|
||||
|
||||
הראשון חי בתנ''ך. השני גם בספר, באורך דומה. |
|
||||
|
||||
לי יש בעיה עם ה"לא מיוצג בערבה". בדוגמה של אחאב- למה אחאב לא מיוצג בערבה יותר מכל אדם אחר שלא מיוצג בה? ה"לא מיוצג" הזה הוא בעיה, עדיף לשאול על מי שכן מיוצג, לא על מי שלא. אלא אם יש כאן טריק (שהשם לא כלול באותיות המלה "ערבה" למשל. אבל גם אז עדיף לשאול על מה שכן כלול..). |
|
||||
|
||||
חשבתי שאולי ממלכת ישראל לא שלטה בערבה באותה תקופה? |
|
||||
|
||||
באזור הערבה יש הרים ונחלי-אכזב על שם מלכי יהודה בלבד. כלומר אין ''נחל-אחאב'' בערבה. |
|
||||
|
||||
זה מבחינתי עונה על "לא מיוצג". אותי שיכנעת. עכשיו מה עם "שלח *אחרים*"? ישמעאל אמנם ניצל אבל הקפטן(כמדומני) נגרר למצולות. מצד שני, "שלח את עצמו ואחרים" מצלצל פחות טוב ואינו סותר את "שלח אחרים". |
|
||||
|
||||
אתם ממש בכיוון. היעזרו בחבר א''ש אייל. |
|
||||
|
||||
יש איזה קשר בין השם מלוויל לרעי איוב? |
|
||||
|
||||
אבל אם כך, אז אחאב אינו מיוחד בכך שאינו מיוצג בערבה, שהרי הוא אחד מהרבה מלכים של ישראל. |
|
||||
|
||||
לא אמרתי שאני מרוצה מכל העניין.. את אחאב הרי אפשר להגדיר בפשטות כ"בעל השקית". לא? זה משהו שבאמת מיוחד לו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
''איזבל''. שקיות כתומות כאלה, לאיסוף אשפה. |
|
||||
|
||||
בעניין הערבה הבעתי את דעתי ELSEWHERE אבל אני דווקא מוטרד מה"אחרים" בשלח אחרים למותם, הרי גם את עצמו שלח למותו? |
|
||||
|
||||
האם זה קשור לרעיו של איוב? אליפז וצופר הם ישובים בערבה. יש גם משהו שנקרא מחנה בלדד (בערבה?). היחיד שאינו מיוצג בערבה הוא אליהוא. שמו כשמו של אליהו הנביא, אשר שלח את נביאי הבעל(?) אל מותם. |
|
||||
|
||||
שכחתי להוסיף כי הוא עצמו לא מת, כמובן, מעולם. |
|
||||
|
||||
האם אין ב- "מובי דיק" דמות נבואית בשם אליה ששולחת נבואת פורענות על המשתתפים במסע? |
|
||||
|
||||
בעילעול ראשון לאחר שנים ב"מובי דיק" אכן יש דמות בשם אליהו ואפילו דמות בשם קפטן בלדד , שמאחל כל טוב למלחי ה"פקוד" לפני יציאתם למסע (נדמה לי שהוא היה אחד המארגנים). אולי בלדד זה הוא השולח אחרים למותם? |
|
||||
|
||||
אם כך, נראה לי שטעיתי כשצירפתי את אליהוא למניין הרעים (למרות שאליהוא ומכאן אליהו מתקשרים שוב לאחאב...). למעשה בלדד הוא זה שאינו מיוצג בערבה. בלדד ב''מובי דיק'' שולח אחרים אל מותם, פרט לאחד, לישמעאל. |
|
||||
|
||||
בלדד אכן אחד מבעלי "הפקוד". הוא מופיע לראשונה בפרק 16 ושם יש תיאור משעשע של איך בשיטת השוטר הטוב והשוטר הרע, קצת מרמים את ישמעאל במשא ומתן על הסכם האופציות שלו. |
|
||||
|
||||
מישהו יודע מה מקור או משמעות השם? |
|
||||
|
||||
על פי הספר- שבט אינדיאני מאיזור מאסצוסץ (או איך שכותבים את זה). |
|
||||
|
||||
ברכות *לחברה* א"ש אייל, ולשאר המשתתפים שתרמו את חלקם. למי ששאל, הפקווד אכן נקראת על שם שבט אינדיאני (היום נהוג לתעתק את שמו Pequot), שחי באזורים שונים במדינות מסצ'וסטס וקונטיקט. |
|
||||
|
||||
אולי בהזדמנות זאת החברה א.ש. תוכל לספר איך היא הגיעה לאסוציאציה המבריקה לרעי איוב? או שזה אחד המיקרים שאי אפשר להסביר? והחבר אסף - האם באמת ציפית שהחידה תיפתר ללא רמזים כלל? האמון שלך ביכולת קוראי האתר מאוד מחמיא לקולקטיב. אגב, בעותק שלי של מובי דיק, בהתחלה, מופיעה המילה העברית ללויתן כ "תר". האם זה שיבוש סופרים ל"תנין"? |
|
||||
|
||||
האמת היא שניסחתי את השאלה באופן אחר, קל יותר, ועורך הטריויה המרושע הקשה עליכם יותר. הוא גם זה שדחק בי *לא* לתת רמזים אלא אם לא תהא התקדמות; הוא טוען שהאיילים החריפים מפתיעים כל פעם מחדש, והוא צודק. אשר למופיע בעותק העברי שבידיך, אינני יודע. |
|
||||
|
||||
לא, לא, בעותק האנגלי מופיעה המילה ''תר'' באותיות עבריות. |
|
||||
|
||||
התלבטתי בין ''גן הקקטוסים'' באליפז לבין ''פנינה במדבר'' בצופר. |
|
||||
|
||||
"אליהוא בן ברכאל הבוזי ממשפחת רם". "בוז" היה שם העט תחתיו פירסם דיקנס את רשימות הפיקוויקים (ספר העולה בנפחו על מובי דיק). מי ירה ומי זה שם נפל? |
|
||||
|
||||
(מכתב שלישי) מתברר שהיה בערבה גם "בלדד", והפך ל"צוקים". לאחרונה, לדברי כותב המכתב; כנראה שקנה המידה שלו לזמן שונה משלי, כי לפני 12 שנה יצא לי להיות שם (בנסיבות מפוקפקות שלא זה המקום לפרטן), ושם המקום כבר היה צוקים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |