|
||||
|
||||
דוגמת נעלי הריבלוק המתפרקות שלך ונעלי הספיד (*) השורדות שלי אינן דוגמאות טיפוסיות. למותג אין רק ערך אופנתי. הערך האיכותי לא פחות חשוב. להלן ה"שיטה" שלי לבחירת מותגים. כאשר אני צריך לרכוש נעלי הליכה או נעלי "יציאה" אשקיע במותג מוכר בכדי שהנעליים לא יתפרקו לאחר שנה. כאשר אני רוכש נעלי טניס, לדוגמא, אקנה נעלים ללא מותג מכיוון שגם נעלי מותג ישחקו במהירות. עם הנעליים נוחות ובנויות טוב המותג לא חשוב במקרה הנ"ל. לגבי ג'ינסים הדבר שונה. רוב האנשים לא נגררים מאחורי טרקטור ברחבי העיר ולכן לא משנה אם הג'ינס ממותג או לא, כל עוד הגיזרה מתאימה אין סיבה לא לקנות. לגבי שעונים, קניתי פעם שעון-חיקוי למישהי בעשרה דולרים. בגיהוק הראשון שלה השעון נעצר. לגבי מזון, כאשר אני מעוניין באוכל חסר השראה (אך טעים) אני ניגש למקדונלדס או זולל פיצה דומינו. אני יודע את הטעם מראש ובאותם זמנים טעם זה עונה לדרישות הרעב. כאשר אני פחות מורעב ולחוץ אין כמו מסעדת בשר טובה. במקרה הנ"ל המותג מייצג דבר נחות יותר. מותג מספק, פרט לאופנתיות, רמת איכות מסויימת. מותג טוב יספק רמת איכות קבועה. רמת איכות הידועה מראש. קניית מח"מ (מוצר חסר מיתוג) משולה לקניית חתול שרדינגרי בשק. מצב המותגים בארץ אינו מייצג נאמנה את המותגים האמיתיים. אנו חיים במדינה אסייתית הנוהגת לזייף דיסקים, ג'ינסים ועוד. כאשר אתה קונה מותג בארץ הסיכוי שמדובר בעוד חולדה-עם-רין-רן או בדולאצ'ים הינו גדול. (*) הוגנב לאוזני מידע על כך שבכור בדימונה עדיין מנסים לפרק את הנעליים הללו ללא הצלחה. מדובר כנראה בחומר בלתי-פריק |
|
||||
|
||||
מוסכם. השאלה האם רמת האיכות הזו גבוהה מתוחלת רמת האיכות של מוצר חסר מיתוג, ואם כן, האם היא גבוהה במידה שתצדיק את ההפרש במחיר. רק במקרה שהיחס בין רמת האיכות הקבועה של המותג לתוחלת רמת האיכות של מח''מ קרוב ליחס בין מחיריהם, ניתן להציג את סטיית התקן הנמוכה יותר באיכות הממותגים כיתרון מכריע. |
|
||||
|
||||
תיקון קטן להסכמה בינינו: ישנם מותגים גרועים ו/או ללא פיקוח איכות מספיק טוב ו/או ללא סטנדרטים שיניבו איכות משתנה כתלות במיקום/זמן הרכישה. ולכן: מותג טוב = רמת איכות קבועה לגבי הנוסחה שהצגת, היא מספקת אותי. הבעיה היא כי כדי לפעול לפיה יש לרכוש מוצרים רבים מדי. ומכיון שלא ניתן לרכוש מוצרים כה רבים בכל תחום רק כדי להפעיל את הנוסחה, אני חוזר לשיטה שהצגתי קודם הכוללת משחקים עם המשתנים הבאים בכל החלטה על קניה: - עד כמה חשובה האיכות (או הפער באיכויות המוצרים) - אחוז הפרש הרכישה בין המותג למחוסר המותג (או בין המותגים) - חשיבות חיי המוצר - "מוכרות" המותגים (נסיון קודם) - אפקט הוואו (לרדודים שבינינו) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |