|
כמה עצוב. נראה כאילו ישראל מנסה לאמץ באופן חלקי את המודל האמריקאי, אם כי ללא שום סיבה טובה - המודל המבוזר האמריקאי נובע מכך שבמערכת 50 מדינות וכמעט 20,000 אזורי רישום. במערכת קטנטנה כמו זו הישראלית, ביזור - לדעתי - יגרום רק לשחיתות ברמה המקומית, שראינו כבר בכל תחום, ועכשיו אפשר יהיה לראות גם בחינוך. אם הרשות המקומית אחראית לתקצוב בתי"ס, הלחצים שיופעלו עליה ע"י דורשי טובתם של מוסדות חינוך שונים יהיו משמעותיים, והיא תמצא את עצמה הולכת ע"פי שיקולים פוליטיים.
שכר דיפרנציאלי למורים הוא מסוכן בה-במידה, ולדעתי יגרום להמרצת מורים לאזורים המבוססים בהם יותר קל להוכיח שיפור בהישגי התלמידים. ביקוש גבוה למשרות באזורים כאלה (שכבר קיים היום, ועכשיו רק יחמיר) יביא לסינון מוגבר, שיגרום לכך שהמורים המוכשרים-ביותר הם אלה שיזכו במשרות באזורים בהם הם הכי פחות נחוצים - אך שבהם הפוטנציאל הפיננסי גבוה יותר.
את הרפורמה בהכשרת מורים לא הבנתי. מה הרעיון?
|
|