בתשובה לעוזי ו., 10/10/03 13:38
הלו, זה אינטרנט? 174831
אותו עיקרון (שבסוף תגובתך) תקף גם לגבי רון ערד? והחטופים מקולומביה?
הלו, זה אינטרנט? 174847
רון ארד נפל בשבי (של ארגון טרור, לרוע מזלו), ולא נחטף. המוטיבציה ללכוד בשבי חיילים בזמן פעילות מבצעית - כבר קיימת, והנסיון לפדות את השבוי אינו משנה את המצב מעיקרו.

למשא ומתן לגבי מי שנחטף כאזרח, כשהוא עסוק בענייניו הפרטיים יש השלכות כבדות לגבי המוטיבציה של ארגוני טרור לחטוף אותי, כשאני עסוק בענייני הפרטיים. זה רחוק מלמצוא חן בעיני.

המטיילים שנחטפו בקולומביה החליטו על דעת עצמם לטייל דווקא במדינה שחוטפים בה כעשרה אנשים מדי *יום*. אם ארגונים פרטיים רוצים לשלם תמורת שחרורם, זה עניינם (למרות שהם בוודאי גורמים נזק גדול לתיירים אחרים שיכנסו לקולומביה); אני מצפה שמדינת ישראל לא תתערב (בתשלום הכופר, ותסתפק בסיוע הומניטרי).
הלו, זה אינטרנט? 174960
החטופים מהר דוב, http://www.idf2000.co.il/kidnapinfo.htmlנחטפו, ולא נשבו, מה הכלל לגביהם?
הלו, זה אינטרנט? 174962
ה''חטופים'' מגזרת הר דוב נחטפו כחיילים.
הלו, זה אינטרנט? 175095
נכון, אבל המוטיבציה היחידה לחטוף אותם הייתה חילופי שבויים אופציונלים, הפעילות המבצעית בה הם עסקו הייתה פעילות שגרתית, הם לא נשבו במהלך קרב, אלא במהלך סיור שגרתי. לפי העיקרון שבסוף תגובה 174826, לא צריך לנהל משא ומתן לשחרורם, לא בגלל שלא אכפת לנו מהחטופים (של ההווה), אלא בגלל שכן אכפת לנו מהחטופים (של העתיד). אם ננהל משא ומתן שכזה, נעודד אירגונים עויינים להמשיך ולנסות לחטוף חיילים ישראלים.
הלו, זה אינטרנט? 175142
מנקודת מבט תועלתנית, מדינת ישראל צריכה להתנער מן החטופים שלה: שידעו בכל העולם שאין שום טעם לחטוף ישראלי, כי הוא ממילא ימחק מיד מן התודעה שלנו; לא נעשה שום מאמץ לשחרר אותו, וודאי שלא נשלם עבורו בשום דרך.
גישה כזו אמורה, מן הדין, לגרום לארגוני טרור להבין שאת המאמצים שלהם צריך לכוון לכיוונים אחרים.

אם כבר, הבה נכליל את השיטה: נפרסם שגם מההרוגים שלנו לא אכפת לנו. נאמר שאיננו מתכוונים להכנס למשא ומתן על הפסקות-אש, שהרי הצד השני ממילא אינו יכול לגרום לנו שום נזק (חוץ מלהרוג כמה אנשים, אבל ממילא לא אכפת לנו מהם). גישה כזו אמורה להקטין את המוטיבציה של ארגוני טרור להרוג ישראלים (מה הטעם להרוג אם זה לא מטיל פחד על הנשארים בחיים?)

אלא שכמובן, אנחנו יכולים להודיע הודעות כאלה עד שנתפקע, ואיש לא יאמין לנו: אוייבינו מכירים אותנו טוב מדי.

אפילו במקרה של החזרת גופות איננו מצליחים להעמיד פנים שלא אכפת לנו. יהודים היינו, ויהודים נישאר. אוייבינו יודעים גם את זה.
(המצרים לא טרחו עד היום לאסוף את גופות אלפי החללים שלהם ממלחת יום כיפור, הפזורים בסיני).

גם כאן - אם אנחנו מוכנים לשלם מחיר כבד על החזרת גופות, אין לחוטף שום סיבה להתאמץ לשמור על השבויים בחיים; ולמרות התובנה הזו, המובנת מאליה, אנחנו לא חוסכים שום מאמץ כדי להחזיר גופות של חיילים שנשבו.

ולאחר כל ההקדמה הזו, כשחוטפים אזרחים, אני מצליח להעמיד פנים בקלות שאינני מעוניין להכנס למשא ומתן (משום שאני חושש לאזרחים שיחטפו בעתיד). לו היו חוטפים בן משפחה שלי, העמדת הפנים הזו הייתה מתפוררת מיד.
באותו אופן, מכיוון שאני ביקשתי מן החיילים ההם לפטרל בגזרת הר דוב, אינני מצליח להעמיד פנים שלאחר שהם נחטפו הם מפסיקים לעניין אותי.
יפה אמרת‏1 175145
חשבתי שכל ישראל אחים, או משהו כזה.

1 באמת.
''כל ישראל חברים'' 175156
דווקא; "חברים" ולא "אחים". אם תרצה, גם זו דרך להסביר את ההבדל בין חייל לאזרח בהקשר הזה.
''כל ישראל חברים'' 175159
והסיפור הזה, שכולנו בניו של יעקב, הוא "מיתוס"? דוד יודע את זה?
''כל ישראל חברים'' 175163
אתה מן הסתם מבין שלא מדובר בהצהרה גנאולוגית, ושיש בשפה העברית עוד מלים פרט ל''חברים'' ו''אחים''.
''כל ישראל ערבים זה לזה'' 175174
לא.

כן.
''כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא'' 175177
לאחר עיון קצר גיליתי שאני מתקשה למצוא את השאלה בתגובה שלך.
''...כל ישראל, ואמרו אמן...'' 175178
האם אתה יכול להסביר לגבי "אתה מן הסתם מבין שלא מדובר בהצהרה גנאולוגית" משום שאני לא מבין?
''כל ישראל מירושלים'' 175179
לא כתוב ''כל ישראל אחים'', אלא ''כל ישראל חברים''. ואפילו אם היה כתוב ''אחים'', אין לזה שום קשר עם קיומו או אי-קיומו של אב היסטורי משותף. וכשאני מדגיש שלא כתוב ''אחים'', גם לזה אין שום קשר עם קיומו או אי-קיומו של אב היסטורי משותף.
וממילא כל בני האדם ''אחים'' (מה לי אדם הראשון, ומה לי לוסי מחדאר), וממילא לכל אחד מאיתנו יש מספר קטן מאד של אחים.
''מלחמת'' ולא ''מלחת''. 175157
ב/אורי? 175167
ב/אורי? 175170
נו, תגובה 174970.
בדיחה רעה 174861
אבד הקשר עם שליחנו בעיניין קולומביה, אילן רמון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים