|
אתה לא הבנת נכונה את המשפט . כתוב שם ששיתוף הפעולה עם המקובלים נכפה על ידי יוסף בידי דראי (ו"צ"ל " ויחסו האמיתי כלפיהם ) וזה ניכר מפסיקותיו . אז מהו באמת היחס האמיתי של עובדיה יוסף למקובלים ולקבלה ? ידיד שלי ,ירון ליבוביץ עשה על כך לאחרונה עבודה סמינריונית ואני מצטט משם את מסקנותיו : " תחילה, יש לציין שאנו רואים, שהרב מכיר את עולם הקבלה. בנספח שהבאנו בסוף עבודתנו הראינו שבפסיקתו של הרב יש אזכורים רבים של מלות מפתח השייכות לעולם הקבלה. אנו בחרנו לבדוק, לצורך הדגמה, שתי מלים בלבד, הזוהר והאר"י, אולם באמצעות ממצאי הנספח אפשר, לדעתנו להראות שהרב מתמצא בנושאים המופיעים בכתבים הקבליים. נוסף לכך, אי אפשר לומר שהרב דוחה מכל וכל את הטיעונים הקבליים כדברים שאין להתחשב בהם. הוא בהחלט מתייחס אליהם בדיונו ההלכתי, אבל אין הוא מיחס להם יתרון על הטיעונים הנבנים תוך שימוש בכללי המשחק ההלכתיים. לעניות דעתנו ניתן לומר, שהרב מתייחס גם לטיעונים הקבליים על פי כללי המשחק ההלכתיים, והוא מכיל עליהם כפי שראינו את הכללים מהעולם ההלכתי. אין כאן לדעתנו גם קבלה מוחלטת, כי לא ניתן לראות אצל הרב פסיקה עקבית לפי הטיעונים הקבליים. הרב מתייחס לטיעונים הנובעים מהעולם הקבלה, לפי העקרונות ההלכתיים." עד כאן ירון ליבוביץ'.כלומר הרב יוסף מכיר את הקבלה אבל אינו מתרשם ממנה יותר מדי .למה הוא בחר לפתע להישתמש בנושאים קבליים של גלגול נשמות כנושא לנאומים לרב עובדיה הפתרונים . אולי גם הוא החליט שזה טוב לרייטינג.
|
|