![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ליוהנתן שלום תודה על התגובה ואולם כדאי שתקרא ישירות בספר בטרם תקבע כי אתה מניח כי הספר הוא ספקולטיבי יתכן עד מאוד כי תגלה בהמשך שתגובה כזו היא ספקולטיבית להבדיל ממבקרי הספר שלא טרחו לקרוא 520 עמ' קראתי היטב עשרות תעודות וספרים בנושא החומר כלל אינו דל והמגדלים ממילא גם אינם פורחים העובדה שהספר עיוני וספרותי כאחד אין פירושה שהעיון בו אינו מבוסס על מחקר או שהספרות שבו אינה בגדר ספרות יפה רשאי מחבר לכתוב במקצה מוגדר של ספרות בדיונית ורשאי מחבר אחר לכתוב במקצה מוגדר שני של מחקר ובאותה מידה ניתן לכתוב יצירה המשלבת את שני המישורים הללו יצירת המופת הגדולה של גרשם שלום מהווה לא רק מחקר מדויק אלא גם אחד הרומאנים ההיסטוריים החשובים שיצאו לאור בישראל במאה שעברה ובכך היא אוצרת גם הישג ספרותי בלתי מבוטל שלא שמו לב אליו מטבעו של המאדיום הכתוב שהוא יצירתי ומטבעם של דברים יצירתיים שהם אינם מחוייבים למסגרות כאלו או אחרות זה טבעם החופשי המקורי והרנסנסי של המקצועות ההומניסטיים העובדה שהתרגלנו ליצירות חד-מימדיות וחד-ערוציות אינה בהכרח סימן מובהק לנארותה של תרבות אלא רק לנכונותה להכפיף עצמה לסכמטיזציה ולמגירות |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ראשית, אני מבקש סליחה. אם הייתי יודע שאתה תקרא את התגובה שלי לא הייתי מעז להגיב על סמך עלעול שטחי בספר. באמת לא קראתי אותו בשלמות וברצף. שנית, האם קורא הספר יכול להבין איזה חלק הוא ספרותי, ואיזה חלק הוא פרי מחקר ? |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |