיוחד, עם משטרה שמרביצה למי שבא לה. הקמתי ארגון שלדעתי גרם לשינוי אמיתי, ואולי גם שימש השראה לארגונים אחרים - כמו "קו לעובד", שמקימתו היתה אחת הפעילות שלנו ב"אור אדום". לפני פעילות "אור אדום" והקמת מח"ש לא היתה חדירה של ארגוני זכויות לתוך המשטרה והשמאל פחד להתעסק עם המשטרה (יוסי שריד פחד לקרוא לארגון שלנו "אור אדום - נגד אלימות שוטרים". הוא רצה לתת לזה שם חלבי יותר. אני התעקשתי לקרוא לתינוק בשמו). אילצנו את המשטרה להתמודד איתנו, ולהיפתח בפנינו. עכשיו, כמו שאתם מבינים ממה שכתבתי, יש חדירה מאסיבית של הארגונים האלה לתוך המשטרה. הרבה יותר מדי מאסיבית. כך שאולי גם לי יש חלק ביצירת העיוות החדש הזה. פתאום הפכתם מעם בהמי לעם של פולטיקלי קורקטים מסורסים, ועברתם מקיצוניות אחת לשניה. במקום שגברים בהמיים ושקרנים ישלטו ברחובות, שולטות כאן עכשיו נשים בהמיות ושקרניות. פעם פחדתם מהמשטרה, היום אתם פוחדים מנעמ"ת. כולי תקווה שבסוף נמצא אלטרנטיבה לא-בהמית, או לפחות פחות בהמית, ושתתגברו ולו במעט על פחדנותכם העדרית. |
|
||||
|
||||
בלילות הן עושות קנוניות. ובבוקר איילת השחר משכימה את הגברים ושולחת אותם לעבוד קשה. האייל אינו משקף את העם בישראל, לפיכך העם הבהמי לא הפך לעם של פוליטיקלי קורקטים מסורסים אלא מצאת את אותה פינה בה אנו הפוליטיקלי קורקטים המסורסים (כאחד!) מתחבאים. |
|
||||
|
||||
ראשית, אני באמת אשמח אם תתייחס לויינינגר. שנית, אני אוותר על הטכניקה שבה אתה משתמש לעיתים, כפי שהתברר בתגובות עד כה למאמר, שבמסגרתה הייתי אולי אומר" "כן, אנחנו עיקשים, אטומים ועיוורים. אנחנו גם יורים לעצמנו ברגל פעמיים ביום". דבר שלישי, במאמר כתבת שכבר 2000 שנה רודות הנשים בעם היהודי הרופס. פתאום זה הפך ל-10-20 שנה, מאז שהגברים הבהמיים והשקרנים הפכו לפודלים פולטיקלי-קורקטיים? אולי תחליט? ולסיכום, בסופו של דבר יש לך אוסף של טענות נגד החברה הישראלית ונראה שאתה מנסה לקשור אותן דרך הפמיניזם. כאן, לדעתי נעוצה הטעות שלך - הטענות, קשות ככל שיהיו, פשוט לא קשורות האחת לשניה, ובגלל ההתעקשות שלך לקשור אותן לפמיניזם הטענות שלך (ויש לך כאלו שאני מסכים איתן. אני למשל בעד השוואת השירות הצבאי לגברים ונשים למשל) נבלעות בים רקמות-החיבור המופרכות שביניהן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |