|
||||
|
||||
אני אניח שלא מדובר בתגובה צינית (בכלל, משפטן ישראלי בכיר סביר שלא היה מגיב תחת הכינוי "משפטן ישראלי בכיר", מעין אבחנה שכזו) ואשאל: היכן יש כאן כפייה אנטי-יהודית? המעורבים הם אנשים שבחרו שלא להתחתן כדת משה וישראל ומדינת ישראל הכירה ברישומם כ"נשואים", ועל כן מה בדיוק נכפה כאן, ועל מי? |
|
||||
|
||||
עצם ההכרה בנישואים אזרחיים כ''נישואים'' לכל דבר, היא פגיעה בחוק הנישואין המקובל בישראל, לפיו זוג נשוי הוא כזה שנישא על-פי תורת ישראל. האקט של הפסק המשפטי שזכה ב''אייל'' לציון בתור סקופ חדשותי, מצביע על היותו אוכף חוקית-משפטית אופציה לנישואים אזרחיים וסדקים באיזון העדין המתקיים בחברה יהודית שסועה במחלוקות מימין ומשמאל, ובין דתיים לחילונים. כך שיש בפסק הדין הזה פגיעה אנטי-יהודית חמורה בעצם היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית אלמנטרית. ''יש שופטים בירושלים'', אמר בזמנו מי שאמר. אך נראה שמאז אמירתו זרמו הרבה מים בירדן, וכבר אין שופטים בירושלים. טחנות הצדק מעוותים את האמת, וכופים על הציבור היזראלי חילוניות בכפיית הר כגיגית אנטי-יהודית. |
|
||||
|
||||
אני אנסה לחזור על השאלה שלי שוב. היכן יש כאן כפייה אנטי-יהודית? המעורבים הם אנשים שבחרו שלא להתחתן כדת משה וישראל ומדינת ישראל הכירה ברישומם כ"נשואים", ועל כן מה בדיוק נכפה כאן, ועל מי? |
|
||||
|
||||
והיה ולא הייתי ברור מספיק - הסטטוס קוו הוא כזה שמדינת ישראל מכירה בנישואים (מכל סוג) שנערכו בחו"ל. מה שנשתנה הוא שהיה חוסר בחוק (זה מה שנקרא "לקונה", נכון?) - לא עוגן הסדר המשפטי של פירוק נישואים שכאלו. בית המשפט, פסק, לדעתי, בצורה ההגיונית ביותר: איך שנכנסים - כך יוצאים. אם נכנסים כדת משה וישראל נפרדים כדת משה וישראל, ואם נכנסים בנישואים אזרחיים שמוכרים על ידי המדינה נפרדים בצורה אזרחית, על כל המשתמע מכך. |
|
||||
|
||||
ומעוות - לא יוכל לתקון. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |