בתשובה לאפופידס, 30/07/03 13:44
''מכל סיבה שהיא'' 160711
נכון, ואילו מילת גברים נועדה להבטיח את נאמנות הזכר לריטואל השובניסטי-גברי, על ידי *הגברת* ההנאה המינית, אבל לא עם האישה.

ההסבר החבוי לברית מילה היא שהזכר יוכל להזדווג בצורה יעילה וטובה עם השכינה. אברהם אביהם, לפני שנימול, לא היה מסוגל להפרות בזרעו את האלוהות. העורלה גרמה לכך ששיפכתו ניטפה על הריצפה. לאחר המילה, העור הוסר ולא חסם את הזרע, שניתז בחוזקה ישר לפתחה המצפה של השכינה, היא ההתגשמות הנשית התחתונה של האלוהות.

ולא, אני לא המצאתי את זה.
אז מי כן? 160715
מרתק 160842
מהיכן זה?
ברית זרע בין אדם לשכינה 160965
אני אתן רק כמה דברים בקצרה. ראשית, כל נושא המילה קשור לקשר עם האלוהות. פתיחת הבשר מסמלת *ומאפשרת* את היפתחותו של האדם לאלוהיו. לכן רק מי שנימול מסוגל לעבודת האל, כי הערל סגור בבשרו ובנפשו. לא רק שהערל לא מסוגל, הוא גם אינו רשאי. אחד המקורות לכך הוא הפרוש על "וירא אליו [אל אברהם] יהוה" (ברא') והפרשן אומר בפרוש "עד לא אתגזר אברהם הוה אטים כיון דאתגזר אתגלי כלא ושרא עליה שכינתא בשלימו" (זוהר). ז"א, לפני שאברהם עבר ברית מילה, הוא היה אטום ולאחר הברית הוא נהייה גלוי ופתוח לנוכחותה המלאה של השכינה. צריך לזכור כמובן שבטרמינולוגיה הזו, שכינה היא הנוכחות הנקבית של האלוהות בעולמות התחתונים.

פתיחת בשר הפאלוס הכרחית אם כן לעבודת האל. זה מזכיר לי את כל סיפור קורבנות האדם (נדמה לי שכתבתי על כך בצמד המאמרים "הביאה הגדולה" דיון 1422 ודיון 1432). יש לעבור דרך ברית המילה על מנת לחוות את האל. שוב, במסגרת הנחת המצע המיני של הדת, ההוויה הארוטית שלה, הסיפור הזה מתלבש יפה מאד. צריך לזכור גם ש"ארוס" זה לא רק סקס, והיוונים הקדומים (הדת האורפאית ואח"כ אריסטו) ראו בארוס את הכוח המאחד שמדביק בין מהויות שונות בעולם.

כריתת העטרה היא האמצעי דרכו האדם יכול לחשוף את סוד ההוויה, כש"סוד" הוא שמה של ספירת הפאלוס "יסוד". ברית המילה אם כן היא הדרך לחקירת האמת של הבורא, וחיתוך העטרה מאפשר את החדירה (שים לב למונחים) לתוך מערכת לימוד התורה.

אשר לטיפטוף הזרע מהאבר הערל, הנה אחד המקומות "עד שלא אתגזר אברהם ההוא זרעא דיליה לא הוה קדישא בגין דנפק בגו ערלה לתתא, לבתר דאתגזר נפק ההוא זרעא בגו קדישא ואתדבק בקדושה..."(זוהר). לפני שאברהם נימול זרעו לא היה קדוש משום שהוא יצא ונדבק לערלה, וכו'.

למי שמתעניין אני יכול להפנות למחקריו של חוקר היהדות הגדול, אליוט וולפסון.
ברית זרע בין אדם לשכינה 161190
מעניין מאוד, אם כי, נדמה לי כי לעיתים הגישות המיסטיות, האינטרדיסציפלינריות הללו הולכות רחוק מדי בנסיונן להבין ולתבנת את המציאות האנושית. אבל אני לא יודע, ייתכן שוולפסון ‏1 מסתמך על עובדות הסטוריות מבוססות ולא רק מיתוסים, ספרי כישוף ותבניות מושאלות מתחום אחד לשני.

1 סקירת ספר שלו העוסק גם בנושא המילה: http://www.esoteric.msu.edu/VolumeII/WolfsonReview.h... .
ברית זרע בין אדם לשכינה 161333
אולי יעניין אותך לקרוא עוד כמה דברים בנושא, כולל "מדוע לסביות יהודית היא בלתי אפשרית".


חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים