|
||||
|
||||
ששוב מספרים לכם המון על הממוצעים, ולא נותנים שום מידע על סטיות התקן. |
|
||||
|
||||
אבל כן אומרים שהפער גדול... בנוסף, כדאי לשים לב שזו כנראה פעם אחרונה שתוצאות כאלה מתפרסמות, ע''י גוף אובייקטיבי, כחלק מהקיצוץ בתקציב משרד החינוך קוצץ כל התקציב לביצוע מחקרים כאלה, כולל מחקרי השוואה בין לאומיים. |
|
||||
|
||||
אחרי שפורסם לפני כמה חודשים על פיטורי מורים מפאת קיצוצים בתקציב, עמנואל רוזן החליט לגלות לצופי תכניתו "זה הזמן" את האמת: למשרד החינוך בכלל לא חסר כסף, הוא פשוט מוציא אותו על דברים שנראים לרוזן מיותרים: 8 מיליון שקלים על חברות באונסק"ו, ו-11 מיליון שקלים על מחקרים וסטטיסטיקה (כך, לבן על גבי שקופית). עכשיו רוזן בטח מרוצה. |
|
||||
|
||||
שמעתי בבוקר את אריק כרמון מה[משהו משהו] לדמוקרטיה1מציין שבישראל ההשקעה בחינוך היא מהגדולות בעולם המערבי. אמנם עדות שמיעה, אבל נדמה לי שאין לו איזה אינטרס מוגדר לשקר. מצד שני, הפיתרון שלו לרמה הירודה של ההשכלה\\\\חינוך בארצנו זה לדאוג יותר למעורבות הקהילה בבית הספר היסודי ולהגביל את ההתערבות הישירה של משרד החינוך בביצוע.לא ממש הבנתי איך זה יעזור אבל מכיוון שהרדיו במכונית שלי הוא חד כיווני הוא לא הגיב לבקשות שלי להסבר יותר מפורט. 1 לא זוכר בדיוק, הייתי באמצע החלפת נתיב. |
|
||||
|
||||
המכון הישראלי לדמוקרטיה ( http://www.idi.org.il/ ). הסבר יותר מפורט לגבי הרפורמה המוצעת, בכתבה מהמהדורה המודפסת של "הארץ": לגבי ההשקעה בחינוך, אאז"נ, זה נכון במונחי אחוז מהתוצר, או במונחי הוצאה לנפש, אבל במונחי הוצאה לתלמיד – לא ממש, כיוון שהתפלגות הגילים בישראל היא לא-מערבית (ואם יורשה לי, נדמה לי שבתגובתו עוזי ו. כיוון לעובדה שלישראל יש בחצר האחורית מדינת עולם-שלישי). |
|
||||
|
||||
כמה עצוב. נראה כאילו ישראל מנסה לאמץ באופן חלקי את המודל האמריקאי, אם כי ללא שום סיבה טובה - המודל המבוזר האמריקאי נובע מכך שבמערכת 50 מדינות וכמעט 20,000 אזורי רישום. במערכת קטנטנה כמו זו הישראלית, ביזור - לדעתי - יגרום רק לשחיתות ברמה המקומית, שראינו כבר בכל תחום, ועכשיו אפשר יהיה לראות גם בחינוך. אם הרשות המקומית אחראית לתקצוב בתי"ס, הלחצים שיופעלו עליה ע"י דורשי טובתם של מוסדות חינוך שונים יהיו משמעותיים, והיא תמצא את עצמה הולכת ע"פי שיקולים פוליטיים. שכר דיפרנציאלי למורים הוא מסוכן בה-במידה, ולדעתי יגרום להמרצת מורים לאזורים המבוססים בהם יותר קל להוכיח שיפור בהישגי התלמידים. ביקוש גבוה למשרות באזורים כאלה (שכבר קיים היום, ועכשיו רק יחמיר) יביא לסינון מוגבר, שיגרום לכך שהמורים המוכשרים-ביותר הם אלה שיזכו במשרות באזורים בהם הם הכי פחות נחוצים - אך שבהם הפוטנציאל הפיננסי גבוה יותר. את הרפורמה בהכשרת מורים לא הבנתי. מה הרעיון? |
|
||||
|
||||
(הרף המזכה כאן בברכת "ברוך שובך" הולך ויורד; בקרוב נזכה לזה אחרי שנחזור מארוחת הצהרים. הספקתם המון, אגב). ההחלטה של משרד החינוך לשבור את המדחום היא ללא ספק הדרך היעילה והזולה לבלום את מגמת הדיווחים השליליים על הישגיה של מערכת החינוך. חבל שהחלטה כזאת יכולה להתקבל שם (ולא במשרד מבקר המדינה, למשל). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |