|
||||
|
||||
לא אשחית עקב התחייבויות קודמות לסופ"ש זה. זאת, למרות ש"גדלה צעקתם את פני יהוה". חוץ מזה כרגע מצאתי רק שלושה מתוך העשרה. אחד במצרים, אחד בארה"ב ואחד בתימן (אין לי כרגע זמן לחפש את הקישורים). מי יודע, אולי ישנם עוד שטרם הגיע שמעם לאוזניי? כי זה עדיין אינו מכניס אומה זו למניין המין האנושי. המינימום שלי, עבור אומה שנחשפה לערכים ההומניסטיים הוא פרומיל ממנה. עבור בניה הנמצאים במערב - לפחות 1% שיתמוך באופן פעיל בערכים האוניברסליים של קדושת החיים, חופש, השכלה ביקורתית ושיוויון. |
|
||||
|
||||
אפילו לא אחוז אחד? אני משוכנעת שיש כאלה גם אצלם. ומה עם אלו שחתמו על מסמך ז'נווה, למשל? מעניין מה יגידו רוב האנשים שתשאל (מחוץ לישראל) על תמיכת *ישראלים* בערכים האוניברסליים של קדושת החיים, חופש, השכלה ביקורתית ושיוויון. |
|
||||
|
||||
בתגובה 181502 הגדרתי קריטריונים. כשתראי לי איש רוח פלשתינאי המוכן לכנות את אחמד יאסין או את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי "רוצח בן מוות" (או משהו שווה ערך), יהיה על מה לדבר. כשמישהו יפגין שם - ואין שם משטר אימה כברוב מדינות ערב - כנגד קדושי אל אקצא, ארגונו של ערפאת, יהיה על מה לדבר. לא איכפת לי אם יהיו אלו רק עשרה סטודנטים שהם רק ממוצא ערבי היושבים בUCLA. בדיבורים ובגינויים כלליים חסרי כל משמעות מעשית, כולל הפגנת רגשות כשחקנים מחוננים, אין אתם בעייה. נוכחתי בזה אישית במפגשים אישיים ובפעילויות משותפות. כל פעם שמחוייבותם לקדושת החיים, לאחווה בין העמים וכו' עמדה למבחן משמעותי - הם נסוגו. אז את משוכנעת? גבי את זה בעובדות! כן, גם באנשים בארץ תמצאי כאלה, אבל גם אחרים, ולא מעטים. כמה מהם אף יחרפו נפשם כדי להגן בגופם על ביתה של משפחת מחבל שתמכה במעשיו וקוראת לאחרים ללכת בעיקבותיו. כמה פלשתינאים פגשת המוכנים לחסום בגופם, מתוך עקרונות הומניסטיים, את המפגע עצמו, בדרך למסעדה ישראלית? לא כולנו אותו הדבר, לפחות לא בדברים שבאמת חשובים. |
|
||||
|
||||
חירוף נפש מתוך עקרונות הומניסטים לא נראה לי כמדד לשום דבר, אלא כקיצוניות לשמה, וכנ''ל כינויים כגון ''רוצח''. כתוצאה מכך, אני נאלצת להאמין למה שאומרים וכותבים הוגי דעות ערבים, כיוון שאיני מצפה מהם לחרף נפשם. עכשיו עשה את הגיגול במקומי - לא פעם ולא פעמיים קראתי מאמרים אשר נכתבו ע''י מוסלמים, ומגנים את הטרור הפלשתינאי ואת אזלת ידו של ערפאת, כולל המאמר המפורסם בו שולל היסטוריון פלשתינאי (שאת שמו שכחתי) את מהות הלאומיות הפלשתינאית ואת מהות הטענה הפלשתינאית על ארץ ישראל. |
|
||||
|
||||
אני מצטער, אבל עם הנמצא בעימות אלים ולא נמצא בו קומץ, אפילו בגלות, המכנה את המנהיג, או לפחות את אחד ממנהיגי אירגוני הטירור המתנגדים למנהיג, רוצח, בין אם זה נכון ובין אם לא (דוגמאות? "בוש רוצח", "שרון רוצח" - בפי אותם פסיכים המעידים על קיומו של גרעין מוסרי לעם), הינו עם ובעצם אומה - מתועבים. אני לא זוכר את המאמר עליו את מדברת, אך אם מדובר בפרופ' פואד עג'מי, הוא כבר נכלל בשלושה. הגינויים האחרים עליהם את מדברת, גם אם הם כנים, עדיין אינם מספיקים. זה כמו העיתונות הפלשתינאית והמפגינים הקוראים נגד השחיתות של הרש"פ, כאשר הם יודעים טוב מאוד שמדובר קודם כל בשחיתות אישית של ערפאת, אך הם נמנעים מלגנותו אישית. כך גם הטירור. הם גם יודעים בדיוק שאותו ערפאת אינו אשם ב,אוזלת יד". למעשה הוא זה ששיגר את הפיגועים מלכתחילה (יום אחרי החתימה על הסכם אוסלו). גם לאחרונה, עם הכנס הסכם ההודנה לתוקף, כאשר כל אירגוני הסירוב הפלשתינאים הסכימו לה, הוא נתן הוראה חד משמעית ופומבית על המשך הפיגועים1. למרות זאת, לא תשמעי איש מהם אפילו מציין עובדה זו, ולא משנה היכן הוא יושב, שלא לדבר על שימוש במילה הנוראה ההיא, אותה עם עדין נפש זה מתקשה להעלות על דל שפתיו...חוץ מבמקרים מאוד מסויימים. 1 הוא העביר מיידית סכומי כסף גדולים ל"קדושי אל אקצא", האירגון היחיד שלא קיבל את ההודנה, האירגון הכפוף ישירות לו. |
|
||||
|
||||
1. מתי העביר עראפת סכומי כסף כאלה?? 2. יאיזה פיגוע בדיוק היה "יום אחרי הסכם אוסלו"? או יומיים? או שנה? 3. די להסתה הישראלית נגד עראפת! |
|
||||
|
||||
לגבי 1 - עניתי. חפש בעיתונים של אותו הזמן. לגבי 2 דיברתי על מועד השיגור - ראה את תגובה 178170 . |
|
||||
|
||||
" כמה פלשתינאים פגשת המוכנים לחסום בגופם, מתוך עקרונות הומניסטיים, את המפגע עצמו, בדרך למסעדה ישראלית?" בצה"ל, במשטרה ובמשמר הגבול משרתים כמה וכמה ערבים שהראו ומראים נכונות כזו, אם כי אינני יודע אם דוקא מתוך "עקרונות הומניסטיים", וכנראה שהם לא יעמדו בקריטריונים שלך ל"אנשי רוח". אני גם לא מבין למה נטפלת לאנשי רוח פלסטינאים דוקא. איזה איש רוח צרפתי, נורבגי, הולנדי או בלגי אתה מכיר ש-"מוכן לכנות את אחמד יאסין או את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי "רוצח בן מוות" (או משהו שווה ערך)"? אני אפילו מתקשה לנקוב בשמותיהם של יותר מקומץ אנשי רוח ישראלים שכאלה. |
|
||||
|
||||
אסור לשכוח שמאחורי כל ''סיכול ממוקד'' וחלק מ''תאונות העבודה'' ישנם אותם פלשתינים המדווחים לצה''ל בזמן אמת |
|
||||
|
||||
כפי שאמרו לך יש פלסטינאים שעוזרים לישראל אפילו באופן אקטיבי. אבל, נראה שמה שאתה רוצה זה למצוא איש רוח פלסטינאי, שאכן מתנגד לכיבוש הישראלי ורוצה מדינה פלסטינאית עצמאית, אבל למרות זאת מגנה את האנשים שעוסקים בטרור בצורה חריפה ובפורומים בין-לאומיים (רצוי ב''הארץ'' או באינטרנט). זה לא כל כך מפליא שקשה למצוא כאלה (למרות שאני לא חושב שבלתי אפשרי). גם ההשוואה לישראלים היא לא ממש הוגנת. זאת בגלל שלמרבה הצער, אנשים נוטים שלא להתנגד באופן פומבי לפעולות פסולות כאשר הן נעשות למען מטרה שהם מסכימים לה. כך למשל, רוב האנשים שמתנגדים לכל מני פעולות של הצבא בשטחים חושבים שמטרת הפעולות האלה היא שימור הכיבוש, והיא מטרה שלילית. בעקרון, היית מצפה שמעם מוסרי כמו היהודים, יהיו אנשים שיגנו באופן פומבי (רצוי בין-לאומי) פעולות בעייתיות מבחינה מוסרית גם אם הם חושבים שיש''ע הוא שלנו לנצח. ולכן היה אפשר לצפות שנראה גם אנשי רוחי ימניים שהם פעילים ב''בצלם'', עוזרים לפלסטינאים למסוק זיתים, וכו'. בפועל זה לא קורה. |
|
||||
|
||||
מן הסתם אתה לא מודע לביקורת שהיתה נגד האצ''ל והלח''י לפני קום המדינה, ושהגיעה לשיאה בסזון. |
|
||||
|
||||
דווקא חיכיתי לתגובה הזו.. צריך לזכור שגם היום יש ביקורת פנימית בקרב החברה הפלסטינאית על הפיגועים ואפילו לחימה מדי פעם בין הפלגים השונים. מה שמפריע הוא שגם כאשר ברור שהמוטיבציה לביקורת, כמו אצל נוסייבה, מגיעה גם מסיבות מוסריות, בפנייות לקהל הפלסטיני (כמו בעצומה ההיא שנוסייבה ארגן פעם) הסיבות העיקריות שמודגשות הן פרקטיות. כ"כ צריך לזכור שבסופו של דבר יש התייחסות לאצ"ל וללח"י כגיבורים בארץ, ויש רחובות על שם מי שרצה לפוצץ אוטובוס ערבי בעזרת טיל. אבל, אני מודה שאני לא יודע מספיק על התקופה הזו. האם באמת עיקר הביקורת כנגד האצ"ל והלח"י נבעה מסיבות מוסריות? כ"כ האם ביקורת כזו הושמעה גם בפורומים בין-לאומיים? (למשל, האם היו אנשי רוח יהודים ציוניים בארה"ב שקראו לבגין או לשמיר "רוצח נתעב", שנדמה לי שזה מה שאפופידס מחפש אצל הפלסטינאים). לסיכום, אני גם מאמין (או לפחות מקווה) שיש הבדלים ברמת הליברליות והקנאות הממוצעת של היהודים והערבים. אני פשוט לא חושב שההבדלים הם כל כך קיצוניים כמו שאפופידס טוען. כמו כן, לצערי יש לי תחושה שמבחינות מסויימות אנחנו נמצאים בהתדרדרות באספקט הזה מאז 1967, כך שאני לא בטוח שאנחנו היום באותה רמה מוסרית שהיינו בתקופה שאתה מדבר עליה. |
|
||||
|
||||
אולי הם חייזרים? או חיות? יש מיש קרא להם ג'וקים מסוממים, אבל זו הוצאת דיבה על המסוממים: אני מכירה כמה מסוממים, והם בטח לא חולים בנפשם כמו הערבים. |
|
||||
|
||||
עדות אישית? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |