|
||||
|
||||
אכן שיעור נפלא יכולה היהדות ללמד בכל אותם נושאים, אז מדוע נושאי דגלה לא עושים זאת? (וזה בהחלט לא נכתב בציניות) מדוע לא נשמע קול הרבנים והמומחים ושליחי הציבור היהודים בכל הקשור למצב המזעזע של העובדים הזרים, של הפלסתינים במחנות הפליטים, של הנשים המוכות, של חוסר השיוויון ביחס לנשים. אולי חלק מההסבר נעוץ בעובדה שאין הממסד הרבני שונה מכל ממסד אחר השקוע רובו ככולו בשמירה על השמרנות העצמית, מה שהיה הוא מה שיהיה, ובהגדלת נחלתו על חשבון האחר. |
|
||||
|
||||
נכון,זו באמת בעיה. אמנם קולם של הרבנים כן נשמע (למי שמקשיב להם), אך לא תדיר מספיק, וזה אכן כואב, ולי,כדתייה, אני מניחה שפי כמה. כמו בהרבה מקומות,גם כאן דעת הרוב,והדיעה הנכונה והזעקה האמיתית נמצאים לא בשלטון אלא מחוצה לו. מייצגי הדת הנאמנים והנכונים אינם ברבנות או בכנסת או במקומות פומביים ומשחיתים אחרים,וכיוון שכך קולם נשמע רק בחוג מצומצם,וזו בעיה מעגלית כיוון שרודפי שררה לרוב אינם אידאולוגים גדולים ולהיפך. לכן אני חושבת שחשוב ללמוד יהדות, ולקבל כלים לראיה אוביקטיבית שלה. לכן גם הייתי רוצה שיהיה אפשרי לבטל חוקים דתיים. אבל במצב (כפי שהוא מצטייר כאן) היום- בלי חקיקה דתית נימצא חסרים ונטולים. חבל. |
|
||||
|
||||
טוב ויפה. מה שאומר שאין אמונה או אידאולוגיה המחסנת את נושאה מפני אטימות, רוע לב ומעל לכל התנשאות. רוצה לאמר שקפיצת המסקנה מהכרה בחסרים של הממסד הרבני לצורך בחקיקה דתית איננה לוגית ולא עולה בקנה אחד עם המציאות. את אותם איכויות הומניות כפי שתיארת אותם ניתן להשיג ללא צורך באמונה דתית עם כל הסרח של טוטאליות החוקים שנובע ממנה. אני בהחלט מצדד בלימוד יהדות, למי שזה מעניין אותו או למי שלהוריו אכפת, אך באותה מידה אצדד בלימוד פילוסופיה יוונית או שפות סנקריסטיות, כהגדלת הידע ולא כחובה כפויה ששכר ועונש בצידה. |
|
||||
|
||||
אתה אולי יכול להשיג אותם. מה על ילדיהם של חצי המהגיבים למאמר זה?? ראוי לכל אחד לדעת את המקומות שהוא יונק מהם קודם,רק אחר כך את חבריו העמים המשכילים. פילוסופיה יונית היא נהדרת, יהודית היא בעיני הכרחית. אין אדם ראוי באקדמיה או בתרבות שלא יודע מאין בא, רק בישראל מתעקשים לגדל כאלה,מתוך אידיאל. |
|
||||
|
||||
תמהני, מדוע את חושבת שיש במדינת ישראל (לשיטתך) חילונים להכעיס שמספרם מרובה כל כך? האם זה עקב ההתנהגות של המחנה שלך הממאיס את הדת על החילונים? סיבה אחרת? |
|
||||
|
||||
אני באמת לא יודעת. אם אתה אחד מהם,ספר לי אתה. |
|
||||
|
||||
הסבירי נא למה כוונתך בחילוני להכעיס, במה הוא שונה מדתי להכעיס( אם יש כזה בכלל) ואם אכן יש חילוני להכעיס במה זה נוגד ומפריע לחיים הדמוקרטיים - הכועס יכול לזוז הצידה, ומה שונה חילוני להכעיס מדתי כופה. |
|
||||
|
||||
חילוני להכעיס=אנשים שאוכלים חמץ בפסח בפרהסיה,למשל,וגם טורחים לכתוב על זה בעיתון. דתי להכעיס -כולנו מכעיסים...אבל לא מכירה דתי שדתיותו נועדה להכעיס בכוונה. זה לא מפריע לי,לא הייתי טורחת אפילו להזכיר את זה,מישהו פשוט ציין,שיאיר לפיד אוכל חמץ בשבת,בכוונה, ועניתי מה שעניתי. שיהיה לו לבריאות. הם לא שונים,וגם לא שווים,הם פשוט שני סוגי אנשים שמקשים מאד על החיים במדינה הזו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |