|
התיאור שבעבודה הסמינריונית הוא באמת מאוד מדויק. הרב עובדיה מתייחס לקבלה בפסיקה שלו, אבל היא אינה מקבלת משקל מכריע. יש בזה הגיון ידוע - כותב הזוהר (כביכול) רבי שמעון בר יוחאי היה רק אחד התנאים, ואין סיבה לפסוק הלכה כמותו אם חבריו חלקו עליו.
זה לא סותר בכלל את תיאוריית גלגול הנשמות או כל דבר אחר.
בשאלות שהן מטבען לא הלכתיות אלא מחשבתיות יותר, ברור שהקבלה עדיפה בעיניי הרב עובדיה על הפילוסופיה היהודית הרציונלית, שאליה נדמה לי שהוא לעולם אינו מתייחס. אם הייתי יוצר סולם דרגה הייתי אומר שההלכה במקום הראשון, הקבלה במקום השני והפילוסופיה הרציונלית של היהדות במקום השלישי, אם בכלל.
|
|