|
||||
|
||||
לערבי/מוסלמי לא צריכה להיות בעיה להגיב כאן, אפילו באנגלית אם יש צורך. אבל שאל את עצמך האם היית, כיהודי, בוחר לבקר בפורומים מוסלמיים, פתוחים ככל שיהיו, ולהשתתף שם בדיונים. אף אחד לא אוהב ויכוח טוב יותר ממני*, אבל מכנה משותף הוא חשוב, לפחות לי אישית, כדי שהדיון יהיה מעניין ולא מתיש. לי קשה לדבר על פוליטיקה עם לא-ישראליים** כמו שקשה לי לדבר פילוסופיה עם מי שמעולם לא למד פילוסופיה. לא הייתי רוצה לקחת חלק בדיון ערבי-מוסלמי על הקונפליקט מכיוון שכנראה שלא הייתי נהנה ממנו כל כך, ואני מניח שאותו הדין תקף גם לצד השני. ___ * אולי חוץ מאשתי. והחברים שלה. וחלק מהחברים שלי. אה, והשכנים. בעצם, רב האנשים שאני מכיר אוהבים להתווכח יותר ממני - אבל זו לא הנקודה! ** אני לא יווני. |
|
||||
|
||||
אני, בהזדמנויות שונות, התווכחתי שעות על גבי שעות עם אמריקאים ואירופאים בנושאים פוליטיים, וכן, אפילו בנושא הסכסוך היהודי-פלסטיני. זה אכן קשה, אך אם היריב ראוי, זה בהחלט מואיל ומפרה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שמספיק לראות איך קיבלה קהילת האייל את ''דינה בארץ האיילים'' בשביל להבין איך יתקבל כאן פלשתינאי. |
|
||||
|
||||
דינה הציגה עמדה חד צדדית ביותר, ועל זה אנשים "תיקלו" אותה. האם יש בדבריך הנחה סמויה שאין אף פלשתינאי שמסוגל לראות את שני צידי המשוואה (גם אם בסופו של דבר הוא יתמוך בצד שלו)? ואגב, לי אישית קל יותר להקשיב אפילו לדברי הבלע הנוראים ביותר, כשהם באים מהצד שיש לו אכן סיבה לראות את עצמו כנפגע (כלומר- כל פלסטינאי, מישראל, מהשטחים, או מחו"ל), מאשר ממי שמעמיד פני משקיף נייטרלי, ואינו כזה, ועוד עוטף את שנאתו המפעפעת מכל משפט ומלה בדבריו, באצטלה של הגנה על צדק וזכויות אדם אוניברסליות. |
|
||||
|
||||
ואת מצפה שפלשתינאי לא יציג עמדה חד צדדית ביותר? יש בדברי הנחה שפלשתינאי שמסוגל לראות את שני צדי המשוואה, לא יוסיף לדיון שום דבר נוסף. ושהפלשתינאי שיוסיף, הוא כזה שרואה את הצד שלו של המשוואה. יש דברי הנחה שרוב הפלשתינאים, כמו רוב הישראלים, לא אובייקטיבים. |
|
||||
|
||||
נכון, אין דבר כזה "אובייקטיביות". אבל יש דרגות של חוסר אובייקיטיביות. אני מקווה שיש איפשהו פלשתינאי שמסוגל (ולא מפחד, לא מהיהודים ולא מהערבים) להציג עמדה שהיא חד צדדית, אבל לא "חד צדדית ביותר". האם התקווה הזאת מוגזמת? |
|
||||
|
||||
אם את יודעת מראש מה העמדה שאת רוצה לשמוע, מה הטעם בשמיעת העמדה? |
|
||||
|
||||
אתה מעוות את כוונתי, וזה פשוט מגעיל. שלום ולא להשתמע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |