|
||||
|
||||
נדמה לי שמטרת המאמר להציג את כהנא כמי שתרם לציונות, לפחות 'בדרכו שלו'. גם אם ניתן לאמר שדרך זו היתה שנויה במחלוקת, וקיצונית, הרי שאין שום התנגדות בפורום הנכבד שאכן הנ"ל תרם למפעל הציונות. כהנא לא היה השנוי במחלוקת היחיד: גם הרצל שנוי במחלוקת, גם בגין היה, גם שמיר. בן גוריון הורה מפורשות לגרש אנשים, רבין היה מעורב בפעולות הטרנספר. יש אומרים אפילו על אריק שרון שהוא פושע מלחמה. דרכה של ההסטוריה שהיא שזורה עם הפוליטיקה. בתור שכזו, אחדים, בעלי כח פוליטי, לוקחים לעצמם את התהילה, ואחרים נשארים זנוחים. כך הונצחו כל האמורים לעיל בדרכים שונות, וכהנא, כך נדמה, נותר זנוח. הדיון צריך להתפתח בכיוון של האם נכון וראוי להנציח את כהנא כחלק מאבות הציונות, ולא בכיוונים פוליטיים עכשוויים, חישובים דמוגרפיים וכד', לכך יש פורומים אחרים. זו היתה מטרת המאמר. כמו בדיונים אחרים באייל, גם הדיון הזה הופך להיות לא ממוקד, סוטה ממטרתו העיקרית ומפספס. (תורמים לכך אנשים משני צידי הקשת). |
|
||||
|
||||
אני, שמהווה חלק מ''הפורום הנכבד'' אם אינני טועה, ממש לא מסכים עם הטענה ש''הנ''ל תרם למפעל הציונות''. אלא אם תרומה שלילית נחשבת תרומה. הוא תרם למפעל הציוני בערך כמו שמוסוליני תרם למפעל האיטלקי. |
|
||||
|
||||
אבל ממש מאוד בערך. מוסוליני השפיע הרבה יותר על העם שלו. כהנא היה וכנראה ישאר תופעה שולית בנוף הישראלי וטוב שכך. |
|
||||
|
||||
דיברתי על תרומה, לא השפעה. |
|
||||
|
||||
ההערה נכונה בכפוף לתיקון זה: הדיון צריך להתפתח סביב השאלה, האם הנידוי והחרם שהוטל על כהנא ועל דעותיו הינו לגיטימי. נראה לי, שהנידוי והחרם של כהנא ודעותיו - כמו היחס המופגן פה כלפיי - מעידים יותר מכל על טבענו, כבני אדם. |
|
||||
|
||||
איזה יחס מופגן כבר קיבלת פה? מישהו ניסה להשתיקך? רק הפנאט מצליח לזהות רדיפה בכל חוסר הסכמה. |
|
||||
|
||||
מתי נשאלת, לאחרונה, מהי דעתך על "גויים"? נכון, אפשר לתרץ את הצורך לשאול שאלה כזו באלף תירוצים מלומדים, אך האמת הינה פשוטה. מאחורי השאלה מסתתרת הנחה שאינה מחמיאה לנשאל. |
|
||||
|
||||
את הבעת תמיכה בעמדותיו של כהנא. כהנא הביע יחס שלילי משהו ל''גויים''. לפיכך, ומכיוון שהתממת (או שבאמת לא ידעת) בנושא זה, שאלו אותך. |
|
||||
|
||||
תוכל להוכיח את טענתך, כי כהנא הביע יחס שלילי משהו ל"גויים" באשר הם גויים? וגם אם כך הדבר - יש לי דעה שונה מזו של כהנא בכמה וכמה עניינים. וזה (בהנחה שאתה צודק) הינו אחד מהם. לדעתי, אין שום מקום ל*שנאה* בכלל כלפי כל אדם בעולם, לרבות כלפי אוייבנו. השנאה, לדעתי, הינה דרגה נמוכה של רגש, שהאדם החכם צריך להימנע ממנה ולהיאבק בה. מותר וגם טבעי לכעוס. מותר וגם טבעי להילחם באוייב, אפילו עד חורמה. אבל "שנאה" לזולת, אפילו לאוייב, מה תועיל? נזקה של השנאה עולה בהרבה על תועלתה, לדעתי. |
|
||||
|
||||
אנחנו לא פה בשביל לקבל מחמאות. אכן נשאלתי בעברי מספר פעמים על דעותי לגבי גויים. אפילו לא פעם ולא פעמיים פיקפקו בזה שאני רואה את עצמי כיהודי (אוי... אפילו את עשית את זה בתגובה 159297), רק בגלל שאני סולד מיהדות לאומנית. המרחק בין להרגיש לא מוחמאת (בגלל אי הסכמה או נסיון לברר עמדות) לבין להרגיש הרגשה של נידוי וחרם, הוא מרחק די גדול. הדבר שמקטין אותו הוא אכן פרנויה האופינית לצדקנים. |
|
||||
|
||||
הדיון יתפתח סביב מה שבא לאנשים לדבר עליו. אין פה כללים על מה מותר לדבר ועל מה לא. נא לא לנסות לכפות את מה שמעניין אותך על אחרים. תודה. |
|
||||
|
||||
אפילו על אריק שרון! לאן הגענו? |
|
||||
|
||||
שיעשע אותי "יש אומרים אפילו על אריק שרון שהוא פושע מלחמה" (וראה גם תגובה 159541). אאל"ט, ה"יש אומרים" הוא בית המשפט, מה שהופך אותנו לאחת המדינות הדמוקרטיות היחידות בהן פושעי מלחמה נבחרים לראשי ממשלה. (אני יודעת שזו תגובה שתורמת להפיכת הדיון ל"לא ממוקד, סוטה ממטרתו העיקרית ומפספס". אבל לא יכלתי להתאפק, איך הכנסת את זה שם בנון-שלנט כאילו אשמתו של שרון היא מעשיה מבדחת) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כיוונתי לסיפור משנת 97-98' (אאל"ט), בנוגע לתביעת הדיבה שהגיש שרון נגד "הארץ". בית המשפט דחה את תביעת הדיבה והסיק ששרון אכן הונה את בגין ואת הממשלה ב-82'. |
|
||||
|
||||
אה, לא. אדייק: "נתפס בשקר גס לראש הממשלה ולחברי הממשלה בזמן מלחמה". ד"א, אם רוצים, אפשר ללכת גם לכיוון הזה: ונניח ונמצא שפוליטיקאי X שיקר (לממשלה, לבגין, לעיתונאי, לא משנה). האם יהיה זה הפוליטיקאי הראשון שמשקר? האם לא כל הפוליטיקאים משקרים? למה לצאת נגד מישהו אחד ולא נגד האחרים? ז"א, גם אם נמצא שמישהו שיקר, הרי שזהו פוטנציאלית פרט חסר משמעות: לדעתי, עם זאת, זהו פרט משמעותי. |
|
||||
|
||||
ידוע והוכח שג'ורג' טנט, ראש הCIA, הוא פושע מלחמה שרצח את העם העיראקי. לא,אדייק: ג'ורג' טנט סיפק לבוש מידע שגוי(ואולי שיקרי) לגבי המלחמה בעירק והצידוקים לה. הייתי אומר שזה חתיכת הבדל. |
|
||||
|
||||
בסופו של דבר, בית המשפט העליון לא פסק בשאלה ''האם הונה שרון את בגין'', ודחה את התביעה מבלי לדון בשאלה זו. |
|
||||
|
||||
לא פחות. אפילו טכנית, נדמה לי שאבות הציונות כבר מזמן לא באותו מצב צבירה שהיה מאפשר להם להגיד מה הם חושבים על הרעיון הזה. אולי נכריז עליו כאחד מאבות היהדות, וזהו? |
|
||||
|
||||
כלתו כיוונה לכך כבר בסוף הפיסקה הראשונה. |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי שהיא רמזה להוא עם סינדרום טורט מאלי מקביל. |
|
||||
|
||||
זאת היתה ''היא'', ולא ''הוא''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |