|
אתה התיחסת בתגובתך בעיקר לב*מי* יש לפגוע, אני הגבתי וניסיתי להעביר את הדגש ל*כיצד* יש לפגוע, משום שלדעתי מדובר בשאלה הרבה יותר חשובה. לצורך תגובתך השתמשת בסיפורה של כריסטי, ואני ניסיתי להסביר למה הסיפור הזה אמנם תומך בתשובת ה"מי" שלך, אבל כלל לא בתשובת ה"כיצד" (אגב, יש סיבה, מלבד הרצון להרוג את הגיבור ולהפסיק את הסדרה, שקריסטי בחרה שפאורו יתאבד. אדם מוסרי, וכריסטי אומרת לנו שפוארו מוסרי, לא הורג אדם אחר ללא יסורי מצפון). קראתי את תגובתך עד הסוף, והערתי רק בנוגע להשוואה.
בקשר לנ.ב. אם מדובר ב"מלחמה לכל דבר" אז הבה נדבר במושגים של מלחמה, והבא ננהג באופן של מלחמה, ואז אין בדיון על אשמתו או על אי אשמתו של רנטיסי שום עניין (או ברנטיסי בכלל).
האם את הכלל "הקם להורגך השקם להורגו" תכיל ב*אותו אופן* גם על ארגון פשע רצחני?
|
|