|
||||
|
||||
חברת החשמל וחברת הנמלים הן חברות ממשלתיות מונופוליסטיות. אני חושב שמה שכותב המאמר רצה לומר על החברות הפרטיות הוא שאפילו העובדים שם מבינים שאי אפשר לחיות על חשבון הברון, ושאם הם לא יעזרו לדאוג לעתיד המפעל שלהם, הם יפלו יחד איתו (אם לא לפניו). הדבר הזה אינו נכון לגבי עובדים בחברות ממשלתיות חסרות תחרות. הם לא צריכים לדאוג לכלום, כי הם יודעים שכסף תמיד יהיה (ראה סעיף 1 אצלך). אגב, אתמול שמעתי משהו ברדיו על החלטה של הכנסת להפריט את אל-על. שמעתי נכון? מישהו? |
|
||||
|
||||
אכן, ועדת הכספים אישרה את הפרטת אל על. בדיון הסוער השתתפו גם נציגי העובדים. אחד מהם, שלא נמצא לו מקום ליד השולחן, נראה כשהוא מפלס את דרכו אל השולחן כדי לדפוק עליו, לחיזוק הטיעון. ידיעה במהדורה המודפסת של "הארץ": נ.ב. רשות הנמלים והרכבות ולא חברת הנמלים. |
|
||||
|
||||
אתה צודק לגבי החברות הממשלתיות, אבל הבלבול (שלי לפחות) בעינו עומד - הסכמים קיבוציים קיימים בכל המשק, ונוגעים לעובדי מדינה, עובדי חברות ממשלתיות וחלק נכבד מהשוק הפרטי. וזה עוד לפני שהכללנו את המגזר הלא מאורגן שנהנה מחלק נכבד מהזכויות המוקנות בהסכמים קיבוציים (להם הוא אינו צד ישיר) מכח צווי הרחבה שהוציאו שרי הרווחה לדורותיהם. לגבי אל על - אין סיבה להתרגש. ההחלטה חוזרת על החלטה (החלטות?) קודמת של הממשלה מ 1994. היא לא מקדמת את סיכויי ההפרטה בכלום. |
|
||||
|
||||
אני לא מניח שאוכל לפתות אותך להתערבות (bet) בעניין? |
|
||||
|
||||
תיזהר מלהתערב איתו. הוא פעם זכה בהתערבות, אבל לא פדה את השלל.. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |