בתשובה לחולד חקרן, 28/06/03 19:46
154036
לפי מה שאני מבינה ממך, אסור למעביד לקבל החלטה ערכית (ואני מניחה שכבר הבנת מה דעתי בנושא) בנושא את מי הוא רוצה לקבל לעבודה.
מצד שני, לטענתך, מותר למעביד לא לקבל לעבודה אדם שעושה מילואים. למה? ככה.
אבל החוק אומר אחרת!
אז כן,אני לא מבינה מה ההבדל בין אדם שיפטר עובד שלו (בניגוד לחוק) בגלל שהוא עושה מילואים ולכן נעדר מעבודה, לבין אדם שמפטר עובדת שלו (שוב, בניגוד לחוק) בגלל שהיא בחופשת לידה ולכן נעדרת מעבודה.
שיעורי בית חלקיים! 154038
אני? אמרתי דבר כזה? שמותר למעביד לא לקבל לעבודה מי שעושה מילואים? (בגלל שהוא עושה מילואים?)
התלמידה עפרונית, אבקשך לקרוא שוב את הטקסט שכתבתי.
לא הגעתי לשיעורים הרבה זמן. 154039
צודק, טעות שלי.
אז קבל תיקון, והרי השאלה מחדש- האם מבחינתך מספיק שאדם שפיטר עובד שלו בגלל שיצא למילואים יעמוד רק בפני בית דין של מעלה, או שמא, אולי, במקרה, מן הראוי ששופטים ארציים יותר ישפטו אותו?

ומה לגבי מעבידים שמחליטים לצ'פר את המילואימניקים שלהם? מותר? אסור? בעייתי?
ובכן, היום נלמד על הדובים הכורדים 154044
תגובתי המקורית היתה כלפי "דוביכורדי" שכתב "כל מעביד רשאי לקבל קורות חיים ולפסול בצדק מי שלא שירת...אני עשיתי זאת עשרות פעמים". משהו בטון הכתיבה (ובהכירי הודעות נוספות של המגיב) שיקף אמירה לפיה כל פסילה היא צודקת, ומעבר לכך, המגיב רואה בכך סוג של מצווה, לדפוק את מי שלא שירת, ולא משנה בכלל מה הסיבה, ואילו אני רואה בכך סוג של נקמנות הנובעת, אם תסלחי לי, מסוג של טמטום לאומני הנפוץ מדי במקומותינו, כלפי כל מי שלא מתאים לפרופיל הפטריוטי של "דוביכורדי" וחבריו. אני מאמין שבתי שופטים ארציים, כפי שמראה הכתבה המקורית אליה שייך דיון זה, מסוגלים לשפוט כל מקרה כזה שיגיע אליהם, ומן הסתם גם במקרה של מי שפיטר עובד שיצא למילואים יהיה להם מה להגיד.
אולם נדמה לי שבתי דין ארציים לא אמורים לשפוט על כוונות, ועל הרישעות כמו זו שמופגנת ע"י מעבידים מניאקים וכותבים המתגאים בהיותם מעבידים כאלה. את זה, אני חושב, מסוגל לעשות רק בית דין של מעלה.
ולגבי השאלה האחרונה. בעייתי באמת. נראה לי שמותר, השאלה היא רק באיזה צורה. למשל, אם זה כרוך בהשפלת או הענשת מי שאינו מילואימניק, זה אסור. תוספת קטנה למשכורת? זה עניינו של המעסיק.
תלמד עוד קצת עלי 154215
אף פעם לא פיטרתי אדם שיצא למילואים,או אישה בחופשת לידה.
כן פיטרתי משתמטים ממילואים או בעלי פרופיל 21 שלא שרתו (בכלל לא קיבלתי) וגם אינני מעסיק מי שלא שרת מטעמי דת או מצפון.
ומצידי שלא יקים בכלל משפחה ובטח לא יצטרך לפרנס אותם.
בעיני זה המינימום שבו אפשר להעניש את התת אדם הזה (ואני לא כולל נכים !).
בצבא הרוסי בכלל היו יורים בהם בעוון עריקות ותראה איך אנחנו נאורים וטובי לב וישמח לבך גם אתה.

דובי הנאור
תת אדם? 154218
מי מינה אותך להחליט מי אדם ומי תת-אדם?
האם אחד שמאמין בעקרונות שלו עד הסוף לא ראוי לעבודה?
אכן, דובי, אתה אדם נאור במיוחד. אני במקומך הייתי לוקחת רובה ויוצאת לירות בהם ברחובות!
לא רוצה ללמוד עליך 154220
כמו שאתה לא רוצה ללמוד כלום על אנשים שלא שירתו, ושופט אותם לפי מושגים של איש מטומטם, ותסלח לי המערכת כי זה הדבר הכי עדין שניתן לומר עליך.
הייתי מספר לך על אנשים שהצבא נתן להם פרופיל 21 בשרירות לב, על אנשים שקיבלו את הפרופיל הזה מסיבות בריאותיות,
וגם קצת על אנשים שאולי חוששים שהצבא יהפוך אותם לאטומי לב, גסים ומכוערים כמוך.
אבל אין איתך סיכוי, תישאר במערה שלך, עם כל החרא שאתה מייצר.
ובמחשבה שניה 154223
מי ששופט את המסרבים הטהורים לגיוס (לא המסורבים בשל מחלות/אי התאמה וכד') מן הראוי שיכיר היטב את הטיפוס הנקרא "דוביכורדי".
דבריו הם חשובים מאד, כי הם מדגימים בדיוק למי, לאיזה סוג של ישראלי הסרבנים האלה לא רוצים ליהפך.
נכון, יש הרבה אנשים ששירתו בצבא ולא הפכו לדוביכורדי, אבל אולי הסרבנים (שכותב שורות אלה לא נמנה עליהם) חושבים שכן, איזה "דוביכורדיות" כן נכנסה בלבבות של החברה הישראלית.
עדיף סרבן אחד על הרבה מאד דוביכורדים כאלה, ולצערי מה שהחברה הזאת מייצרת זה יותר מדי מן הסוג הזה.
ובמחשבה שניה 154230
יש גם הרבה דוביכורדים שלא שרתו בצבא. מעניין אם יש מחקרים על הקצנה בדעות ימניות כתוצאה מהשרות. בסביבה הקטנה שאני מכיר התהליך היה די הפוך, ואת הדעה ''צריך לצאת משם מהר'' שמעתי דווקא מכאלה שחזרו ממילואים בחברון או בעזה.
ובמחשבה שניה 154232
אין סתירה בין סמולניותו של פלוני לבין דוביכורדיותו (בהקשר של הרצון לגיוס כוווולם ופגיעה בזכויות של הלא משרתים).

למשל, יצא לי לשמוע לא מעט סמולנים התומכים ברעיון האווילי של שירות לאומי כפוי לכל.

שאל את אותם מילואימניקים־טוחנים שטוענים ש"צריך לצאת משם מהר", מהי דעתם על ה"לא משרתים". יש סיכוי סביר, לדעתי, שתשמע דוביכורדיזם בוקע מגרונם (גם אם בצורה מעודנת יותר).
ובמחשבה שניה 154237
אני אחד התומכים ברעיון האוילי של שירות לאומי חובה, אבל אני לא בטוח שאני סמולני.

אני לא יודע למה אתה קורא ''דוביכורדיזם'', אבל אם אתה מתכוון לכך שיש התומכים ביציאה מהשטחים בלי שהם מקבלים את כל דעותיו של אורי אבנרי, אתה צודק, אני אשמע את זה מהרבה גרונות.
ובמחשבה שניה 154249
הדגש בתגובה 154215 איננו אידיאולוגיה ימנית אלא הבעת הרצון לגיוס כוווולם ופגיעה בזכויות של הלא משרתים. לכך התכוונתי בדוביכורדיזם ולא לאידיאולוגיות הדנות בסיכסוך הישראלי פלסטיני. לדעתי, נושא היציאה מהשטחים הוא שעטנז, כאשר מדברים על מה שדוביכורדי אמר למעלה.

דוביכורדיזם זה (בניגוד לדוביכורדיזם שהוא סתם דעות ימניות) הוא כמעט קונצנזוס בחברה הישראלית. אני מתנגד לקונצנזוס הזה, משום שלדעתי הוא פוגע בדמוקרטיה הליברלית בה אני תומך.

כמו שכנראה שמת לב, אני אחד מהמתנגדים נחרצות לרעיון השירות הלאומי כחובה. רמזים לדעותי לגבי השירות הלאומי הכפוי אפשר לראות בתגובה 124980. "התנדבות" כפויה של האזרח, כשאין בה באמת צורך של "אין ברירה", נראה לי כמו רעיון לא מוצלח במיוחד.
ובמחשבה שניה 154260
זה שהרבה אומרים ''לצאת משם מהר'' זה לא אומר שהם הפכו לשמאלנים.
וראה, תוצאות הבחירות לכנסת. עדיין, ליכוד.
ובמחשבה שניה 154259
זה ידוע (ותסלח לי הקהילה) שמיטב ציידי-ההומואים בקרב ההומופובים, הם הומואים חבויים בעצמם.
אבל דוביכורדי הנ"ל מזדהה בשמו עם דמות (ואולי הוא באמת הוא) של אחד שכן שירת, מהD9 המפורסם במחנה פליטים ג'נין, ומזדהה עמו בכל רעיונית.
לא רוצה ללמוד עליך 154251
אני לא מבין את הקצף.
מי בכלל רוצה לעבוד במקום עבודה שבו הבוס הוא דוביכורדי?
אם הוא לא קיבל אותך, תגיד תודה על מזלך הטוב שחסך ממך כמה ימים/שבועות של עוגמת נפש.
לא רוצה ללמוד עליך 154256
יש בזה משהו.
במידה שאני יכול ''לסנן בוסים דוביכורדים'' אני מסנן אותם.
אבל הפריבילגיה לבחור את הבוס, לא תמיד זמינה ואפשרית למי שחייב עבודה, ולא תמיד ניתן לזהות דוביכורדים סמויים.
אני דווקא שמח שהדוביכורדי הזה יצא מארונו. אולי היה יותר קל, אם כל הדוביכורדים היו נחשפים במלוא חשכתם לעין השמש.
ולא דיברתי על הדוביכורדים הסמויים שבין העמיתים לעבודה, שהם הכי מסוכנים, דווקא, על פי נסיוני, הסמולנים כאילו.
לא רוצה ללמוד עליך 154468
ועל הדוביכורדים המסוכנים באמת ניתן ללמוד מתגובה 154334
דוביכורדי ההוא, הוא פרימיטיבי, מחוספס וכנראה גם לא משכיל באמת. את דבריו הוא מבטא בלשון בוטה וישירה, וקל לזהות אותו.
הדוביכורדים המסוכנים באמת הם המפותחים, העוטים נוצות תרבות, יש להם תארים והם אפילו מסוגלים לכתוב מאמרים אינטליגנטיים באייל הקורא. להם, יש בטווח הארוך, יותר כוח להוציא אל הפועל את אותם רעיונות חשוכים שדוביכורדי הפרימיטיבי מבטא בלשונו הבוטה, והם בלשון עדינה יותר, של מים שקטים החודרים עמוק.
אותם קשה יותר לזהות, ומהם צריך יותר להיזהר.
ועוד כאלה שצריך להזהר מפניהם: 154630
אלה שרואים בכל מי שאינו מסכים איתם דוביכורדי בתחפושת. למרבה השמחה אותם לא קשה לזהות.
ועוד כאלה שצריך להזהר מפניהם: 154636
ואני תמיד חשבתי שדוביכורדי הוא פארודיה.
ועוד כאלה שצריך להזהר מפניהם: 154644
ואני יודע שאתה פארסה
דוביכורדי הוא סמיילי 154658
תגובה 88845
ועוד כאלה שצריך להזהר מפניהם: 154949
בפורומים הנמצאים קצת עמה ‏1 מהאייל, דומה שבכל דיון יש לפחות עשרה דוביכורדים שאינם פארודיה. למעשה, קשה בהרבה מהדיונים האלה קשה למצוא דוברים שאינם דוביכורדי (ולכן אני נמלט בסופו של דבר למצוא מפלט נעים וממוזג תחת כנפיו העבות של האייל). כך שכל עוד אין לך ידע אישי כמו שיש כנראה לכמה מהמגיבים כאן, אתה לא חייב לחשוב שד.כ. הוא פארודיה.

1 עמה - בכיוון העם. כמו דרומה, צפונה, שעונה (אצל סנדרסון) וכיו"ב.
כמו למשל? 154778
תבהיר לי אתה מה ההבדל בין דברי ארז לדברי דוביכורדי 154946
לא.
אין לי בעיה עם מי שלא מסכים איתי.
יש לי בעיה עם דיבורים כמו: "לא אכפת לי שיהיו שני מעמדות, מעמד אחד משולל זכויות" של אחד שאינו דוביכורדי, אך המשלימים את דבריו של דובי כורדי על "תת האדם שיש לירות בהם".
ביחד, שני הדיבורים האלה יוצרים תמונת עולם שלדעתי לא צריך להיות שמאלני, כדי לדחות אותה בשאט נפש.
ותבהיר לי מה בדיוק ההבדל בין שני הדיבורים.
תבהיר לי אתה מה ההבדל בין דברי ארז לדברי דוביכורדי 155171
שים לב שההודעה שאתה (כנראה) מתייחס אליה נוסחה באופן שונה במקצת מה"ציטוט" שהבאת:

"אני בהחלט מוכן למצב של מתן זכויות מפליגות לציבור המשרתים ושלילתם מהלא משרתים, אפילו עד כדי יצירת שני מעמדות."

זכויות מפליגות. בין זה לבין :מעמד משולל זכויות" שלך מפריד בדיוק ההבדל בין דוביכורדי לבין ארז. מי שלא מבין את זה, רואה דוביכורדי תחת כל עץ רענן. מי שעושה את עצמו שהוא לא מבין את זה הוא בפשטות, שקרן.
תבהיר לי אתה מה ההבדל בין דברי ארז לדברי דוביכורדי 155184
מכיוון שקשה לי להחליט אם אני רואה דוביכורדי תחת כל עץ רענן או אם אני שקרן, אני משאיר לך את הבחירה הזאת.
זה נכון באמת שדבריו של ארז אינם מדברים על יצירת מעמד נטול זכויות. אבל:
א. זה מה שעשוי להיווצר גם אם ארז לא התכוון לכך.
ב. גם ככה, זה פסול בעיני.

שלך באהבה
חולד חקרן
עזה כמוות 155259
א. כמעט מכל דבר אפשר לייצר תועבות. דארויניזם, קומוניזם, קפיטליזם, ציונות, צמחונות, לאומיות, קוסמופוליטיות - נסה למצוא דוגמא נגדית אם מתחשק לך‏1.

ב. פסול בעיניך זה בסדר גמור (בעיני). להדביק על זה תויות של אחד הטיפוסים הבזויים ביותר באתר זה משהו אחר לגמרי.

מצטער, אני לא פנוי לקשר,

שכ"ג
_______________
1- אבל ממילא אמרתי "כמעט" אז לא ייצא לך מזה כלום.
עזה כמוות 155576
למרות שאני מסכים עם רוח תגובתך:

א. משלילת זכויות אזרחיות בסיסיות (כמו זכות ההצבעה) מאלה שלא מרגישים מחויבים לערך אוטופי זה או אחר של השלטון, קל עד מאוד ליצד תועבות. אפילו לא צריך ליצר, הן באות לבד.
עזה כמוות 155636
עכשיו רק תואיל בטובך להראות לי איפה ארז קרא לשלילת זכויות אזרחיות בסיסיות (כמו זכות ההצבעה), ונמשיך משם. מה שאני הצלחתי לקרוא הוא הצעה לתת *זכויות מפליגות* למי ששירת, לא לשלול זכויות בסיסיות ממי שלא. אולי חמקה מעיני הודעה אחרת של ארז.
עזה כמוות 155647
באשר לשלילת זכויות הצבעה - נראה לי שאתה צודק. ארז לא אמר דבר כזה. וגם את ''ושלילתם ממי שלא משרת'' ניתן לקרוא כ'אי מתן זכויות מפליגות אשר ניתנות ליוצאי צבא'.
ובכ''ז, אנחנו נשארים עם התוצאה ''עד כדי יצירת שני מעמדות''.
מצידי, אפשר לקרוא לזה דוביכורדיות צמחונית.
עדכון 156272
תגובה 155723 הפנתה את תשומת לבי למה שלא ראיתי קודם.
עדכון 264335
כן ראית, אבל שכחת תגובה 154468
זכות ההצבעה 155723
תגובה 154953
זכות ההצבעה 155756
או קיי, אכן החמצתי את ההודעה ההיא.

אני מסיר את תמיכתי בדיעותיו של ארז. שלילת זכות ההצבעה היא, אכן, פגיעה בזכויות אלמנטריות שלדעתי אסור לעשות בשום פנים ואופן.

סליחה.
סלחתי 155948
עזה כמוות 264333
שלילת זכויות אזרחיות בסיסיות על בסיס כזה היא כשלעצמה תועבה.
תיקון 264486
שלילת זכויות אזרחיות בסיסיות על בסיס כזה או אחר היא כשלעצמה תועבה.
תיקון 265098
ובתועבה זו תמך, דרך אגב, גם הז"ל מדיון 2158.
תיקון 265106
נו, וצוואתו אמורה לחייב אותי?
תיקון 265107
לא, ומוטב שלא יתחייב לה אף אחד.
עזה כמוות 155620
"אני בהחלט מוכן למצב של מתן זכויות מפליגות לציבור המשרתים ושלליתם מהלא משרתים, אפילו עד כדי יצירת שני מעמדות"
איפה נאמר בכל אחת מהתורות שהבאת, משפט כה מפורש, שאינו מצריך אותי להתעמק בתורה כדי למצוא בה תועבה?

בלב שבור.
עזה כמוות 155637
נדמה לי שמיצינו את הנושא, לא? קרא את תגובתי לאביב, היא מתייחסת גם אליך.

אין דבר שלם יותר.
לא רוצה ללמוד עליך 159100
קל מאוד לזהות אותי.
אני נוסע ב D9 ואוכל אצל סימה באגריפס.
אבל זה לא נכון שאני לא משכיל.
אלף אני קורא עיתונים , טוב רק את הספורט ,טוב רק את הכותרות הגדולות , או קיי בסדר אז אישתי מקריאה לי אותן ,בזמן שאני אוכל מעורב ירושלמי,אבל זה גם נקרא מושכל ,לא ככה?

דובי הד"ר
טגידו 157286
דוביכורדי זה לא בכלל פארודיה?
ואני בדיוק להיפך. 157287
לא קיבלתי מישהו לעבודה בגלל שהוא היה מ''כ בטירונות בצבא, ויש לי טראומה מהמ''כ שלי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים