|
מדוע יצא קצפך דווקא על הביטוי הוורסטילי 'אשרי המאמין'? הרי רגליו נטועות היטב במסורת ששורשיה מגיעים עד קדמא דנא. כמדומה שגם אצל עמים אחרים נוהגים ביטויים מקבילים המשווים את המאמין לאושר ואת האושר לאמונה, ולא בכדי. באם יטרח המאמין להביט במראה בשעת אמונתו הרי יראה שחיוך של אושר מרוח על פניו הוירטואליות משום שבועת אמונתו טימטמה את אושרו.
ועתה הבה נבדוק את המשמעות הכמותית של הביטוי "לא הרבה יותר".
'יותר' מציינת שבנוסף ל'אשרי המאמין' צריכה לבוא לפחות עוד מלה אחת.
'הרבה' גוררת כמות נכבדה של מלים כשבאופ שרירותי העורך יכול להחליט על כמותן, אם כי הוא כפוף דה-פאקטו למנהג שנוהג במקמותינו.
'לא הרבה' מסייג את האמור במשפט הקודם ושם את כמות המלים הנדרשת בנוסף ל'אשרי המאמין' בטווח של 1 עד 'כפוף למנהג שבמקומותנו'.
אם כך נותר רק לברר מהו אותו 'מנהג שנהוג במקומותנו', כאשר 'מקומותנו' תתפרש 'מקומנו' היינו האתר 'האייל הקורא'.
לא נותר אלא לקרוא מעל במה זו לאנשי התחזוקה הטכנית לבוא ולספור את כמות המלים הממוצעת של תגובה באייל. אנשי העזרים המתמטיים יחשבו סטית תקן מאותו ממוצע, וכך יתברר להלן מהי אותה כמות מקסימלית של מלים אשר תציב תגובה שכולל בנוסף ל'אשרי המאמין' במסגרת שכוללת מלה אחת יותר מ'הרבה יותר' כדי שבעל הגזירה לא יגזוז שום 'אשרי מאמין'.
|
|