|
||||
|
||||
התחפשות של אלמוני לאלמוני אינה מחזיקה מים, כיוון שאלמוני הוא "דרגה אפס בזהות", ואין לו זהות מובחנת. רעיון ההתחפשות גורס, שמאחורי המסכה תהיה דמות ידועה 1 ומוכרת, וההנאה מושגת מכך שברור לנו הפער בין הפנים למסכה. 1 או דמות מסתורית, אבל צר לי - רוב האלמונים כאן עדיין לא בליגה של פנטום האופרה. |
|
||||
|
||||
התחפשת לשלמה בן עמי? (הסבר: פעם קראתי איזה מישהו שהזדעזע משימושו של בן עמי במונח הזה, באיזה ראיון בטלוויזיה). את מגדירה גם את עצמך כמישהי ב"דרגת זהות אפס" נטולת זהות מובחנת1? כי אם לא, אז אני לא רואה במה שונה מצבך, ממצבו של אחד, "האלמוני המקורי"2. __________________ 1 אצלך כמובן, בעיית המובחנות בזהויות עלולה לנבוע מסיבות אחרות. 2 גילוי נאות: זה אני! |
|
||||
|
||||
טוב, נכון שהבנת אותי בעצם? כיוון שיש לי דואל, אני המסכה של ברקת, שהיא דמות ידועה לקוראי האתר 1. ואילו אלמוני לא מזוהה, נטול דואל, הוא "דרגה אפס בזהות". אז אפשר לומר שגם אלמוני כזה הוא בעצמו המסכה של כותב ידוע. אבל כשאלמוני כזה טוען שהוא מתחפש למישהו אחר, אין ערך לתחפושת - שהרי תיאורטית הוא יכול גם להתחפש לעצמו הוא (לכותב המקורי), ולא נדע את זה. 1 ועמם הסליחה על כך. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי אותך בעצם (וגם הזה עם הקש והגבבה לא יותר טוב). את דיברת, בהודעתך המקורית, על "התחפשות של אלמוני ל*אלמוני*", כשאת מתייחסת לאייל אלמוני שהתחפש לההמ"ה. מהמשוואה הזאת יוצא שההמ"ה הוא אלמוני ולכן ב"דרגת זהות אפס" וגו'. עכשיו את מסבירה למה, לטענתך, אלמוני "לא יכול" להתחפש לאף אחד. זה אולי נכון, אבל על פי העקרון הזה אותו אלמוני גם אינו יכול להתחפש לדובי קננגיסר, ו/או לחמדה בן יהודה1. 1 וזה בלי להזכיר בכלל שתיאורטית (ובוודאי אם אנחנו מדברים על כותבים באינטרנט) יכול להיות שכל אחד הוא כל אחד, ככה שאני לא ממש מבין מה זה מוכיח, או מה זה שייך. |
|
||||
|
||||
אני אחדד: "התחפשות של אלמוני (לאלמוני) אינה מחזיקה מים, כיוון שאלמוני הוא "דרגה אפס בזהות". אם נשמיט את מה שבסוגריים לא יקרה כלום, כיוון שהדגש הוא על זהות המתחפש ולא על זהות התחפושת. האלמוני שהתחפש לך הוא "דרגה אפס". אתה לא דרגה אפס -כיוון שיש לך ניק קבוע (גם אם הוא כולל את המילה אלמוני), וכיוון שיש לך דואל. אתה מובחן, ייחודי, אישי וחד-פעמי. למעשה אתה דרגת משמעות בפני עצמך. עכשיו קפיש? |
|
||||
|
||||
למה אלמוני (שהוא "דרגה אפס בזהות") אינו יכול להתחפש לפרסונה ידועה? מה שמשנה בתחפושת הוא למי מתחפשים, ולא מי מתחפש. כל אחד, מזוהה או לא יכול להתחפש לברקת, עפרונית, סמיילי, או מי שמתחשק לו,כולל הח"מ1. ___ 1 שזאת ממש לא בעיה: כל מה שצריך זה לכתוב תגובה קצרה במשפטים ארוכים, מרובי פסיקים והסגרים (וגם איזה זוג או שניים של סוגריים לא יזיקו), לשרבב איזה בדיחה עבשה שלא מצחיקה אף אחד, אפשר להוסיף איזה איזכור של נושא הקשישוּת, סימון ניקוד או שניים גם הוא מתאים, ומומלץ לקנח בהערת שוליים (המכוּנה באייל הערת רגל). |
|
||||
|
||||
ההנאה מההתחפשות 1 יכולה להיגזר משני דברים: א. מידת הדמיון למושא התחפושת, מה שנגזר בדרך כלל מהכישורים הטכניים של המתחפש. ב. ידיעת הפער/דמיון שבין המחופש לתחפושת, והפקת הנאה מהיחס שבין שתי הפרסונות. זה תופס גם אם המחופש דומה מאוד למושא התחפושת (מכאן ההנאה שבצפייה בכפילים), וגם אם הוא שונה ממנו מאוד. השוני, אגב, מכניס לתחפושת ממד הומוריסטי ו/או אמירה חתרנית (גבר שמתחפש לאשה, אשה לגבר, מבוגר לתינוק וכדומה). להרגשתי, פרמטר א' חשוב יותר בסביבות אנונימיות יחסית - למשל, בדיסנילנד מסתובבים השחקנים שמחופשים לדמויות דיסני. לא מעניין אותך מי השחקן בפנים, אלא עד כמה התחפושת מרשימה. כי אם התחפושת תהיה עלובה טכנית, ומיקי מאוס לא יהיה דומה למיקי מאוס, אתה פשוט תבקש את הכסף שלך חזרה. כנ"ל בכל קרנבל. פרמטר ב' משחק תפקיד גדול יותר בסביבות לא-אנונימיות. כמו בהילולה כפרית, כולם ידברו על "מי התחפש למה", וישאבו עונג מהפער - "מה, הפחדנית הזאת התחפשה לז'אן ד'ארק?. או: "איך מתאים לו להתחפש לדון קישוט, איזו הברקה". אז בוודאי שאלמוני *יכול* להתחפש, אין חוק נגד זה, ואף נוכל להפיק מזה את חוויה א'. אבל חוויה ב' היא החשובה יותר בעיקר בסביבה לא אלמונית - והאייל הוא סביבה לא-אלמונית 2. מעניין יהיה לבדוק את חווייתו של מושא התחפושת. אני מניחה שהיא תיגזר ממידת העור העבה/אגו שביר שלו. 1 אני בכוונה לא מתייחסת לחווייתו של האדם המתחפש עצמו, אלא רק לחווייה של הצופים בו. 2 וניקים, לפחות לצורך העניין הזה, הם זהויות ככל זהות. לא משנה שאני לא יודעת מה השם ומספר הזהות של רובם - בשבילי הם דמויות מובחנות, קבועות יחסית, שיש להן מאפיינים. |
|
||||
|
||||
מספרים שבתחרות צילומים של המתחפשים לאלביס, זכתה במקום השלישי תמונתו של המנוח עצמו. ____ ועל כך אומרים האנגלים שהתאומים ג'ון וג'ק היו מאד דומים, אבל בכל זאת, ג'ון היה דומה יותר. |
|
||||
|
||||
יפה, אני רואה שהפנמת1 אחדים מהטיפים שנתתי להתחפשות מוצלחת, ותמהני אם מישהו הבחין בהתחזות. ____ 1 אלא שאין צורך להגזים, לא התכוונתי לבדיחה בלתי מוצלחת עד כדי כך. |
|
||||
|
||||
חביב, אפילו עלית על נקודה נוספת, שלא נתתי בטיפים המקוריים, אלא שמרתי אותה לקורס ב' (גלילי למתקדמים), קרי שילוב של מילים אשר אינן נמצאות בשיח היומיומי (אם כי אני הייתי כותב "תמהתני האם" וגו'), אלא שכשלת בפרק הראשון למבוא: המשפט לא היה ארוך ומורכב דיו. |
|
||||
|
||||
וקרה גם ששני סוסים היו דומים מאד, וכדי להבדיל החליטו לקצץ לאחד את הזנב, אבל המקצץ היה שיכור וקיצץ לשניהם. ואז שמו לב שהסוס השחור קצת יותר גבוה מהסוס החום. |
|
||||
|
||||
האייל הוא כן סביבה אלמונית. את מכירה רק כמה שמגיבים בניקים קבועים, ונדמה לך שאת חיה ב"סביבה כפרית" ומכירה את כולם. את לא מכירה את כל קוראיו הפאסיביים הקבועים של האייל. וגם לא את כל האלמונים המגיבים, שמספרם שמור בסוד במרתפי המסדר (את תכירי אותם, אם תמשיכי ללכת בדרכי א. הראשון). האייל הוא לאלמונים!!! |
|
||||
|
||||
אני מתערבת איתך שאתה לא אלמוני באמת. פורים עבר כבר. |
|
||||
|
||||
לא התכוונתי לתקוף אלמונים, לפחות לא במסגרת הדיון הזה, וסליחה מטלה בר. הקוראים הפאסיביים, כן ירבו, הם קוראים ולא כותבים, צופים ולא משתתפים. זה הבדל גדול. מי שמשתתף במשחק הזהויות באייל הוא הכותבים בניק קבוע ומולם האלמונים, ימנו כמה שימנו. |
|
||||
|
||||
ואם אני "האייל האלמוני" אבל יש לי דוא"ל? אני עדיין "דרגה אפס"? |
|
||||
|
||||
אם אתה כותב בקביעות תחת אותו שם *ודואל*, "האייל האלמוני" הופך לניק מזוהה בפני עצמו (אם כי תהיה בעיה טכנית להתייחס אליו בתגובות, בין האלמונים חסרי הדואל). |
|
||||
|
||||
ומה עם מי שכותבת תחת שמות שונים ואותו דוא"ל? |
|
||||
|
||||
>>> "אני אחדד: התחפשות של אלמוני (לאלמוני) אינה מחזיקה מים, כיוון שאלמוני הוא 'דרגה אפס בזהות'. אם נשמיט את מה שבסוגריים לא יקרה כלום, כיוון שהדגש הוא על זהות המתחפש ולא על זהות התחפושת". בסדר. לא שאני בהכרח מסכים, ולא שאפשר היה להבין את זה מההודעה הראשונה, אבל כרגע נשאיר את זה ככה. >>> "אתה לא דרגה אפס -כיוון שיש לך ניק קבוע (גם אם הוא כולל את המילה אלמוני), וכיוון שיש לך דואל. אתה מובחן, ייחודי, אישי וחד-פעמי. למעשה אתה דרגת משמעות בפני עצמך". נכון. |
|
||||
|
||||
תגובה 135231 תיזהרי, אנחנו יודעים את הדוא"ל שלך! |
|
||||
|
||||
1. כשאת מדברת על "אלמונים" האם הכוונה היא לכאלו שמזדהים באופו חלקי או באופן מלא? ראי למשל תגובה 112545 או תגובה 66565. 2. האם בהיותך בעלת דואל את מחזיקה מעצמך כיותר בעלת זהות מאלמונים אחרים? האם זה לא סותר את היותך אלמונית? 3. האם בהתייחסותך ל'רעיון ההתחפשות' את מתייחסת להצעה של ברקת תגובה 132434 או לרעיון כללי של התחפשות? ההבדל הוא קריטי, וכדאי שתבהירי את המושגים בהם את עוסקת. 4. האם הטענה 'רוב האלמונים כאן עדיין לא בליגה של פנטום האופרה' היא התנגחות אישית כלפי? 5. במשפט הראשוני שלך (תגובה 54371) השתמשת בביטוי 'חסרי שם וזהות'. האם כוונתך לאותו מושג כאשר את משתמשת במושג 'אלמוני'? |
|
||||
|
||||
1. כוונתי לכל מי שחותם בשם "האייל האלמוני", ללא דואל, ואליו בלבד. 2. כן. הניק "אלמונית עם דואל" הוא פרדוקס, אבל השימוש בו נעשה כך שיבינו שזו ברקת, ואני שמחה שהבנת. 3. ו- 5. ??? (הלינקים לא קשורים). |
|
||||
|
||||
1. א. כלומר את מדברת על הקבוצה הסגורה של האיילים האלמונים, וטוענת לחוסר יכולתם להתחפש. עם זאת, הרי חלק מאותם אלמונים אינם אלא זהויות של כותבי האתר, והשאלה היא האם הכוונה לקבוצת הניקים או שמא לקבוצת הכותבים? ב. עפ"י מולין אבן שושן שבידי, "אלמוני" פירושו:1. מי ששמו אינו ידוע וזהותו אינה מוכרת. 2. אדם כלשהו, שאין חשיבות לזיהוי ככזה. אם תשימי לב, טענתך היא בעצם ההגדרה הראשונה, כאשר ההגדרה השניה אינה נלקחת בישבון (כפי שכבר כתב 'משה פלמוני' ב תגובה 111233 ) 2. גם אני שמח שאת מעריכה את כישוריי הניתוחיים, ומקווה שהערה זו לא כוונה באופן ציני וארסי אלי. בסך הכל אני מנסה להבין את בסיסו של הדיון המתרחש כאן. 3. א. האם הכוונה היא ש'הלינקים לא קשורים' במובן של היותם 'קישורים' האמורים לקשר אותנו לאנשהוא, או במובן אחר? ב. שימי לב כיצד בתגובתי הקודמת הבהרתי כבר שאין בעניין הלינקיפ אף טענה שעד כה לא עניתי עליה. ראי למשל דיון 567, < תגובה 645> ו- תגובה 136414. 4. תחושתי לגבי עניין 'פנטום האופרה' הולכת ומתחזקת, שכן עדיין לא נענתה שאלתי בנדון. 5. לצערי לא התייחסת עדיין למשפט הראשון שלך, הסותר כל הגדרה מוכרת של המושג 'אלמוני', כולל הגדרה שסיפקת. 6. למי התחפשתי? |
|
||||
|
||||
1. רודי, מה יהיה? הקישורים שלך לא מוליכים לשום מקום. 2. שמתם לב שמישהו התחפש לברקת תגובה 136405 נראה שהיא בעצמה לא שמה לב. |
|
||||
|
||||
1.נו, אבל בעצמך אמרת שהוא התחפש לסמיילי. האם הקישורים של סמיילי כן מוליכים לאיזשהו מקום? תשובה: לדעתי כן, אבל (כנראה ש)אמריתה החתרנית של התחפושת היא - שהם לא. |
|
||||
|
||||
נו, מה לעשות, לא ניחנתי בסבלנות הסמילית. |
|
||||
|
||||
די, די ודי! אתה טוען טענות כוזבות ותורם להידרדרות תרבות הדיון באתר! הייתי שמח לראות אותך סוף סוף כותב בבננות, או באתר אחר שאינו מקפיד על רמה נאותה של הודעות! המפפ. |
|
||||
|
||||
את בעצמך המפפ. תעברי לטוקבק של ויינט, אם יקבלו אותך שם. |
|
||||
|
||||
טוב, סרגיי דנקנוב זה סיכול אותיות של דובי קננגיסר, אבל מה זה: אנא גרמה? |
|
||||
|
||||
גילית שזה סיכול אותיות, אבל לא הבנת מה זה אנאגרמה? (דובי, שלא שם לב שזה סיכול1 אותיות עד שאמרת) 1 סיכול? יש לי הרגשה שזה לא מאויית נכון |
|
||||
|
||||
''וישלח ישראל את ימינו וישת על ראש אפרים והוא הצעיר, ואת שמאלו על ראש מנשה, שכל את ידיו כי מנשה הבכור''. |
|
||||
|
||||
הבנת מה זה אנאגרמה, אבל לא הבנת מה לא מאויית נכון ב"סיכול אותיות"? ולסיכום מתוך הלקסיקון הלועזי שברשותי: "אנגרמה - שיכול אותיות (במילה, כדי ליצור מילה חדשה או משמעות חדשה כגון תלש - שתל שמלה - שלמה)". |
|
||||
|
||||
היי, אני בסך הכל העתקתי את השגיאה שלך. היה כבר לילה, הייתי שקוע בכתיבת הטור שזה עתה התפרסם, ולא הייתי מרוכז בתגובה שכתבתי. לא יקרה שוב, בוס. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מומלץ ללחוץ על התגובות שאתה מקשר אליהן *לפני* שאתה לוחץ על "אשר" בפעם השניה, כדי לראות אם קישרת אל התגובות הנכונות... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |