|
||||
|
||||
בבירור באמת אין כאן עקביות . וגם תלמידיו של שלום כאשר כתבו עליו מאמרים התייחסו לשניות הזאת באופיו.ובדיעותיו היו שהאשימו אותו שהוא נוטה למיסטיקה בעצמו ( וידוע שהוא למד קבלה בצעירותו אצל אחד המקובלים המועטים שהיו אז ). |
|
||||
|
||||
אלי, לאילו מתלמידיו של גרשום שלום אתה מתכוון? כמדומני תלמידיו ותלמידי תלמידיו מתחלקים בין אסכולות שונות ואף מנוגדות בחקר הקבלה. יהודה ליבס נחשב לחוקר שמרן. הוא מתיימר לייצג את "שלום האמיתי", שלדעתו היה מרוחק בגישתו למושא מחקרו. ליבס רואה בקבלה זרם המשקף אותנטיות יהודית שיש לה עקבות בספרות קדומה. גישה דומה ניתן למצוא אצל רחל אליאור. לעומת זאת, משה אידל נחשב ממבקריו של שלום; הוא רואה מעורבות של שלום במושא המחקר שלו וגישתו שוללת גילויים מוקדמים של הקבלה. מה דעתך? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |