|
||||
|
||||
זהו עוד ניסיון אווילי של בית המשפט העליון לכרסם באיזון העדין של "מדינה יהודית ודמוקרטית". זוהי פגיעה חמורה ב"סטוטוס קוו" החברתי (המדומה), במוסד המשפחה וביהדותה ההיסטורית של מדינת ישראל. בשל פסיקות משפט שכאלה, מדינתנו חדלה מלהיות יהודית ברמה האלמנטרית. אשר על כן, קריאתי לכל יהודי התפוצות להפסיק לאלתר את זרימת הירוקים והיורואים לקופת המדינה. מוטב שתתרמו את המאני לכיסה של מדינת מגוריכם, שכן אף היא דמוקרטית לכל דבר, ואולי אף יותר מרפובליקת הבננות היזראלית, אשר בה תחת מסווה משפטי מעוות לחלוטין נאכף מחטף חילוני תוך כפייה אנטי-יהודית בעליל. אל תניחו את כספכם על קרן הצבי !!! ראו הוזהרתם בעוד מועד !!! |
|
||||
|
||||
אני אניח שלא מדובר בתגובה צינית (בכלל, משפטן ישראלי בכיר סביר שלא היה מגיב תחת הכינוי "משפטן ישראלי בכיר", מעין אבחנה שכזו) ואשאל: היכן יש כאן כפייה אנטי-יהודית? המעורבים הם אנשים שבחרו שלא להתחתן כדת משה וישראל ומדינת ישראל הכירה ברישומם כ"נשואים", ועל כן מה בדיוק נכפה כאן, ועל מי? |
|
||||
|
||||
עצם ההכרה בנישואים אזרחיים כ''נישואים'' לכל דבר, היא פגיעה בחוק הנישואין המקובל בישראל, לפיו זוג נשוי הוא כזה שנישא על-פי תורת ישראל. האקט של הפסק המשפטי שזכה ב''אייל'' לציון בתור סקופ חדשותי, מצביע על היותו אוכף חוקית-משפטית אופציה לנישואים אזרחיים וסדקים באיזון העדין המתקיים בחברה יהודית שסועה במחלוקות מימין ומשמאל, ובין דתיים לחילונים. כך שיש בפסק הדין הזה פגיעה אנטי-יהודית חמורה בעצם היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית אלמנטרית. ''יש שופטים בירושלים'', אמר בזמנו מי שאמר. אך נראה שמאז אמירתו זרמו הרבה מים בירדן, וכבר אין שופטים בירושלים. טחנות הצדק מעוותים את האמת, וכופים על הציבור היזראלי חילוניות בכפיית הר כגיגית אנטי-יהודית. |
|
||||
|
||||
אני אנסה לחזור על השאלה שלי שוב. היכן יש כאן כפייה אנטי-יהודית? המעורבים הם אנשים שבחרו שלא להתחתן כדת משה וישראל ומדינת ישראל הכירה ברישומם כ"נשואים", ועל כן מה בדיוק נכפה כאן, ועל מי? |
|
||||
|
||||
והיה ולא הייתי ברור מספיק - הסטטוס קוו הוא כזה שמדינת ישראל מכירה בנישואים (מכל סוג) שנערכו בחו"ל. מה שנשתנה הוא שהיה חוסר בחוק (זה מה שנקרא "לקונה", נכון?) - לא עוגן הסדר המשפטי של פירוק נישואים שכאלו. בית המשפט, פסק, לדעתי, בצורה ההגיונית ביותר: איך שנכנסים - כך יוצאים. אם נכנסים כדת משה וישראל נפרדים כדת משה וישראל, ואם נכנסים בנישואים אזרחיים שמוכרים על ידי המדינה נפרדים בצורה אזרחית, על כל המשתמע מכך. |
|
||||
|
||||
ומעוות - לא יוכל לתקון. |
|
||||
|
||||
לא מובן הקשר בין הפסיקה לבין מבול המזומנים המורעפים עלינו מכל עבר. אשמח אם תבאר זאת בשפה המובנת גם למשפטנים זוטרים. המדינה מכירה זה זמן רב בנישואים אזרחיים, (תוך הקפדה על הדרישה לערוך קירקס בקפריסין), הפסיקה באה על מנת להסדיר בחוק את הליך ההפרדות שלא מתרחש רק במשפחות יהודיות יראות שמיים אלא גם אצל אנשים מגעילים כאלה, טפו טפו טפו, גויים. מתוך היכרות עם הגווארדיה שמופיעה במחוזי ובעליון אני לא מבין למה אתה חושב שהניק שלך אמור להוסיף משקל לדבריך. |
|
||||
|
||||
יש לקוות (אם כי לא להמר) שמשפטן ישראלי בכיר היה עושה שימוש במילה ''איוולת'' ולא בצורה ''אוויליות'', וממעט בשימוש בסימני קריאה מטופשים ומיותרים. וזה בלי להיכנס לתוכן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |